Mine to beste tips når motivasjonen svikter

I dag dere, i dag hadde jeg så vondt i viljen at det var såvidt jeg kom meg avgårde på trening. Vet dere hva jeg gjør når jeg mister motivasjonen til å trene? (noen ganger bare dropper jeg det selvfølgelig) Jeg har to små triks jeg bruker da:

  1. Jeg sier til meg selv at ok, nå skal du dra på trening og gjøre 3 øvelser. Thats it! Noen ganger blir det med de tre øvelsene, og da er jeg fornøyd med det. Andre ganger blir alt lettere og bedre når jeg er i gang, og vips har jeg gjort en hel treningsøkt, med flere gode øvelser. 
  2. Jeg drar på en gruppetime 

I dag ble det triks nummer to. Jeg dro på en gruppetime på Solsiden Pt-senter, på et konsept som heter Gymboksen. Det er en mellomting mellom CrossFit og sirkeltrening. I dag hadde vi en veldig artig økt, og jeg tenkte jeg skulle dele den med dere. Jeg hadde ikke med meg kamera, selvfølgelig nok siden jeg ikke helt hadde troen på at dette kom til å bli noen økt å blogge om. Flere av øvelsene er nok kjente for mange av dere. Hvis ikke, ta et kjapt google-søk så har du dem. Neste økt skal kamera med så jeg kan få vist dere øvelsene selv. 

Økten foregår slik at man jobber 1 minutt pr øvelse, og etter to øvelser har man en 1 minutts pause.

Slik ser det ut: 

  • 1 minutt push-press
  • 1 minutt hoppende knebøy uten vekt
  • PAUSE 1 minutt 
  • 1 minutt armhevninger 
  • 1 minutt situps 
  • PAUSE 1 minutt 
  • 1 minutt step-ups 
  • 1 minutt hopp på kasse 

Det dere ser over er én runde, og dette gjør man totalt 5 runder. Selvfølgelig med 1 minutt pause mellom hver runde. Vi bruker en timer som henger på veggen, men du kan enkelt laste ned en timer-app, og sette inn 1 minutts-intervaller på den. Da vil appen pipe når du skal stoppe, og pipe når du skal starte. Veldig oversiktlig og greit. 

Tights – Michi // Genser – Nelly (på salg til 119kr)// Sko – Adidas 

Jeg liker å trene på denne måten, og synes det er gøy å gjøre sammen med andre. For meg i dag var det helt supert, da jeg virkelig trengte litt drahjelp. Nå skal jeg lage meg litt kveldsmat og se sommerhytta i opptak før natta. Jeg synes det programmet er helt utrolig gøy, og fryder meg over at ny sesong ruller over skjermen nå. Noen andre som følger med? 

Ha en finfin kveld <3 

 

Smiiil Maren 

 

3 kommentarer
    1. Må nok ty til de triksene jeg og innimellom. Noen ganger er gruppetimer helt gull da det plutselig er noen andre som tar styringen og pusher deg. Man trenger bare møte opp og gjøre som man får beskjed om😅 Helt supert!

    2. Drea: Nope ingenting gjennomsiktig. de er superfine! Jeg skal prøve å få til en rabattkode til mine lesere på dette merket. Gi meg et par dager <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg