Sunne rundstykker på 123

God morgen<3 Har du en fin start på dagen? Jeg håper det! Jeg startet dagen med en god 45 minutter motbakke powerwalk på tredemøllen, og det var så godt. Slike økter gir meg så mye overskudd, og jeg blir så glad når jeg klarer å komme meg opp og starte dagen på den måten.

Når jeg kom hjem hadde jeg hele to timer før dagens første avtale, og da ble det tid til en ekstra god frokost. Disse rundstykkene har dere sett på bloggen før – flere ganger. men gode oppskrifter kan ikke gjentas for ofte, også tenkte jeg at det kunne være artig å se hvordan jeg spiser dem. Ofte viser jeg kun det ferdige resultatet, men her har dere dem altså med pålegg og helt klare for servering. Kaffe er selvfølgelig også et must. 

Proteinrundstykker: 

  • 60g havregryn
  • 1 egg
  • 1 ts bakepulver
  • 2 ss cottage cheese 
  • Et lite dryss havsalt 

Slik gjør du: 

Bland alle ingrediensene sammen i en bolle. Bruk en skje og lag små boller på bakepapir på et stekebrett. Inn i ovnen på 180-200grader i 10-15 minutter. Følg med og ta rundstykkene ut når de er gyldne på fargen. Alle ovner er ulike, og derfor har jeg skrevet ca temperatur og ca steketid. Avkjøl på rist, del i to og finn frem ditt favoritt pålegg. 

I dag har jeg laget meg en god gammeldags gjøremåls-liste, og håpet mitt er å komme meg gjennom den før dagen er over. Jeg har også en spennende greie jeg gleder meg til å begynne å jobbe med. Klokken 04 i natt hoppet jeg nemlig opp av sengen for å skrive ned en ide som falt ned i hode på meg. At jeg ikke har tenkt på det før er helt utrolig, og det kribler i hele meg på å spinne videre på den ideen i kveld. Det er en ide som dere lesere er involvert i, og jeg tror det kan bli super gøy! Mer om det når alle tankene er nede på papiret, og ting er litt mer på plass. 

Til slutt så vil jeg si tusen takk for alle som bidrar til Bloggtak mot kreft, og gir sine bidrag. Dere er så nydelige, og jeg blir rørt og varm i hjertet over hver eneste krone som kommer inn. 5 kr eller 100 kr, det har ikke noe å si, det viktigste er at vi viser at vi bryr oss og står sammen om en ubeskrivelig viktig sak. Les mer om det i dette blogginnlegget. 

 

Smiiil, Maren 

 

5 kommentarer
    1. Miriam og Maren: Jaa, de kan helt fint fryses! Og ellers oppbevarer jeg de i kjøleskapet 😀 Også anbefaler jeg å tilsette en raspet gulrot eller rosiner i “røra”!

    2. Anonym: Ja du har prøvd å fryse dem? så flott, takk <3
      Ja gulrot har jeg laget dem med flere ganger, veldig godt 🙂 Rosiner fristet ikke så veldig synes jeg, da blir det liksom mer boller. men er man glad i rosiner så kjør på, herlig forslag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg