Sunne muffins, proppet med proteiner

God morgen fra iskalde sørlandet. Dette snøværet og kulden vil ingen ende ta, og i dag har det toppet seg helt. Effektive kuldegrader skal visst være helt ned mo -20 i dag. Jeg får helt vondt bare av tanken! Ikke akkurat det været man øsnker seg når vi straks skriver mars, og den første vårmåneden. Det positive med slikt vær, er at det er koselig å hygge seg inne på kjøkkenet. I dag har jeg et gledelig gjensyn med en sunn favoritt. Matmuffins står på menyen, og disse er bare helt magiske. De smaker så godt, er proppet med proteiner, enkle å lage og metter lenge. Hva mer kan man ønske seg? 

Jeg har delt denne oppskriften en gang tidligere, men disse er så gode at de fortjener en liten repost. Her kommer oppskriften: 

Til 3 store muffins trenger du: 

  • 60g havregryn
  • 3 ss cottage cheese
  • 3 egg
  • 1 ts bakepulver
  • 100g skinke 
  • Ost 
  • Salt, pepper og kryddermix

Slik gjør du: 

Bland havregryn, egg, bakepulver og krydder i en bolle. Tilsett krydder, og miks sammen med en stavmikser. Jeg brukte havsalt, et lite dryss pepper og Natvigs krydderblanding. Du får da en jevn fin røre, kutt skinke, brokkoli og ost i biter og tilsett det i røren. Rørt godt rundt, og tilsett bittelitt vann hvis nødvendig, røren skal være relativt tykk, og på grunn av brokkolibitene vil den være litt klumpete. Spray muffinsformen, og fordel røren i formene. Dryss gjerne litt oregano på toppen. Inn i ovnen på 225 grader i ca 20 minutter. 

Så ikke disse gode ut? Test dem ut, jeg kan nesten garantere at de vil falle i smak. Nå skal jeg skrive så det suser og bli ferdig med alt på macen, så skal jeg trosse stormen og ta en liten luftings med Leo før et utrolig spennende oppdrag venter. I dag skal jeg på shoot med 2 minutter, og en gjeng fantastiske jenter. Fy søren som jeg gleder meg. Følg gjerne med på Snap og Instastory utover dagen. Dere finner meg på marenerdvik. 

Ha en super dag i kulda. Kle dere godt og gjør det beste ut av det <3

 

Smiiiil, Maren 

 

4 kommentarer
    1. Så herlig. Disse passet perfekt at du kom med oppskrift på nå. Jeg har lett etter mat til fredag, for da reiser Anja igjen ut på eventyr, og trenger da god mat som metter lenge. Yej. Anja i 2018 tester ut ting alene!! Haha
      Lykke til med oppdraget ditt i dag. Det så gøy ut på snap og du er nydelig. Klem

    2. Tusen tusen takk disse hadde jeg glemt litt, har nå laget de nam, har spart 2 til niste i morgen 👏👏

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg