I dag trenger jeg litt ekstra energi

Og hva gjør jeg når jeg er desperat etter litt ekstra energi og overskudd? Jo da gjør jeg følgende: 

  • Lager meg en ekstra god frokost 
  • Tar en god gåtur ute i godt tempo, eller en rolig joggetur 

Frisk luft og bevegelse er det beste for meg når jeg trenger påfyll av energi. I tillegg til god, sunn og næringsrik mat. Dagens frokost blir en god skål med havregryn, toppet med frisk frukt, nøtter og bær. Sunt, godt og proppet med herlig energi. 

I dag er jeg en mildt sagt stresset utgave av meg selv, jeg har nemlig klart å blingse med to datoer og plutselig har jeg 4 (!!) ulike artikler, for ulike oppdragsgivere, som alle har deadline innen de neste 24 timene. Puh! Jeg elsker å skrive, men jeg liker det best når jeg kan senke skuldrene krype opp i sofaen og bare la kreativiteten ta overhånd. I dag blir det ikke slik, i dag må det struktur og litt ekstra ståpå-vilje til. Jeg skal klare det, men da e rjeg avhenig av at alt rundt meg funker. 

Jeg har skrevet siden kl 07, og nå spiser jeg en god frokost, før jeg skal ut å gå meg en god tur. Så blir det skriving i 3-4 timer til, og forhåpentligvis en liten styrkeøkt i ettermiddag, før resten av kvelden blir foran macen. Jeg skal komme meg i mål, men i dag kjenner jeg litt på presset altså. 

Slik trener jeg cardio: 

Mange spør hvordan jeg trener kondisjon, og det gjør jeg på litt ulike måter. Enten har jeg rolig langkjøring, og det gjør jeg helst utendørst. 45-60 minutter rolig jogg. Ellers liker jeg godt å gå i kraftig motbakke, gjerne 7-10% incline på mølla,  ellers gjør jeg intervaller og da gjerne inne på mølle. Favoritten er 30/30 sprint-intervaller x 10. Jeg varmer opp i 10 minutter først, og går gjerne i ca 20 minutter etterpå. Da blir økten ca 40 minutter, og det passer meg helt perfekt. 

Nei nå må jeg tilbake til skrivingen her. Ha en nydelig dag, og gjør noe hyggelig som kan lyse opp en helt vanlig tirsdag. Lag deg en ekstra god kaffe, smil til en du ikke kjenner, gi noen du er glad i en klem eller send en ekstra koselig sms. Det skal så lite til<3 

 

Smiiiil, Maren 

 

10 kommentarer
    1. Heier på deg, Maren! Om det er noen trøst, så skal du være glad for at du kan bruke beina. Her startet uken på et ordentlig dårlig vis, med sykmelding, krykker og brudd i foten. Deprimert av hele greia. Får trent overkropp, men fint lite annet.. For en overaktiv og rastløs sjel føles det litt som verdens nederlag. MEN, det kunne jo vært mye verre! Nyt aktiviteten litt ekstra for meg! 🙂

    2. Stå på! Dette klarer du, du er helt rå 🙂
      Og forresten: lov å spørre om hvor outfiten din er fra på disse bildene ? <3

    3. Så flink du er! Du klarer det nok supert, prøv å senk skuldrene og ha det gøy med arbeidet 😀 Lettere sagt enn gjort når man har så mye + deadline! Er det noen som klarer det så er det deg! Stå på 🙂

    4. Heier på deg, vet du kommer til å klare dette og levere fire gode artikler!
      Følte det var på tide å legge igjen en kommentar hos deg. Jeg har fulgt deg en stund nå, og vil bare rose deg for den positive energien du sprer. Du gir meg en motivasjon til å spise sunt, være aktiv, trene, ha positive tanker og et avslappende og sundt forhold til kroppen min. Du er så flink til å dele alle sidene ved livet ditt. Vise at det ikke er alle dager alt går som smurt, energien er på topp, man kan ha dager da man ikke er komfortabel med egen kropp. Den ærligheten setter jeg stor pris på at du deler med oss følgere og lesere, og det viser at vi alle er mennesker. I tillegg syns jeg det er fantastisk at du viser at det er helt greit å skeie ut midt i uka, er man aktiv så er dett helt greit, og at livet er for kort til å ikke unne seg ting i ny og ne. Må også bare legge til at jeg savner krs ekstra når jeg ser bilder og videoer du legger ut fra turer rundt bystranda, kjøkkenskapets salat og lingende, er fra Krs men studerer for tiden i Oslo. Har ønsket meg en pomeranian helt siden jeg var 13 år, gleder meg til å flytte tilbake til Krs og kunne kjøpe meg min egen hjerteknuser <3 Stor klem fra meg, ha en fin tirsdag 😀

    5. Herlig! Da bruker vi samme strategi 😄 Venner og familie syns jeg er gal som står opp halv6-6 for å trene på morningen,men et er slik jeg før energi til å klare alt gjennom en dag og heller slappe av på lvelden. Er spesielt viktig også nå som jeg skriver bachelor i sykepleie hvor det blir mye stillesitting!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg