Sammen med dere føler jeg meg sterk

Over 700 meldinger har tikket inn på mobilen min siden i går, og det rører meg mer enn ord kan beskrive. Over 700 positive, varme, omsorgsfulle, støttende og motiverende kommentarer. Jeg gråt så mye i går at jeg tror jeg er tom for tårer, heldigvis ble de såre, vonde tårene byttet ut med rørende, gode tårer utover kvelden. Til alle dere hjertevarme, omsorgsfulle, vakre mennesker TUSEN TUSEN TAKK <3 

Slemme kommentarer vil komme, og den siste uken har jeg vært mer synlig enn vanlig. Da er det kanskje naturlig at det kommer mer negativitet enn vanlig. Dette hører med jobben, og jeg blir sterkere for hver gang jeg må face dette. Jeg føler selv at det som styrker meg er støtten fra dere, og ikke de slemme kommentarene.

Jenter som heier på jenter – det viktigste og fineste som finnes

Få deg tykkere hud, og lær deg at dette er en del av gamet” får jeg stadig høre. Jeg vet det er en del av gamet, og det kan jeg klare å forholde meg til. Jeg synes det er feil, urettferdig og vondt at det er slik, men jeg får ikke endret på det. Det eneste jeg kan endre på er hvordan jeg forholder meg til det. Når det gjelder å få tykkere hud, så er jeg faktisk uenig. Jeg hadde ikke vært meg hadde jeg vært en iskald tøffing som tåler alt. Jeg går med følelsene utenpå, jeg er ekstremt lettrørt, jeg gråter når andre gråter og jeg tar ting personlig. Jeg gir av hele meg i en hver situasjon, og jeg går all inn – alltid. Jeg tror dette er med på å gjøre meg til meg. Skulle jeg tøffet meg opp, blitt iskaldt og “tålt alt” så ville det tatt bort en stor, og viktig del av personligheten min. Så her står jeg, uperfekt, sårbar og ærlig, og det vil få konsekvenser i form av et par bølgedaler med vonde følelser, men da vet jeg med meg selv at jeg lever ærlig – og det er det aller viktigste. 

Det er viktig for meg å vise både topper og bunner, og ta dere med på den berg og dalbanen et liv faktisk er. Det er jo sånn for oss alle sammen. Livet går opp og ned, og man vil møte motgang på veien Jeg føler meg sinnsykt heldig som har så mange mennesker som vil meg vel, og sammen med dere føler jeg meg sterk<3 

Jeg fikk som nevnt, over 700 tilbakemeldinger på blogg, Instagram, snapchat og facebook, og inni der klarte det å snike seg én eneste liten rakker av en drittkommentar. Denne personen mente at jeg skrev dette for oppmerksomhet, postet slemme kommentarer selv, og hadde et ønske om sympati fordi en annen blogger hadde skrevet om stygge kommentarer nylig og dette var kun meg som hermet. Når den kom, så visste jeg ikke om jeg skulle le eller grine. Hva er galt med folk? Jeg skrev om vonde kommentarer for under 2 uker siden også, betyr det da at denne andre bloggeren skrev om sine nettroll fordi jeg akkurat hadde gjort det? Selvfølgelig ikke, tanken slo meg aldri en gang. Nå må vi slutte å prøve å ta hverandre på ting, også må folk faktisk begynne å være snille mot hverandre. Jeg har ikke et eneste negativt ord å si om noen andre i blogg-bransjen, ingen! Så nå setter jeg et solid, og veldig bestemt punktum for all negativitet relatert til sosiale medier. 

Jeg tørke tårene, retter ryggen og kjører på videre. Med verdens beste, snilleste, mest omsorgsfulle heia-gjeng i ryggen er jeg klar for å fortsette med min greie. Jeg kjører på i kjent Maren-stil, med sunn motivasjon, masse inspirasjon, normal sunn mat, balanse og bøttevis med energi og positivitet. Sammen er vi sterke, og jeg har aldri noensinne kjent på mer styrke og kjærlighet enn jeg har det siste døgnet. Tusen tusen takk <3 

 

Smiiil, Maren 

16 kommentarer
    1. Enig – heia heia flotte deg 🙂
      Kloke betrakninger – du er flott på innsiden også – fortsett å være deg selv og stol på deg selv

    2. Synd at folk skal legge igjen kommentarer som gjør så mye skade. Jeg vet ikke hvor grensen går, for hva du syntes er upassende og ikke. Men, jeg leste noen kommentarer her som gikk på at du var mindre deffet enn tidligere. Når jeg så denne kommentaren tenkte jeg faktisk at dette er bra! Jeg syntes det er flott å se vanlige kropper på treningsblogger, det er ikke normalt å være deffet hele året, å at du deler bilde hvor du har en vanlig kropp er med på å gravlegge hysteriet om fitneskroppen. Så jeg syntes at din forandring fra supertrent til slik du er nå er positivt. Du trener fortsatt, men om rutene ikke er på plass hele tiden så er det kanskje ikke så farlig lenger.

    3. Jeg er så glad for at bloggen din finnes!!:) Du får meg til å føle meg inspirert på en sunn måte, og det setter jeg stor pris på!

    4. Er så utrlig viktig at du tar opp dette med negative kommentarer. I ingen verden er det greit at andre rakker ned på de som er tøffe nok til å vise livet sitt så ærlig utad. PÅ ingen måte skal du kunne trenge å utvikle “tykkere” hud. Det er ikke deg det er noe galt med, det er noe galt med de som har et behov for å rakke ned på andre! På ingen måte er det greit å gi slemme og useriøse kommentarer til andre kun av hensikt til å såre dem. Og det skal på ingen måte være krevet av deg at du skal kunne takle dette. Du er et menneske du også. Det er på tide at vi heller beginner å stå sammen! At vi beginner å støtte og heie på hverandre. Vi må slutte med dette negative tøve som bare sårer og gir negative vibber. Det er utrolig flott å se at du star frem og viser at du forblir den du er. Fordi det er nettopp den du er som gjør deg så flott å følge! At du er så ærlig og viser utad hvordan disse negative kommentarene faktisk påvirker deg er utrolig viktig. La oss bekjempe disse tullingene sammen. Du er utrolig flott og det er en glede å følge deg. Fortsett med å være deg! Du skal ikke trenge å endre deg. Det er de slemme menneskene dere ute som SKAL matte endre seg! Heier på deg! Klem

    5. Veldig trist at vi ikke heier på hverandre.
      Men var ikke du og Kristina venner før hvor dere hang sammen?

    6. Jenter som heier på jenter – det heier jeg gjerne på
      Jeg heier på alle som vil andre vel
      Husk ordtaket: den største glede du kan ha det er å gjøre andre glad ❤️

    7. Synd at folk skriver sånne negative, teite kommentarer. Helt unødvendig. Enkelte burde hatt en «skrive-sperre» på tastaturet sitt når de velger å skrive slikt. Jeg synes du er helt rå og fortsett den gode jobben du gjør! Du er en inspirasjon for mange og vi heier på deg 🙂

    8. Jeg synes du er utrolig inspirerende å følge. Synes du er ett sunt forbilde og bloggen din er veldig koselig å lese. Du må ikke bry deg noe om disse menneskene. De Har det ikke godt med seg selv.

    9. Jeg har tenkt mye på det du skrev i går, rett og slett fordi jeg nesten ble litt personlig fornærmet av at (det jeg antar er) jenter kan være så stygge mot andre jenter.
      Jeg var en av de jentene som var supertrent og “deffet” hele året, 5-7 år tilbake i tid. På den tiden løp jeg veldig mange timer på tredemølla hele uka, spiste altfor lite, og hadde ikke “tid” til noe sosialt samvær med venner som ikke var like gira på trening som meg. Alkohol og den type utskeielser kunne jeg bare glemme, om det ikke var planlagt i god tid. Det endte i mye sykdom, mangler på næringsstoffer og andre kjipe ting. I dag er jeg 6 kg tyngre og trener mye mindre – men jeg lever et lykkelig liv som inneholder sunne aktiviteter, sosialt samvær og kos. Fokus er et helt annet sted.
      Utviklingen min har skjedd i takt med at fokus har blitt flyttet hos store treningsbloggere og andre influencers. Jeg ser ikke like ofte at kjente treningsprofiler flasher mageruter eller poserer på en måte som får det til å se ut som de har 0 i fettprosent. Mitt inntrykk er at idealet i dag er å ha en sunn, sterk og frisk kropp, og en god balanse ellers i livet. Det er helt fantastisk, og den endringen har DU vært med på å bidra til 😀 Derfor leser jeg fortsatt bloggen din, etter alle disse årene <3

    10. Fantastiske bilder – oser og glede og utstråling
      Du stråler – får mye inspirasjon av bloggen din – takk 🙂

    11. Hei Maren 🙂
      Jeg kommenterer aldri, men nå følte jeg virkelig for å legge inn noen ord! Du er et av mine absolutt største forbilder når det kommer til trening og inspirasjon. Jeg synes du ser supersunn og supertrent ut 🙂 Jeg har fulgt bloggen din i mangen år, og blir alltid like inspirert og glad av å lese innlegg og se bilder du legger ut 🙂 At folk velger å skrive stygge kommentarer kommer ene og alene av sjalusi! Ikke endre hvem du er Maren, fortsett med ditt blide og gode vesen <3

    12. Der sa du det, noen er kun ute etter å ta alle andre! Du er deg selv og det er bra nok 😀
      Ha en nydelig uke, gleder meg til å lese bloggen din <3

    13. Hei Maren!
      Veldig kjekt å lese bloggen din. Du er ei herlig dame som sprer masse positiv energi! Jeg bare lurer på hvor mye penger du bruker på mat i måneden? Sånn ca:)

    14. Så fantastisk innstilling! Såklart er det jo sårt at man tar til seg det negative folk sier. Men sånn er vi fleste mennesker. 99 positive kommentarer og 1 negativ og det er allikevel ofte den negative vi fokuserer på, den ene negative kommentaren vi husker. Jeg er så lei av at folk skal si/skrive stygge ting til andre. Mulig jeg er gammel, men jeg forstår ikke poenget? Hva får de ut av det? Mange sier det kommer av misunnelse eller at de ikke har det så bra med seg selv, og det tror jeg nok stemmer. Men jeg tror også at noen mennesker rettogslett er slemme, de eier ikke emapti for andre og tror de bare kan si og skrive akkurat hva de føler for. Bare fordi man har rett til å uttrykke sin mening betyr det ikke at man trenger å gjøre det. Samme med de som oppfører seg forferdelig men gjemmer seg bak unnskyldningen “Jeg er bare meg selv, hvis folk ikke kan godta meg for den jeg er så kan det være det samme!” Innstillingen er riktig, men det funker ikke i alle setninger og tilfeller. Det er ingen unnskyldning for å ikke oppføre seg eller ikke vise hensyn til andre. Vi lever tross alt i et sivilisert samfunn og da kreves det faktisk litt innsats for at vi alle skal trives. “jeg skriver jo bare meningen min, kan ikke noe for hva jeg mener, er da ytringsfrihet i Norge” jada, men å skrive “Du er feit” feks er da jammen ikke en mening, det er unødvendig. Jeg forstår ikke hvorfor noen mennesker har så stort behov for å heletiden si sin mening om hver minste bidige ting heller jeg. Hva godt kommer ut av en sånn kommentar? Det man burde tenke før man skriver/sier noe negativt er:
      “Vil dette bidra til noe positivt eller til noen endringer for meg, andre personer eller samfunnet?” Om svaret er nei, så tenker jeg det er greit å holde munn.
      Stå på Maren, fortsett å være ditt fantastiske jeg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg