Den kommentaren knakk meg helt

I dag tok det litt tid før jeg fikk oppdatert bloggen, rett og slett fordi jeg måtte summe meg litt, og roe meg ned så jeg ikke skrev noe jeg kom til å angre på. Jeg fikk en kommentar på bloggen i dag som overhode ikke var noe hyggelig. Kommentaren handlet om utseende og kropp. Min kropp….

Om 3 dager reiser jeg til Malaga på en diger shoot med et stort internationalt merke. Det er kun meg fra Norge, og jeg er helt mutters alene i en flokk av ekstremt veltrente og flotte jenter, fra hele Europa. Jeg har aldri noensinne følt meg mer usikker på meg selv, og når jeg da i tillegg fikk denne kommentaren så knakk jeg bare helt. Jeg ønsker å fremstå sterk, trygg og selvsikker på bloggen, men akkurat nå er det så langt fra sannheten at det bare hadde blitt teit å prøve. Jeg vil alltid være ekte og ærlig med dere, og da føltes det som det eneste rette å dele med dere at akkurat nå føler jeg meg nervøs, redd, usikker, og langt fra god nok. 

Det irriterer meg at jeg klarer å dra meg selv så langt ned, og snakke meg selv ned på den måten. Jeg hater at jeg sammenligner meg med de andre jentene som skal på shooten, og det plager meg skikkelig at jeg blir så fryktelig usikker på meg selv. 

Når jeg da står midt i mitt eget kaos, full av nerver og nedlatende tanker om meg selv, så dukker det altså opp en kommentar som bekrefter alt jeg selv tenker akkurat nå – og det gjorde mer vondt enn jeg kan sette ord på. 

Kanskje hadde jeg taklet dette bedre på et annet tidspunkt, men akkurat nå stakk det bare så voldsomt. Det er overhode ikke første gang jeg har fått stygge kommentarer på egen kropp og utseende, men da har jeg stått sterkere i meg selv, og taklet det så mye bedre. 

Så unnskyld at bloggen ble oppdatert sent i dag. Det er rett og slett bare en av de dagene hvor jeg trengte en liten timeout. Jeg kunne selvfølgelig faket et smil og oppdatert bloggen med noe overfladisk sprell, men jeg føler dere som lesere fortjener ekte oppdateringer. Gode og onde dager, opp og nedturer. Livet skjer, og alle dager er ikke like sprudlende.

I dag er jeg litt nede i en bølgedal, men jeg planlegger å finne et surfebrett her nede, og surfe opp på topp igjen. Forhåpentligvis i god tid før avreise søndag morgen…. 

 

52 kommentarer
    1. Skjønne skjønne Maren, misunnelige troll finnes over alt. Kanskje var det en kommentar fra ei som har kranglet med kjæreste, kanskje fra en som ikke fikk jobben han søkte på, kanskje fra ei som ikke har følgerne på sosiale medier, kanskje fra ei som bare har en dritt dag – dumme mennesker finnes over alt – ikke bry deg – vi lesere oppfatter deg som vakker, med en flott trent kropp, blid, omsorgsfull, kunnskapsrik, villig til å alltid dele av din kunnskap, alltid spre glede og energi. Du er FANTASTISK – glem aldri det. Stå på.

    2. Flott og ærlig innlegg. Noen ganger rammer dumme kommentarer, fordi en er litt sårbar. Men ikke bry deg, de rammer til slutt mest seg selv.
      Det som ikke knekker deg gjør deg sterkere,så ikke la deg knekke – bli sterkere. Det er bare fra idiotiske misunnelige nettroll.

    3. Folk er så latterlige! At folk har frekkheten til å kommentere andres kropp på den måten er uforståelig for meg. Også deg som ser så flott ut? Du får tenke at den personen nok ikkje har det særlig godt med seg selv. Du er fin både utenpå og inni, ikke la dette få ta mer plass nå! Kroppen din er noe mange misunner så er det alltid noen som er ekstra misunnelig og vil trekke deg ned. Heier på deg Maren! Klem

    4. Ånei, Maren :(<3 Det var ikke noe hyggelig å høre! Skjønner så godt hva du mener med at det noen ganger setter dypere spor enn andre! Men du ser helt fantastisk ut, og jeg er helt sikker på at denne personen egentlig bare er misunnelig - for du ser sunn og sprek+ ut! Samt ville vel ikke dette merket valgt deg ut om du ikke så ut som en som trente og tok vare på kroppen din 🙂 Jeg skulle gjerne sett ut som deg, jeg - og jeg har sett deg in real life også, så du kan ikke si til deg selv «men du har jo bare sett perfekte bloggbilder» :D<3 Håper du klarer å snu tankene til avreise, fine, gode Maren - sender deg masse klemmer<3<3

    5. Hei Maren! Kjenner jeg blir direkte lei meg når jeg leser dette innlegget…Er så sinnssykt dårlig gjort av andre mennesker å skrive negative/stygge kommentarer, uansett hva det gjelder! Følger deg på Instagram og har lest bloggen din flere ganger og du er en inspirasjon uten like! Så ikke la én stygg kommentar bryte deg ned. Reis deg opp og vis hva du er god for, og gled deg masse til fotoshooten du skal på! Det blir kjempekult og du kommer til å møte så mange herlige mennesker! 🙂

    6. Åh maren, så leit å høre! Huff nå gjorde det faktisk vondt helt i hjerteroten. Jeg har fulgt bloggen din daglig i mange år, og maken til sprudlende, talentfull og flott jente skal man lete lenge etter! Du er til stor inspirasjon og må ikke la slike dumme kommentarer trykke deg ned – du er mer enn bra nok <3 takk allikevel for at du deler også denne siden av deg og jeg er sikker på at shooten blir kanonbra!

    7. Huff, dette gjorde vondt å lese 😢 jeg har fulgt deg lenge på instagram og jeg må si du er ei kjempeflott dame med et stort hjerte ❤️ Noen dager er vi mer mottakelige for dumme og negative kommentarer, og sånn er det bare å være et menneske. Håper du klarer å reise deg opp og heve deg over dette, og at du klarer å kose deg på turen din. Husk at alle de andre som skal på shooten har nok de samme tankene som du har, så jeg håper ikke du bekymrer deg for masse om hva andre vil tenke om deg.
      Stor klem❤️

    8. Du er fantastisk på alle måter, Maren. Inni OG UTPÅ. her står du på… Jobber, blogger og deler inspirasjon HVER DAG til utrolig mange mennesker uten at vi gir deg noe tilbake. Du arbeider utrolig mye og hardt virker det som og den suksessen du har fått er deg vel ut. Og nettopp dette med at du har blitt såpass populær er det selvsagt ett og annet mett-troll som ikke takler og finner det for godt å rakke ned på deg. Enkelte tror de bygger seg selv opp ved å trekke andre ned… Så ikke la deg trekke. Finn frem det jævla surfebrettet ditt og “ride out the storm”. En slik kommentar fra en sjalu og anonym person skal ikke få ødelegge deg, selvbildet, selvtilitten eller treningsgleden din. En slik person skal iallfall ikke ha makten til å påvirke deg og din livsstil i negativ retning.
      Ta godt vare på deg selv. Du er mer enn god nok som du er. Enkelte tåler bare ikke å se andre skinne… Stor klem

    9. Maren du Maren. Lett å si, men du vet at du hadde aldri blitt spurt om å være med på dette oppdraget om ikke merket digget deg? Tror de elsker hvordan du lever, trener, stråler og hvordan du ser ut. Du duger til 1000.
      Men det er jo klart at noen vil kommentere hvordan du ser ut, for du deler jo bilder av deg selv. Men kroppen din fungerer og du er perfekt fordi du er Maren og du kan gjøre hva du vil. Du støter aldri noen. Du lever på en sunn og ærlig måte. Er godt forbilde for meg ihvertfall. Selv om jeg eldre enn deg, så ser jeg opp til deg.
      Stå i det og stå på. Vi heier på deg og du ser fantastisk ut. Klem

    10. Du ser helt fantastisk ut, du har ingenting å bekymre deg for! Masse lykke til på shooten, gleder meg til å se resultatene 🙂

    11. Kjære skjønne Maren 💖
      Du må ikke la dette knekke deg eller la det gå inn på deg (selvom det sikker er vanskelig akkurat nå.)
      Men du er en fantastisk person både innvendig og utvendig. Jeg kjenner deg ikke personlig, men har følgt bloggen din lenge. siden du bodde i Oslo, og din blogg er den eneste jeg har følgt så lenge og fortsatt kommer til å følge. Og det er fordi du har en kjempe fin balanse i bloggen din, mellom hverdag, trening, kosthold, klær og mye mye mer. Du gir masse inspirasjon og jeg blir alltid glad når jeg leser bloggene din, uansett innhold.
      Fortsett å stråle og dele den fine balanse du har i livet, du er sunn og frisk og et veldig godt forbilde 😊
      Ha troen på deg selv, se på alt du har fått til 😊 vær stolt av deg selv og ikke la noen knekke deg.
      Stå på for det du har troen på og vær deg selv.
      Jeg heier virkelig på deg 💖
      Smil fra meg 😊

    12. Du er heilt fantastisk, Maren, ei skikkeleg solstråla 💛 Håpe du ikkje lar ein stygg (og usann) kommentar ødelegga noko for deg.

    13. Hei Maren! Jeg vet at kropp og utseendet er fokus for oss alle og dessverre har dette fokuset tatt fullstendig overhånd bade i sosiale medier og mentalt og fysisk for mange av oss. Du ser fantastisk flott ut og har på ingen måte noen grunn til å føle deg usikker på ditt utseendet! Vi er alle forskjellige og fører ulike livsstiler som gjør at vi også vil se forskjellige ut. Den sunnheten du har fremmet på bloggen din har vært et friskt pust. Det har vært flott å se at en blogger som deg kan vise ett friskt og flott liv som ikke gir opp de fine tingene ved livet for å kunne se ut som det mange ser på som “fitnesskroppen”. Det at du viser at det er lov å spise en godisbit når man har lyst på, at det er lov å stå over en treningsøkt når kroppen ikke fungerer osv. er noe vi alle trenger å se! Det er så utrolig viktig I dag hvor det er et så stort press på kropp, trening og “sunn” livsstil. Mange av oss blir blinde for hva man faktisk må gi opp for six pack kroppen osv (ala sosialt liv + nytelse ved livet). Du har lenge fremmet en mer sunn side av det hele ved fine treningstips og innblikk inn I din hver dag. Værså snill og prøv å ikke la kroppspresset ta overhånd. Du ser fantastisk ut! Og det du fremmer gjennom bloggen din er noe mange av oss trenger. Sunnhet og glede ved livet, trening og mat! Det er det det bør handle om! Vær så snill og fortsett med det! Det er alt for mange der ute som kjører på med fremmelse av muskler og kropp og glemmer å vise alle hakene som følger med en slik livsstil. Det du gjør er flott! DU er flott! Fortsett med å være deg. Og husk at vi er utrolig flinke til å rakke ned på andre når vi er usikre på oss selv….

    14. Jeg leser alltid bloggen din, følger deg på Instagram og syntes du er helt utrolig inspirerende. Kommenterer derimot aldri, men kjente jeg måtte det idag! De flotte og veltrente jentene du snakker om; DU ER EN AV DE!
      Du ser utrolig fresh ut, naturlig og fin!!

    15. At folk kommenterer mye negativt generelt, er ikke noe nytt. Ikke ta deg nær av det. Dette mennesket har det tydeligvis ikke noe godt med seg selv, du er fin akkurat som du er❤️❤️

    16. Du som er så flott og sterk og fin!! Jeg tenker at den kommentaren sier mer om den som skrev den enn om deg. Det oser usikkerhet og sjalusi lang vei!! Fokuser på alle som synes du er fin som du er, og på de kommentarene som kommer fra de som faktisk kjenner deg. Og som du sier til oss: det er det på innsiden som teller 🙂 Du er i tillegg heldig at du er så sterk og fin utvendig også. Ikke la det dra deg ned. Det er en grunn til at det er akkurat deg de vil ha med til Malaga ❤️

    17. Du skriver bra og ærlig, teite kommentarer må du bare overse – ikke la det få lov å påvirke deg

    18. Herre, så trist at ett menneske kan volde så mye smerte – dvs frembringe slike negative følelser eller forsterke dem. Du vet jo selv at du er en utrolig stor inspirasjon for mange, noe som er en stor bragd i seg selv. I tillegg så hadde du vel ikke fått oppdraget (shooten) om ikke det var flere andre som mente at du var mer enn god nok. Du er en utrolig flott jente! – Uten at jeg kjenner deg… Foreslår at du børster den kommentaren av skuldrene dine (dirt off your shoulder) og fokuser på alt det du er og som er flott ved deg. Jeg er sikker på at du har familie og venner og en skokk av lesere som vil fortelle deg at du duger! Og alle dem må vel telle mer enn den ene? 🙂

    19. Du med den fineste kroppen av alle – det er vel derfor du har fått kommentaren – MiSUNNELSE – så dumme mennesker kan være
      Ta heller inn kommentarene over her

    20. Misunnelige mennesker finnes det overalt, og dessverre har de mer mot når de sitter skjult bak en skjerm!
      Du er en inspirasjon til SÅ mange i hverdagen, Maren. Med godt humør, mattips, treningstips, din vakre Leo og de svake øyeblikkene som du velger å dele med oss som gjør deg til et enda større forbilde, fordi du viser at alle har gode og dårlig dager!
      Du er så utrolig vakker, både på innsiden og på utsiden! Du har en helt rå kropp! Når jeg ser bikinibilder av deg får jeg mer motivasjon til å ta den intervall utfordringen du har postet om, eller lage den herlige middagen du har delt med oss!
      Stå på videre! Du er rå som drar alene fra Norge, og du kommer til å naile det! 👊🏼 kos deg MASSE i sola, Maren!♥️

    21. Aldri gøy med slike kommentarer, skulle ikke vært lov!! Med du er en fantastisk inspirerende jente! Jeg digger deg, stå på! Stor klem til deg❤️❤️❤️

    22. Vondt å høre 🙁 Håper du kommer deg raskt opp igjen. Du er nydelig fin, jeg kan ikke forstå at noen skulle skrive noe stygt om deg eller hvordan du ser ut. Folk altså. Det er kanskje noen som ikke har det særlig bra med seg selv som prøver å føle seg bedre ved å trykke andre ned.

    23. Såklart skal du til Malaga med veltrente jenter, du er jo en av de!! Husk at det er en grunn til at du skal være med. Du er flott! I tillegg er du et fantastisk forbilde. Jeg heier alt jeg kan på deg. Misunnelse må aldri vinne😤❤️

    24. Kjære Maren! Jeg følger deg på Instagram, og her på bloggen. Det har jeg gjort i flere år, men er altfor dårlig til å kommentere noe. Men nå kjente jeg det var på tide! Du både inspirerer og motiverer meg til trening og til et bedre kosthold. Og til å holde på de fornuftige tankene om kropp, vekt og trivsel. De fleste dager trives jeg med meg selv, noen dager tenker jeg mindre pene ting om kroppen min, jeg føler meg tykk – enda det slettes ikke er tilfellet. Jeg finner feil med meg selv. Jeg begynner å sammenligne meg med andre. Så hender det ofte at jeg tenker på deg. Den pene jenta med det nydelige smilet, med en kropp mange ville dødd for. Husker til og med jeg visste et bilde av deg til samboeren og sa, «sånn vil jeg se ut!»
      Du som motiverer meg til å teste nye ting på trening, til å prøve sunne oppskrifter, til å tenke på helsen og ALLER VIKTIGST: du som minner meg på det som er så viktig. At vi er gode nok, akkurat som vi er. Jeg vil spise og trene for å ta vare på kroppen min, det er min kropp og den jeg skal leve i resten av livet. Jeg vil ta vare på den, og glede meg over den. Hva den kroppen kan få til! Jeg kan trene og spise sunt, men jeg kan unne meg lørdagsgodteri hvis jeg vil det. Eller en fastelavensbolle på søndag. Du minner meg på det, stadig vekk. Jeg er god nok. Og jeg er helt sikker på at du motiverer maaaange andre der ute, på akkurat samme måte.
      Du er et stort forbilde, og jeg kan ikke fatte og begripe hvordan noen kan kunne si noe stygt om deg. For det første fordi jeg synes det er grusomt at folk kan slenge stygge kommentarer til andre mennesker, men for det andre – til deg? For hva?? Jeg skjønner at slike ting kan gå innpå deg, selv om den personens kommentar ikke har rot i noen verdens ting. Du er nydelig, både inni og utenpå. Og ingen skal fortelle deg noe annet! Håper du klarer å børste av denne idiotens utsagn, vi heier på deg og jeg gleder meg til å se resultatet etter shooten! Du kommer til å stråle, og se fantastisk ut som alltid 🙂

    25. Det er bare til å le av, ikke la sånne kommentarer få lov å påvirke deg (velg ut en kommentar her og bestem deg for St den skal feste seg) enig med kommentaren over: du et det fineste jeg har sett 😊

    26. Første gang jeg komenterer, burde vært MYE flinkere til å kommentere alle de flotte tingene jeg tenker om deg etter et hvert innlegg jeg leser.
      Ufatterlig trist at folk skal nedlate andre på den måten der. Men da skal du vite at den personen virkelig ikke har det godt med seg selv, og påpeker de positive sidene hos deg om til negative kun pga denne personen ikke har de egenskapene/kroppen/utseende eller hva det måtte være hos seg selv.
      Du stråler virkelig! Kjempe pen, energisk og fantastisk!! Husk det!
      Mvh
      Linda

    27. Du har så mye å være stolt av.
      Du ser fantastisk ut, du har ein sterk kropp, og for å ikkje gjømme ein fantastisk utstråling. Spesielt når du smiler.
      Du er fantastisk og får meg til å ha lyst til å bli ein sterkere, og bedre utgave av seg selv.
      Håper du får ein fantastisk helg

    28. For meg så er du ei nydelig jente Maren! Sterk og Sunn med en super personlighet!<3 stå på !:**

    29. Tenk at noen bruker tiden og energien sin på å oppføre seg sånn. Det er bare trist. Minutter han eller hun aldri får tilbake og som er kastet bort på en helt unyttig fillehandling.
      Heldigvis finnes det sånne mennesker som deg som bruker overskuddet på å spre glede og varme – det er ganske magisk.
      Tenk at du bruker så mye tid på mennesker du knapt kjenner. Det er raust.
      Heia deg!

    30. Ikke bry deg om slike stygge nettroll! Du virker som en nydelig jente, både på innsiden og utsiden. Du gjør en fantastisk jobb og inspirer mange til å følge en sunn og balansert livsstill, meg selv inkludert. Ikke gi noen andre retten til å bestemme hva du føler om deg selv❤️

    31. Du er fantastisk flott, ikke la sånne fæle mennesker ødelegge for deg!❤️ en like vakker og flott dame skal man lete lenge etter for å finne ✨masse lykke til på shooten! du er kjempe tøff som drar helt alene 🙏

    32. Fysøren, blir helt paff av hva folk får seg til å si.. vet ikke hva kommentaren var men om den knakk noen som deg såpass så var den nok ganske drøy! Og du som er selve forbildet for sunn helse! Du er slank, trent og har en sunn kropp. De som sier noe annet er enten sjalue eller har et helt vrengt syn på kropp og utseendet. Fin er du ihvertfall, det skal du aldri tvile på!

    33. Hei maren. Jeg tror alle kjenner litt på den følelsen du har nå en gang i blant. Jeg vet jeg gjør. Det er så rart for meg å vite at ei sprek, sunn og lekker dame som du føler på det samme, når du ser så smashing ut! Men vi er alle mennesker og vi har alle lov til å føle på ting. Jeg kjenner ikke deg, men jeg vil bare fortelle deg at guri for en flott kropp du har! Tenk på alt den gjør for deg hver dag! Den lar deg gå og reise hvor du vil, kjenne varme og kulde, smake god mat, høre musikk og lyder. Den kan pushes og herdes. Bare tenk på den maskinen som er i gang! Ikke føl deg noe dårligere enn noen andre, for du søren meg mer enn god nok! Vær stolt av den kroppen du har og alt den tar deg igjennom og vis den frem med hevet hode på shoot.
      Jeg digger deg, Maren! Og den sinnsykt gode utstrålingen du har. Fortsett å vær deg.

    34. Maren, du er fantastisk. Jeg har fulgt deg så lenge jeg kan huske: bloggen, instagram, snapchat.. Jeg digger deg og det du kommer med! Du er en stor inspirasjon og forbilde for meg! Ikke bry deg om idioter. Stolt av deg! <3

    35. Av alle flotte jenter som finnes i Norge valgte de akkurat deg til den shooten ❤ Du er vakker både på innsiden og utsiden. I tillegg er du en inspirasjon og et forbilde. Ikke la misunnelse knekke deg ❤

    36. Jeg sier bare: heia deg, Maren! Hev deg over slike mennesker, noen gjør alt for å forsøke å få andre ned på deres eget nivå. Du er FOR god til å la disse vinne! Du er deg selv, fortsett med det vær så snill😊Leser bloggen din 1-2 ganger per dag, har aldri hatt en negativ tanke om det du gjør eller den du er. Det er ingenting negativt ved deg. Tro på deg selv, det håper jeg du gjør💚

    37. Takk for at du deler slike ting også. både negative og positive ting. Jeg leser ikke blogger lengre hvor det utelukkende er positivitet det går i, ettersom man vet det ikke stemmer med virkeligheten.
      Jeg syns du er kjempeflott og dette er min yndlingsblogg:)

    38. Hei – må bare kommentere. Det er en god regel vi lærte som barn og det er at har du ikke noe pent å si, så hold heller kjeft. Den regelen sender jeg til avsender av kommentaren
      Jeg – og alle de andre i kommentarfeltet her og mange mange flere, vi heier på deg Maren og synes du er superflink og veldig flott ❤️❤️

    39. At folk kommenterar andre sin kropp er som oftast at dei er usikker på sin eigen. Utruleg kva finn på å lire av seg 🙁 Ikkje bry deg! Du har ein sterk, flott og sunn kropp. Til inspirasjon for andre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg