Do things that feeds your soul

“Do things that feed your soul, and you will be happy”. 

Dette sitatet er et av mange som står skrevet på vinduet på et av mine nye favorittsteder. Jeg leste det første gang jeg var der, uten å tenke så mye mer over det, men i går ble jeg sittende like ved den skriften, og det fikk meg til å ta den litt mer inn og tenke på den. Gjør ting som nærer sjelden din, og du vil bli lykkelig. Så utrolig fint. Jeg har blitt flinkere de siste månedene til å gjøre ting fordi jeg selv vil, og fordi jeg føler det er bra for meg. Har jeg lyst å sitte hjemme å jobbe med bloggen og skrive gode tekster, kose meg med bilder og jobbe med min lidenskap, så er det ok. Man MÅ ikke bli med ut på byen hvis man ikke vil, og det er helt ok å gjør det du selv har mest lyst til. 

Det er selvfølgelig en balansegang, for man kan jo ikke bli helt enstøinig heller, og det tror jeg ikke er sunt. men det å ta seg tid til seg selv, og bare gjøre ting man føler man får noe igjen for, og som gir noe – det tror jeg er ekstremt viktig. Slik som i går tilbragte jeg søndagen på en koselig cafe, med bloggen, kamera og jobb – rett og slett fordi det gir meg så mye, og fordi jeg koser meg med det. 

Tidligere i uken droppet jeg den planlagte treningsøkten, og krøp opp i sofaen til en god venninne med en stor kopp med te og mørk sjokolade. Trening hadde nok vært bra for kroppen, men for sjelen min var venninnetid og sjokolade bedre. Do what feeds your soul <3 Noen ganger er det alene tid, andre ganger er det sosial hygge. Noen ganger er det fysisk aktivitet, andre ganger er det å sove lenge, senke skuldrene og bare nyte å gjøre ingenting. Hva du trenger kan variere fra dag til dag, time for time. Det er bare viktig at du kjenner etter, og gjør det du selv kjenner er rett for deg. Hva som gjør deg godt, og hva du trenger akkurat nå. 

Jeg har en god venninne som pleier å bruke to hashtagger på ting hun legger ut på sosiale medier. Den ene er #goodforme og den andre er #doitforyou. Jeg har ikke tenkt så mye over dem før, men her om dagen bet jeg meg merke i at hun alltid bruker dem, og derfor spurte jeg henne om det var helt bevisst, eller bare noe hun slang på. Hun var kjapp med å svare et det gjør hun helt bevisst, for å minne seg selv, og alle følgerne sine på å gjøre gode ting for seg selv, og ta valg som er gode for dem. Jeg likte det så godt<3 

Ta med deg dette inn i mandagen, og sørg for at du får en god start på uken. Gjør små ting som du kjenner er bra for deg, og pass litt på deg selv<3 

 

Smiiil, Maren 

 

14 kommentarer
    1. Jeg sitter akkurat og planlegger uken når jeg leste innlegget ditt, allerede skrev jeg ned påminnelser om ting jeg er veldig glad i gjøre, som jeg ofte glemmer litt bort når jeg er stressa, demotivert og lei. Lesing og skriving gir meg veldig mye, det gir ro i kroppen og hodet 🙂

    2. Fint å lese en mandag. Dette tror jeg er viktige ord å ha med seg i bagasjen.
      Ha en fin dag Maren, og keep up the good work – du er så dyktig og inspirerende i alt du gjør! <3
      Klem fra meg til deg 🙂

    3. Hei!
      Likte godt innlegget, kunne du skrevet flere slike innlegg, med sånne kule hverdagsquotes? Man blir minna på hva som faktisk teller i livet 🙂
      Lurte på om du har lyst til å dele smoothie-oppskrifta med oss lesere? Den grønnfargen der e jo bare helt smæshing!!:D <3

    4. Så fint innlegg, med gode tips og råd! Jeg har fulgt bloggen din lenge, den er som en positiv vitamininnsprøytning i hverdagen, men akkurat dette innlegget likte jeg skikkelig godt. Skrev faktisk nettopp et innlegg selv om å bli positiv og snu tankene, og det er fint å se at du tar deg tid til et slikt omsorgsfullt og positivt innlegg om psyke og helse 🙂

    5. Å så fint riktig og viktig skrevet! Takk for gode ord. Og ord som flere burde ta med seg. Det skal jeg gjøre. Og jeg begynte med å melde meg på mine favoritt timer til shapeup convention. Det gleder jeg meg skikkelig til! Og da joiner jeg en av dine timer.
      Lag deg en god mandag videre. Klem

    6. Anja: Ååå så koselig. Kan du love meg at du kommer bort å sier hei? Har så lyst å gi deg verdens største klem, og takke for uendelig mange nydelige komentarer og fantastisk engasjement her på bloggen. SÅ glad for å ha deg her <3

    7. Så friskt og fint! 🙂
      Kom over en annen fin en idag også;
      The secret to happiness is freedom … the secret to freedom is courage..
      🙂

    8. Dette er SÅ sant. Lett å bli opphengt i hva andre tenker at man bør osv. Selv blir jeg latterlig glad av å gå turer ute og kunne lett valgt det overfor trening inne på studio 90% av tilfellene. Men så river det innni meg, for det er jo «ikke bra nok». Samtidig er jeg en person som elsker å være mye alene: lese bøker, jobbe med studier, se serier og bare være – jeg samler enormt med energi av det og bruker enormt med energi i sosiale sammenhenger. Det er så rart, for folk opplever meg som veldig pratsom og utadvendt. Det er jeg også når jeg er sosial, så lenge det ikke er for store mengder. Føler meg ofte så annerldes og unormal på dette punktet. Tenker at alle trener styrke, fester, har mange venner, spiser på en bestemt måte osv. Også er det meg da, som gjør ting på min måte. Beklager lang kommentar, men du fikk meg til å tenke litt. Imorgen skal jeg gå meg en lang tur i skogen i stedet for styrke på studio, bare fordi det gir meg ro i sjelen❤️Takk Maren.

    9. Dette trengte jeg å høre i dag!! Tusen takk Maren for at du er så god, og at setter ord på at det er sunt å ta seg litt fri fra alt innimellom. BURDE egentlig ha trent i dag, men alt jeg vil er å ha en rolig kveld med kjæresten, og bare slappe av. Da er det godt å lese disse ordene fra deg. TAKK <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg