Lyst å trene det samme som meg?

Inneholder annonselenker

Okey dere, er dere klare for en ny liten fysisk utfordring? I går kjørte jeg en heftig liten sak, som jeg fant på mens jeg ruslet til trening. Den er enkel fordi det kun er to øvelser, men den er brutalt tøff å gjennomføre. Så hvis du har lyst å prøve det samme som meg, er det bare å følge med. Her kommer økten: 

Marens WOD: 

  • 2 pullups / chins 
  • 4 burpees 

Slik gjennomføres økten:

Du har 1 minutt på å gjennomføre dette, og resten av minuttet hviler du. Dette gjør du i 10 minutter, altså 10 runder med 2 pullups og 4 burpees. Det høres kanskje lett ut – men vent til du er i gang. Dette er en solid svettefest, og pulsen fyker i taket. 

Dere er med å¨gjennomføringen? Sett på stoppeklokken, og innen det første minuttet er over skal du ha kommet deg gjennom øvelsene. Si du bruker 30 sekunder på dette, da har du 30 sekunder å hvile deg på, før neste minutt starter. Slik kjører du på i 10 minutter. Spør i vei hvis noe var uklart, så skal jeg selvfølgelig svare dere. 

Jeg fikk et par spørsmål om hvilke intervaller jeg løp når jeg la ut bilde på Snapchat (@marenerdvik). Det var en kombinasjon av motbakke og sprint-intervaller.

Økten så slik ut: 

  • 20 minutter powerwalk i motbakke. 8% motbakke og 6 km/t
  • 30 sek spurt / 30 sek hvile x 10. 0% motbakke og 16-19 km/t 
  • 10 minutter powerwalk i motbakke. 8% motbakke og 6 km/t
  • Jeg bruker de siste 5 minuttene til å rappe gradvis ned, til jeg går helt flatt og helt rolig. 

Etterpå strekker jeg litt lett ut, og en solid kondisjonsøkt er i boks.

Topp – Adidas // Singlett – Adidas (salg 164kr) 

Ha en nydelig søndag alle sammen. Jeg skal jobbe litt på morgenen før jeg skal ut å nyte sola, og lunsj i sentrum. Har du noen koselige planer denne søndagen? Del veldig gjerne med meg i kommentarfeltet<3 

 

Smiiiil, Maren  

3 kommentarer
    1. Den hørtes brutal ut. Men kul!! I dag har jeg vært ute på en liten løpe restitusjon økt etter forbqll cup i hele går. Det var strålende sol ute nå og solen varmet. Så deilig. Nå er det lott kaffe og rydding i leiligheten før det blir søndagsmiddag hos foreldrene mine.
      Sol pluss snø er magisk. Fant ut at se har kjørt skispor sånn 10 min unna her jeg jeg, så imorgen skal jeg spenne på meg skiene. Nyte været!
      Ha en god søndag Maren! Klem

    2. Litt av et opplegg! Jeg tar til takke med en liten powerwalk om et par uker tenker jeg. Enn så lenge koser jeg meg med lille jenta mi som er to uker gammel. Storebror på 1,5 år er mer enn nok trening for meg i disse dager 😅 I skrivende stund slapper jeg av på lekeland mens papsen tar seg av eldstemann.. Istad var vi å matet endene, og på morgenen bakte vi boller😊 En deilig søndag! Ha en fin ny uke som kommer!

    3. God søndag!
      For noen dager siden viste du på snapstory eller instastory noen kalendere og planer, hvor er disse fra?:-)
      Du har en veldig inspirerende blogg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg