En skjult vegansk perle

Eat the rainbow 

I går oppdaget jeg en helt unik, og nydelig cafe kalt Spiregården her i Kristiansand. Her finner du nydelig mat og drikke, hvor alt er laget med kjærlighet og omtanke for både dyr og mennesker. All maten er 100% vegansk, og om du noen gang har vært skeptisk til vegansk mat så er dette stedet å bli overbevist. En ting var maten og den fantastiske både kvaliteten og smaken, men det aller fineste var folkene der. Sjeldent har jeg møtt noen så åpne, snille og imøtekommende.

Sara og jeg satt der i flere timer, spiste nydelig mat, drakk ulike gode drikker og snackset på raw kuler. En helt magisk start på helgen<3 

Har dere sett noe så delikat? Jeg får helt vann i munnen bare av bildene. Jeg er ikke veganer, men jeg synes det er fint å gjøre litt, og for min del er det å prøve å spise minimalt med kjøtt. Jeg tenker at alle kan gjøre noe, og hva medå ha én kjøttfri dag i uken? Det tenker jeg er overkommelig for de fleste, bare se hvor mye nydelig kjøttfri mat som finnes. Vi hadde fredagstaco på Spiregården i går, og da var kjøttdeigen byttet ut med raspet sprøstekt søtpotet med deilig krydder. Det smakte helt himmelsk, og uten tvil noe jeg skal teste hjemme. 

Dette er ikke noe sponset reklameinnlegg. Vi betalte for maten vår, og eneste grunnen til at jeg deler dette er for å inspirere til et mer variert, og spennende kosthold. Gjerne med mindre kjøtt, og litt flere farger på tallerkenen. Jeg ble så inspirert av dette besøket, og håper flere blir det <3 

Nyt lørdagen mine venner 🙂

 

Smiiiil, Maren 

 

11 kommentarer
    1. takk for et supert og flott innlegg
      dette inspirerte meg virkelig assa
      her var det mange fine bilder
      ser ut som du har hatt det kjempetrivelig
      Kan du vær så snill ta en tur innom min blogg? Legge igjen en kommentar?

    2. Hanne: Ja så gøy!! og om man ikke bor i nærheten så kan man jo bli inspirert til å sjekke ut tilbudet på vegans mat i sitt eget nærområde 🙂 eller bli inspirert til å lage litt selv. Jeg tenkte å prøve meg på raw kuler hjemme <3

    3. Har hørt SÅ mye bra om Spiregården, så nå skal jeg hvertfall legge turen innom på neste Kristiansandsbesøk! Som veganer selv gjør det meg lykkelig å se at du oppfordrer og inspirerer andre til mer vegansk og plantebasert mat. Som du sier: en omtanke for dyr og mennesker <3 Stå på Maren, du er slikt et sunt og godt forbilde som dagens samfunn trenger flere av. Aldri tvil på deg selv - du kan få til ALT! Varm og god klem fra Flekkefjord

    4. Johanne: Jeg kan bare bekrefte alt det positive du har hørt. Det er så supert der. Spiregården, og Will I juice (ikke rent vegansk, men finnes mye der som er vegansk, og det er SÅ god mat og fine folk som jobber der) er stedene å gå altså <3 Tilstede mat og mer er også fantastisk for veganere, men litt dyrt synes jeg. Bønder i byen er også naturlig sunn, norsk husmannskost, men det er jo ikke vegansk da. Ellers er liksom ikke utvalget så stort på vegansk i Kristiansand, men de få som er, er veldig gode <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg