Disse to treningsøktene må du teste

I dag jobber kroppen litt i mot meg, og jeg kjente at nå var det på tide å gjøre en av de tingene jeg alltid har planer om å gjøre, men aldri går gjort – nemlig tøye.  Før jeg startet med dagens to-do liste, så brukte jeg 40 gode minutter på gulvet med uttøying av kroppens største muskler. Jeg brukte spesielt godt tid på sete, og ben, da de musklene virkelig er såre og stive. Grunnen til at musklene er stive er de siste øktene på Gymboksen. Jeg tenkte jeg skulle dele dem med dere, slik at dere kan se hva jeg gjorde i går, og hva jeg skal gjennom i ettermiddag. Kanskje kan det være til inspirasjon for din egen treningsøkt? 🙂 

TIRSDAG: 1 minutt på hver stasjon 

  • 1 min beninndrag med sklimatter
  • 1 min ab-mat situps
  • PAUSE i 1 minutt
  • 1 min lunges (utfall)
  • 1 min strakmark 
  • PAUSE i 1 minutt
  • 1 min push-ups 
  • 1 min brystpress med hantler 

Slik gjør du:

Sett på klokken og kjør første øvelsen i ett minutt, rett videre på situps, så tar du 1 min pause før 1 min utfall direkte etterfulgt av 1 minutt strak markløft, så 1 min pause og deretter 1 min pushups direkte etterfulgt av 1 minutt brystpress. Dette er én runde. Du skal ha 5 runder, med 1 minutt pause mellom rundene. 

ONSDAG: Tunge løft 

  • Dips 6 rep
  • Pullups 6 rep
  • Puspress 6 rep 
  • Stående roing 6 rep 
  • Markløft 6 rep 

Slik gjør du:

Du har 1,5 minutter på å gjennomføre 6 repetisjoner dips, resten av tiden hviler du, dette gjør du 5 ganger. Så er det neste øvelse, her gjør du 6 pullups og resterende tiden hviler du, her også fem runder. Slik jobber du dem gjennom alle øvelsene, og pausen mellom øvelsene er også 1,5 minutter. 

1,5 minutter og kun 6 repetisjoner er satt for at man skal klare å ha relativt tunge vekter. Denne typen trening synes jeg er utrolig gøy, og derfor gleder jeg meg til dagens økt. 

Gymboksen er en del av Solsiden PT-senter, og det er litt som Crossfit, bare en mildere utgave. Det er en ny økt hver dag, og hver andre uke lages det nye økter. Jeg bruker både disse øktene, og mine selvkomponerte crossfit-inspirerte økter gjennom treningsuken min. Det er så gøy!! Dette har funket veldig fint for min del, når jeg går litt lei av å trene styrke alene, og sliter med kreativiteten. Det er lenge siden jeg har trent sammen med andre, på typiske gruppetimer, men dette er virkelig veldig gøy. 

Ellers har dagen hjemme gått med til å eksprimentere litt på kjøkkenet. Jeg har en magisk god, og sunn muffinsoppskrift klar til dere. Den er det virkelig bare å glede seg til. 

 

Smiiiil, Maren 

6 kommentarer
    1. åå, disse øktene er må jeg teste ut! Tusen takk for daglig inspirasjon og motivasjon.
      Fy søren for en fin kropp og utstråling du har! Du kommer til å naile den fotoshooten i begynnelsen av feb, håper vi får se resultatet <3 ha en fin dag og uke, super-Maren!

    2. Kathrine: nei så utrolig snillt sagt, hjelpes <3 Nå fikk du meg til å smile her. Ja jeg har fått beskjed om at sosiale medier får lov å være med til Malaga, og jeg kan oppdatere underveis, og fortelle hva vi driver med. Så det er veldig gøy 😀 Gleder meg til å avsløre det!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg