En rå metode for å trene mer effektivt

Inneholder annonselenker

Every minute on the minute 

Jeg føler mandager er en super dag å dele litt nye treningsinspirajson med dere. Jeg gjør litt artige ting med treningen min om dagen, og trikser og mikser litt for å gjøre den mer effektiv. Sirkeltrening, super-sett, og Crossfit-inspirerete økter står høyt på listen min om dagen. Så i dag tenkte jeg å dele en super-effektiv måte å legge opp treningsøkten din på. Alle som driver med Crossfit kjenner nok til dette, men det kan så absolutt anvendes på et vanlig treningssenter og ikke kun i en Crossfit box. 

Slik gjør du: 

Finn en timer, og du trenger ingen fancy app, en vanlig stoppeklokke funker helt fint. Dette kan gjøres  på ulike måter, men den økten jeg skal dele med dere i dag varer i 10 minutter. Sett på stoppeklokken, og innen det første minuttet skal du gjøre 5 tunge Trapbar, etterfulgt av 2 chins, resten av minuttet hviler du. Når et nytt minutt starter skal du igjen kjøre 5 tunge trapbar, og 2 chins. Resten av minuttet hviler du. Slik kjører du gjennom hver minutt helt opp til 10 minutter. 

Topp – Reebok (utsolgt, lignende HER) //  Tights – Michi  // Sko – Reebok 

Dette er en ekstremt tung og effektiv måte å trene på, og jeg har sjeldent blitt så sliten som disse øktene. De er geniale for å optimalisere øktene, og de kan gjøres med alle ulike øvelser. Er det hektisk på treningsenteret du trener på? Finn deg et hjørne, og kjør på med din egen greie. 

Jeg kjørte Trapbar med 60 kg, og Chins uten hjelp. Da ble det såpass tungt for meg at jeg virkelig slet mot slutten. Finn dine egne vekter, og jobb ut fra ditt eget utgangspunkt. Du kan selvfølgelig kjøre vanlig markløft også, eller bytte den med knebøy. Kjør gjerne tung nedtrekk hvis du ikke mestrer chins eller pullups. Lag din egen økt, og bruk denne metoden for å effektivisere økten. 

Lykke til, og god trening <3 

 

Smiiiil, Maren 

 

5 kommentarer
    1. Det var jo skikkelig effektivt! 😀 Hvor lenge varer økta da? 10 min?
      Hvordan varmer du opp i forkant? Er litt skeptisk til slike høyintensive økter, selv om det sikkert funker for noen, for min del blir jeg superstressa av å drive med timer/stoppeklokke, føler jeg ikke får gjennomført øvelsene med god teknikk.
      Har du et alternativ til en effektiv økt på 30 min. egentrening som trener hele kroppen? 🙂
      På forhånd takk! Kjempekult at du inspirerer med nye økter 😉

    2. Susanne: Ja jeg varmer opp i 10 minutter først med dynamisk stretching, og litt styrkeøvelser med egen kroppsvekt, og litt ekstra tøying på hofta.
      Ja da kan du sjekke ut kickstart-innlegget som jeg postet i begynnelsen av januar. Bare gå i arkivet så finner du den 🙂

    3. Heisann Maren 🙂 Eg berre lurer på korleis det er å jobbe som sjukepleiar og pt? Personlig har pt studiet blitt mykje meir interessant no som eg går sjukepleien, og interessene har endra seg heilt. Kan du fortelle litt om korleis det er, og korleis ei arbeidsveke ser ut for deg?

    4. Så spennende – dette skal jeg prøve
      Har falt litt av treningen, men nå ble jeg litt inspirert – i morgen kanskje 🙂

    5. Hei! Jeg digger deg og alt du gjør, Maren! Du er inspirerende og oppfordrer til en sprek hverdag. Forsett med alt bra du gjør 😊
      Vet ikke helt hvor det er riktig å spørre om dette men jeg prøver. Jeg lurte på om du kunne sagt noe om hvordan man kan trene seg til mindre bryster. Man tenker automatisk at jenter pg kvinner ønsker større bryster – men det er noen av oss om virkelig skulle ønske de var mindre. Er poenget bare at man må gå ned i fettprosent og håpe at min kropp velger å kvitte seg med noe av fettet i brystene?
      Ettersom dette er imot hva samfunnet tror kvinner ønsker, er det vanskelig å finne informasjon om.
      Tusen takk uansett 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg