Mine tanker om Vixen Influencer Awards

Finalistene til Vixen er ute, og de som følger med på slikt har nok sett at mitt navn ikke stod på listen. Jeg skrev ikke på bloggen om nominasjon eller stemmer på meg til Vixen, rett og slett fordi jeg tenker at hvis noen mener at jeg hører hjemme der, så kommer det nominasjon uansett. Jeg har fått noen søte meldinger fra dere lesere, og vet at flere av dere nominerte meg til Årets influencer på trening og helse. Det setter jeg mer pris på en ord kan beskrive <3 

Etter nominasjonen var det en jury som valgte ut finalistene, og jeg var da altså ikke blant dem i år. Jeg har fått en del spørsmål om hva jeg tenker om det, og sannheten er at det er litt todelt. Jeg har vært på Vixen to ganger, og begge gangene har jeg følt meg rimelig malplassert og dum. Som om jeg ikke hører hjemme, og jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg blir veldig ukomfortabel i slike settinger, og har mest lyst å rømme tilbake til det kjente og kjære. Så, hva tenker jeg om å ikke være nominert, som nevnt tenker jeg to ting: 

  1. Det er helt i orden, jeg synes slike ting er litt skummelt og i tillegg føler jeg det ikke er helt meg. Det føles nesten litt godt å ikke skulle dra dit, og heller se på sirkuset på trygg avstand. Det liksom ikke for å vinne bloggpriser jeg gjør dette, men samtidig så nytter det ikke å skrive side opp og side ned, og gjøre alt man kan for å spre treninsglede, tips til sunn mat og messe rundt med sitt glade budskap om at sunn mat og fysisk aktivitet ikke må være så ukomplisert og vanskelig, hvis man ikke når ut til noen. Og det bringer meg videre til neste punkt. 
  2. Vixen er en fin måte å synliggjøre det man driver med, og det er stor stas å få være både nominert, semifinalist og finalist. Vixen får mye oppmerksomhet, og som blogger er det absolutt en helt super arena å vise seg frem på. For den grunnen, skulle jeg veldig gjerne vært der. Jeg ønsker jo å nå ut til flest mulig, og jeg vil jo så veldig gjerne få lov å dele min lidenskap for sunn mat, fysisk aktivitet, livsstil, mennesker, pyskisk og fysisk helse, med så mange som mulig. 

Så oppsummert hadde jeg gjerne ønsket å sett mitt egen navn på den listen, men samtidig er jeg litt glad jeg ikke skal på selve prisutdelingen. Flere av navnene på listen er fantastisk flinke folk, som jeg både heier på, beundrer og ser opp til:

Jeg elsker hvordan Inger (Inger i Dubai) er så ekte, herlig og ærlig. Hun er rå sterk og har en deilig balanse i livet. Hun er sjarmerende som få, og utrolig lett å bli glad i. 

Jørgine er en av de råeste jentene jeg vet om, og jeg digger alt den jenta får til. Hun har bein i nesa og er tøff som få. Nå skal hun gi ut sin egen bok også, jeg heier på henne hele veien <3.

Vibeke Klemetsen har jeg vært så heldig å få lov å jobbe med, som modell for merket hennes Run & Relax. Jeg har også vært på et par av hennes yogaitmer – som er noe av det beste jeg noensinne har opplevd. Vibeke er snill, varm, dyktig og god på alle måter. Jeg liker henne så utrolig godt. 

Espen Hilton er morsom, ærlig, uredigert og kul. Jeg ler så tårene triller av han, og når han åpner opp, tør å snakk om det vonde så rører han så meg så dypt at jeg kjenner det langt inni hjertet. Han er sprek som få, og trener enormt masse, samtidig digger han Grandis og tar seg gjerne en fest. Espen har også skrevet bok, og er utrolig dyktig på alt han driver med.

Lene Alexandra har jeg møtt noen ganger, virkelig ei dame som brenner for det hun gjør, og jobber beinhardt for å nå målene sine. Pågangsmot som få, og alltid tro mot seg selv og det hun står for. Det har jeg stor respekt for. Lene har hatt litt av en reise, og fy søren så langt hun har kommet. You go girl.

Maren Aasen er søt, snill og jeg føler hun er 100% ekte i alt hun gjør. For meg er hun veldig what you see is what you get. I en til tider overfladisk bloggverden er hun et frisk pust, og ikke minst er det hun skriver om utrolig lærerikt, interresant og annerledes. Hun er hel ved, og jeg får lyst å være god mot meg selv og kroppen min etter å ha lest hennes blogg. Jeg får lyst å være med henne på yoga, joggetur og surf. Drikke Kombutcha og spise fermentert mat <3 

Pia Pedersen har jeg aldri hørt om, men hun skal jeg selvfølgelig sjekke ut med det samme. Pia og psyken heter bloggen, og alle som er med på å sette fokus på pyskisk helse roper jeg et stort hurra for.

Sara Lossius kjenner jeg ikke, men podcasten hennes er kjent, og jeg har hørt enormt mye positivt om henne. Det jeg kjenner til henne er en utrolig kunnskapsrik, nede på jorden og fin jente, med mye å komme med.

13 kommentarer
    1. Digger bloggen din😊 Takk for at du skriver så åpent og ekte😊 Heier på deg til neste år😊👍

    2. Du er en av mine 2 favoritt bloggere uansett. En pris er bare en pris, men fint å bli satt pris på. Du har vunnet en gang, og du har virkelig ikke blitt noe dårligere. Bare bedre. Du gir så mye av deg selv og gir til oss hver dag. Vit det og takk for at du blogger! Klem

    3. Dette omhandlet frokosten i Barcelona:
      WOw! Maten ser jo helt fantastisk ut, som du sier 😀 Kan du please forklare hva eggs benedikt er? Ser jo ut som vaniljeis på svart vaffel, men er det egentlig salt eller, haha? 🙂
      Hva består den salaten på siden av? Hadde vært kult å prøve å lage hjemme 🙂 Tusen takk for herlige bilder, hørtes ut som Barcelona innfridde <3

    4. Susanne: hehe, selvfølgelig. Det kan se ut som det ja. hehe. men det er altså en grov vaffel, laget med grovt glutenfritt mel, men hvordan den blir sort aner jeg ikke dessverre. Eggs Benedict er posjerte egg med hollandaise saus over. ofte servert på ristet brød, vaffel eller engelsk muffins. Hvilken salat? den ved siden av eggene? Det er bare grønn salat (spinat ruccola, ta hva du vil, med li parmesan på) eller mener du et av de andre blogginnleggene nå? Da må du spesifisere hvilken salat du mener, for det var SÅ mye mat i Barcelona. hehe

    5. Jeg tror kanskje at du når ut til mange som ikke er så veldig opptatt av dette «bloggstyret» i utgangspunktet (sånne som meg, hehe), og hvis det ikke nevnes på de få bloggene man leser, tenker man jo heller ikke på å nominere :p
      Har lest bloggen din siden du bodde i hovedstaden og du har på ingen måte blitt «dårligere» – heller tvert imot 😀 Så bare fortsett med ditt du <3

    6. Jeg har bare hørt om 3 av de 10 som ble nominert og i mine øyne så bør du ha vært en av de nominerte sammen med Kristine (dedication.blogg.no). Grunnen til dette er fordi dere klarer å vise at det går an å balansere treningslivet med det sosiale itilegg ha et yrke også. Du virker som en kjempe jordnær og inspirerende dame! God jul <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg