Kulturell piknik i Barcelona

Arc de Triomf

Jeg ler litt når jeg ser gjennom det som har blitt postet fra Barcelona. Det ser jo ut som vi ikke har gjort noe annet enn å spise på denne turen. Det har vært utrolig mye sunn, fargerik, spennende, annerledes og kreativ mat, og jeg gleder meg til å dele den inspirasjonen med dere. Det har også vært mye annet, blant annet litt trening, masse deilige gåturer og så mye fint å se på. Litt kultur måtte vi ha med, og vi har både besøkt Catedral de Barcelona, og den kjente Triumfbuen. På sist nevnte tok vi oss en liten piknik med raw food kaker, og kaffe fra Starbucks. 

Vi hadde med oss disse kakene fra et sted som het Tropico, og selv om de ansatte sa at kakene var “sunne” så er vi bitte litt skeptiske. hehe. De smakte nemlig så godt at vi nesten ikke kan tro at dette er noe sunnifiserte saker. Uansett, godt var det. Vi hadde i utgangspunktet enda mer godsaker enn det som er vist på bildene her, men de gav vi bort til en hjemløs dame som satt å tigget like i nærheten. Det blir for dumt at vi skal presse i oss kaker, når vi egentlig er mette, også skal hun sitte der og tigge etter både penger, mat og klær. Nei huff, sånn skal det ikke være. Dere skulle sett hvor uendelig glad hun ble for to kakestykker. Det var helt rørende å se. Dagens lille gode gjerning, som betydde minst like mye for oss som for henne <3 

Det er ikke varmt i Barcelona nå, men likevel såpass god temperatur at en tynn jakke og skjerf holder i massevis. Vi kunne fint ta av jakken og bruke den som sitteunderlag mens vi spiste uten at det ble kaldt. Det varierer veldig ut fra om solen er oppe eller ikke, når den var oppe var det ordentlig godt og varmt. Det føles litt ekstra godt å sitte uten jakke og ha piknik utendørs midt i desember. Ferieliv på sitt beste. 

Nå skal jeg straks komme meg avgårde her, flyet til Oslo går om under en time. Jeg har nesten 3 timer i Oslo, så der skal jeg sitte å jobbe og få redigert masse masse herlige Barcelonabilder til dere. Ha en nydelig fredag så lenge, så snakkes vi snart. 

 

Smiiil, Maren 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg