Touchdown Barcelona

Åå som jeg har gledet meg til å oppdatere dere nå. Endelig fremme i vakre Barcelona, og så langt innfrir byen så til de grader. Vi landet rundt klokken 12, og brukte litt tid på å komme oss inn til byen, finne hotellet og komme oss i orden. På hotellet ble vi møtt med Champange, og et utrolig fint hotellrom med veranda ut til en smal og koselig gate. 

Vi dro rett ut for å oppleve så mye som mulig, og bare på de få timene vi fikk i dag, har vi opplevd så mye. Vi har trasket gatelangs, tittet rundt, spist nydelig mat og shoppet. Jeg har kjøpt et par julegaver, og en stooor ullgenser. Det er nemlig litt kjøligere her enn jeg hadde tenkt, og alle ullgenserne mine ligger igjen hjemme. I dag var vi på Flax&Kale, og spiste en utrolig god, annerledes og sunn lunsj. Fy søren så godt, et sånn sted skulle jeg veldig gjerne hatt hjemme i Kristiansand. på menyen stod det kålchips, paelo brød, fish tacos, raw food lasagne, grillet vannmelon med geiteost og ferskpresset juice. En fest for både øyet og ganen. 

Så det ikke godt ut? 

På planen vår disse dagene står masse spennende spisesteder, blant annet Brunch & Cake, Tropico, Lulu og sikkert en tur til innom Flexandkale. Vi vil også få med oss en god del sightseeing, masse trening, og selvfølgelig masse avslapping og kos. Vi har enda plass til mer på kalenderen vår, så har du et supert Barcelonatips hadde jeg blitt så takknemlig for en kommentar på dette innlegget. 

Nå ligger vi i hotellsenga, og momser chips og raw food kaker. Mmmm. Snart skal vi stelle oss, og komme oss ut for å spise. Ferielivet altså, jeg liker det! I dag ble jeg inspirert til å prøve litt nye ting med kostholdet, og tenke litt utenfor boksen. Man MÅ ikke ha kylling eller kjøtt som proteinkilde i et måltid, det finnes jo så mye annet spennende man kan spise. 

 

Smiiil, Maren 

 

12 kommentarer
    1. Fjellhøyden Montjuic har jeg bare lest om, men det skal være flott. For å komme dit tar man taubanen, enten fra havneområdet eller via metrostasjonen Parallel (grønn linje). Det skal være en fantastisk, gammel borg med fantastisk utsikt.

    2. Fruktmarkedet er en opplevelse. På nettet står det:
      La Boqueria er et enormt fruktmarked som ligger til inn til høyre midt på Las Ramblas. Her finnes det utrolig mye godt både av frukt, kjøtt, fisk og godterier! Det er relativt billig her og alt ser utrolig lekkert ut. Prøv en av de gode fruktjuicene som selges i mange av bodene. Metrostasjon: Liceu.

    3. Spania er et fantastisk matland!:) Jeg hadde fråtset i spanske spesialiteter og råvarer. Smoothie og salater får du hvor som helst i verden. Tapas, paella, sjømaten,ostene, vinen.. ahhh.. enjoy.

    4. Å bare rusle på La Ramla (hovedgata) er jo fantastisk, den starter i havna og går helt til den enorme plazaen – plaza de Andalucía. Her er det god stemning og mye å se, ikke minst er det en hyggelig sted å gå tur

    5. Jeg var selv i Barcelona i August, og ble helt overveldet over all den gode maten de hadde der!! Elsket Flaxandkale! En annen kafé dere burde prøve er “Hammock juice station” – denne kom jeg tilfeldigvis over, og den endte opp med å bli min store favoritt på turen! Fantastisk gode smoothies, juicer, grøter, avocadosandwicher osv! Interiøret der er også noe for seg selv – herlige fargerike hengekøyer som du kan slappe av i mens du nyter noe digg fra menyen. Adressen er: Carrer de Mallorca, 308
      Kos dere, og nyt alt det herlige Barcelona har å tilby <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg