Kortreist, økologisk og utrolig koselig

Inneholder annonselenker

I Kristiansand har vi noe som heter Bondens marked. Etter litt søking på nettet fant jeg ut at dette faktisk finnes mange hele Norge, og da er det kanskje flere av dere som kjenner til det? Forrige søndag ble det arrangert på Torvet her i byen, og vi tok en liten tur opp for å titte. Vi hadde med oss Leo, og det var veldig koselig, men etter hvert måtte vi dele oss i to, slik at jeg gikk rundt å tittet litt uten Leo. Det er nemlig slik at når man har en bitteliten hund, som ser ut som en levende bamse, kan det bli noe utfordrende å bevege seg rundt i store folkemengder. Det er jo bare kjempe koselig at folk synes han er fin, og vil hilse på, men på søndag ble det nesten for mye. Hehe. Stakkars Leo ble helt stresset av alle barna som kom løpende, og unge jenter som hylte og ville ta bilder av han. 

Leo fikk leke i en park like ved, mens jeg fikk noen minutter alene til å sjekke ut de ulike bodene. Her er alt fra økologiske egg, kjøtt og ost. Til eplemost rett fra gården, hjemmebakt brød med korn fra egen gård, og masse deilige julekaker. Det er hjemmelaget syltetøy med bær fra egen gård, marmelader, honning, rips gele, julegodteri og masse masse mer.  Jeg kan ikke tenke meg noe bedre enn kortreist, økologisk mat, og når det blir fremstilt på denne måten blir det jo bare å utrolig koselig og fint. Noe av det beste er menneskene der, i mange av bodene er bøndene selv som står der, og de kan fortelle så utrolig mye om produktene sine. Lærerikt, inspirerende og hyggelig. 

Finfine julenegler er også på plass siden sist, og jeg blir nesten litt i julestemning bare av å se på dem. Disse er det flinkeste Torunn hos Neglesalongen i Skippergata som har fikset. Hun er ganske fullbooket før jul, men det er noen få ledige timer. Ring eller sms henne på: 99724897 for time. Torunn har vært å skjønn og snill at hun har sponset mine negler. 

Etter en runde på Bondens marked, og litt rundt i sentrum dro vi ned til Bystranda igjen hvor Leo fikk løpe rundt og kose seg. Det er så deilig med å bo der vi bor, det er perfekte forhold for en liten hund. I tillegg er det masse andre hunder i nærområdet, og dermed en hel haug av lekekamerater. Det var mildt sagt en sliten tass etter en innholdsrik søndag. 

Jakke – Filipa K // Jeans – Bik Bok // Sko – Nike (nyere modell) // Skjerf – Holzweiler 

Hvis du har lyst å lese mer om Bondens marked, å kan du klikke deg inn på Bondensmarked.no. Der ser du mer om hva det er, og hvor ditt nærmeste marked er. Dette er ikke noe reklame, eller annonse. Jeg bare synes det er en fantastisk greie, som jeg håper vil overleve. Kortreist, lokal, og økologisk mat, direkte fra produsenten. Hvor produsenten selv står å selger og kan fortelle om produktene sine. Det kan virkelig ikke bli bedre. 

 

Smiiiil, Maren 

5 kommentarer
    1. Ååå, det du nevner om folk og spesielt barn som er voldsomme med søte hunder gjør meg provosert! Vi har selv en kjempesøt liten tass som enda er valp, og det er som du sier kjempehyggelig at folk syns han er søt og alt det der 🙂 Men syns virkelig foreldre burde si til spesielt barna sine at de _ikke_ skal springe mot en fremmed hund for å kose, dette oppleves bare truende for en valp 🙁 Merker at vår har blitt litt skeptisk til barn dessverre da dette har vært tilfellet noen ganger.. Men haha uff får meg ikke helt til å “kjefte” heller, for skjønner jo reaksjonen deres, spesielt hvis ingen har fortalt dem at det ikke er så lurt 😋

    2. Så fint med Bondens marked, jeg ante ikke at det fantes lokalt så nå må jeg sjekke det ut! Veldig fin hund du har, men altfor mange som ikke er klar over dyrs grenser dessverre :/

    3. G: Ja det er rart det der, men samtidig litt vanskelig å si noe, for de vil jo bare være hyggelige og kose med han. menmen, det gikk jo veldig fint 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg