Den råeste treningsøkten jeg har gjort på lenge

God morgen. Jeg lovte dere en tidlig oppdatering i dag, og her kommer den. I dag har jeg en herlig killer av en treningsøkt å dele med dere. Den varer ikke så lenge, men fy søren så hard, gøy og effektiv den er. Økten betår kun av 3 ulike øvelser og har en timecap på 15 minutter. Dette er en litt annerledes måte å trene på, og er inspirert av CrosFit. 

Økten er som følger: 

  • 2 chins 
  • 5 pushups 
  • 10 air squat (knebøy uten vekt)

Disse øvelsene skal du gjøre i 15 minutter. Altså 15 runder.

Du har ett minutt på å få unna de tre øvelsene, den resterende tiden hviler du. Hvis du bruker for eksempel 45 sekunder på dette, så har du 15 sekunder pause. Du starter på ny runde hvert minutt. 

1. Chins 

2. Pushups 

3. Air squat

 

Husk at du alltids kan bruke strikk på chinsene (jeg måtte selv det på de siste rundene) og når det gjelder pushups så kan du gå ned på knærne hvis strake blir for tøft. Jeg brukte bare vanlig stoppeklokke for å ta tiden, det finnes utallige fancy apper for denne, men stoppeklokken på mobilen eller ipad funker akkurat like fint. 

Jeg liker veldig godt denne typen treningsøkter. Selv om det er brutalt mens det står på, så sitter jeg alltid igjen med en helt magisk følelse etterpå. Dette er vel så mye en mental treningsøkt, for her må du virkelig jobbe med hode for å pushe deg selv, og ikke gi deg underveis! Det er hardt, men det varer kun i 15 små minutter – og det klarer du!! Heia deg <3 

 

Smiiil, Maren 

 

 

9 kommentarer
    1. Kan tenke meg det er harde minutter, men effektive minutter:-) kjempe bra inspirasjon til oss som føler vi ikke har tid til lange treningsøkter

    2. Digger dette innlegget. Ja takk til flere slike økter. Høyintensiv digg trening. Kanskje jeg kjører denne økten etterpå. Klem

    3. Wow! Så kult, digger at du posta treningsøkta 😀 Masse inspirasjon, og gjennomførte selv ei mage-økt på 15 min i morrest, raskt, hardt og effektivt! 🙂
      Har desverre ikke sånn maskin, men skal teste økta og bruke en annen øvelse enn chins.
      Har du forresten noe tips til gode blogger om hvordan prøve paleo? Prøver å kutte brød og melkeprodukter ei stund, og se om det hjelper magen, men syykt vanskelig å finne ut hva man kan spise, plis help!! 😀

    4. Susanne: ift magevennlig mat ville jeg lest Maren Aasen, og Helene Ragnhild. Og selvfølgelig Julianne Lyngstad. Tre superdamer på tarmhelse <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg