Jul hjemme hos meg

It´s beginning to look a lot like Christmas 

Jeg har gledet meg til å vise dere litt av hvordan jeg pynter til jul i leiligheten, og her kommer de første bildene. For uten dette bordet her, så har jeg et juletre med lys på verandaen, og tente lys flere steder i leiligheten. Jeg har også to fine krukker fylt med julekaker, julekuler og kongler. Jeg skal nok få pyntet enda litt mer i leiligheten, men nå begynner vi med bordet her først <3 

Jeg har gått for sort, gull, grønt og bronse i år. Jeg liker den kombinasjonen av farger så godt. Det blir på en måte lunt og koselig, samtidig som det er delikat og stilrent. Jeg har noen klassikere også, julebilen og julekula måtte få lov å være med. Spesielt julekula er jeg glad i, den gir meg så gode barndomsminner.

Det blir ikke noe stort juletre inne hos meg i år, det får holde med det ute på verandaen og det lille på bordet. Grunnen til at jeg ikke har et stort tre inne er både fordi det er litt styrete med en hundevalp som tror alt er til for at han kan leke med det, og fordi jeg skal være hos familien hele julen. Vi blir derfor veldig lite her hjemme i juledagene, og i romjulen blir det nok hytta på fjellet. 

Hvordan pynter du til jul? Er det mer rødt, grønt og farger, eller går du også mer mot sort, gull og bronse? Det er så gøy å høre hvordan andre gjør det. Det viktigste er at man finner en stil man selv trives med, og gjør det koselig hjemme på sin måte <3 

 

Smiiil, Maren

 

9 kommentarer
    1. Så fint. Jeg har mye hvit og grå pynt med innslag av grønt og rødt. Jeg har røde julegardiner i stuen nå, så jeg vil ikke overpynte med røde ting. Ellers er blomster veldig viktig for meg. Og jeg elsker svibler i hvitt og så har jeg en rosa og hvit julestjerne!!
      Juletreeet skal kjøpes og pyntes til mandag. Jeg skal ha juleklubb på tirsdag med jentegjengen hos meg, så da er det full jul i stua. Og så er det julelys på balkongen, rød julestjerne i kjøkkenvinduet og den klassiske 7stakers adventsstake i stuen vinduet i hvit. Klem
      Du har det kjempenfint.

    2. Benedicte: Blomstene heter svibler, og krystallglassene er kjøpt på Atelier Ribe i Kristiansand. Husker dessverre ikke hva merket på de heter.

    3. Hei! Så fint du har pyntet 🙂 Hvor er julepynten i gull kjøpt? Den som henger på mini-juletreet?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg