Søndagsfrokost & Smoothie bowl

God søndagsmorgen. Her i huset starter søndagen veldig rolig, med god frokost og lave skuldre. Dette er faktisk frokostbordet fra forrige søndag, men i dag står akkurat det samme på menyen. Forskjellen er at smoothie bowlen i dag er gul. Jeg elsker frokoster som dette, og en ekstra koselig ting er papiravisene. Tenk at vi har kommet dit nå, at papiravisen nesten er litt uvanlig, fordi alt leses på nett. For meg betyr papiravis god tid, kos og helg. 

Smoothien er laget av følgende: 

  • Frosne bringebær, banan, og jordbær
  • 2 ss kesam vanilje 
  • Spe på med litt vann slik at du får en fin konsistens

Ha alle ingrediensene i en blender, og vips har du en sunn, god og næringsrik smoothie. Toppingen er kokosmasse, chiafrø og hakkede mandler. Så godt, og så enkelt. 

Eller er bordet fylt med pålegg vi liker, ferske rundstykker, knekkebrød, appelsinjuice, meieriprodukter, frukt, bær og eggerøre. Kaffe kom selvfølgelig og på bordet etter hvert. Jeg har blitt så hektet på knekkebrød, med litt salt smør, og brunost. En uslåelig kombinasjon. Mmm. Brunost, eller fløtemysost er så barndomsminner for meg, og jeg blir litt glad hver gang jeg spiser det. 

I dag er alle butikkene søndagsåpne, og i tillegg skal julegranen på Torvet i sentrum tennes. I fjor husker jeg at jeg fikk skikkelig julestemning av julegrantenningen, og jeg håper så at det samme skjer i år. Ellers er planene for denne søndagen å bare kose meg hjemme med mine, se julefilm og bare lade opp til en ny uke. 

Hva er deres planer for denne første søndagen i advent? 

Smiiiil, Maren 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg