Denne treningsøkten gir meg alt

C A R D I O 

Jeg må le litt når jeg ser bildene i denne innlegget, for et intenst uttrykk. Haha. Jaja, ekte bilder er det beste, så får man heller godta at de ikke er fullt så flatterende. I dag har jeg lyst å dele min favoritt treningsøkt på tredemølla med dere, noen av dere har nok snappet den opp allerede, mens for andre vil den være ny. Denne treningsøkten gir meg alt, fordi den inneholder alt jeg ønsker i en og samme økt. Både gåing, løping, og intervaller, langkjøring, motbakke og uten motbakke. 

Selve økten ser slik ut: 

  • 20 minutter raskt gange i motbakke 
  • 10 minutter med 30/30 intervaller 
  • 10 minutter rask gange i motbakke
  • 10 minutter 45/15 intervaller 
  • 10 min nedtrapping med rolig gange, og gradvis mindre og mindre motbakke 

Etter siste runde med intervaller skrur jeg møllen godt opp i motbakke, også justerer jeg ned 1-2% for hver minutt som går. Helt til jeg går helt flatt, og da justerer jeg også ned tempo betraktelig. 

Denne økten er, for min del, såpass hard at jeg får en solid treningsøkt, men såpass overkommelig at jeg orker å gjøre den flere ganger i uken. Jeg gjør den ofte sammen med en treningspartner. Da kan vi gå på skravle litt når vi går i motbakke ( hvis vi har pust til det), og pushe hverandre skikkelig på intervallene. Det føles alltid litt ekstra godt å dele endorfinene med noen, og følelsen etter en slik økt er helt magisk. 

Test den gjerne ut, og fortell meg veldig gjerne hva du synes. Noen vil kanskje synes den er for lang, mens andre vil synes det funker helt topp, fordi den er såpass variert. For min del føler jeg ikke dette er en hel time, fordi øktene deles opp såpass mye. Jeg er spent på om dere liker den <3 

 

Smiiiil, Maren 

 

7 kommentarer
    1. Ellen: Det varierer veldig etter dagsformen, men som oftest mellom 15 og 18 km/t . Har jeg noe motbakke så blir det mye senere, er det flatt så går det fortere :):)

    2. Liker denne type kondisjonstrening, så skal definitivt prøve neste gang! Et spørsmål bare! Er de 10 min med intervall inkludert pausene? 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg