Når man bare må være litt egoistisk

I går hadde jeg to helt utrolig deilige timer på cafe, helt alene med kun en deilig smoothie bowl, og det nyeste ShapeUp foran meg. Jeg trengte rett og slett et par egotimer etter en helg spekket med masse masse mennesker, høyt tempo, høyt lydnivå og ikke minst et enormt høyt aktivitetsnivå. Jeg koste meg veldig der jeg satt, og det var tydeligvis veldig synlig. Det var nemlig en venninne som hadde gått forbi utenfor og sett meg der inne. Jeg fikk en sms hvor det stod: Gikk forbi deg vennen, men så ut som du koste deg så veldig der du satt med kaffe, mat og blad at jeg bare tuslet rolig videre. NYT <3. Så da ble det altså et bar gode timer alene, og jeg tror det er veldig viktig innimellom. 

Det blir jo bare å toppe egotrippen helt når jeg sitter med min egen artikkel foran meg. Jeg synes akkurat denne artikkelen er litt artig, både fordi jeg liker bildene som flinkeste Victoria Nevland har tatt, og fordi jeg synes temaet er gøy. Baseøvelser og tung styrke er gøy, og passer perfekt i disse tider. Jeg delte hele programmet med dere på bloggen i går. Hele programmet med forklarende tekst og bilder finner dere altså HER. 

Jeg la ut denne smoothie bowlen på snap, og flere spurte om oppskriften. Jeg har som dere skjønner ikke laget den selv, men jeg passet på å ta et bilde av ingrediensene til dere. Den inneholder følgende: 

  • Mandelmelk
  • Eple
  • 100% whey protein vanilje
  • Banan
  • Bringebær

Toppingen er:  granola/glutenfri havre, kakaonibs, kiwi, jordbær, blåbær, banan, kokos, agavesirup, kanel

Jeg må fortelle dere noe som skjedde i går, som i mitt liv er total krise, men sånn i den store sammenheng selvfølgelig ikke betyr noe som helst. Det som skjedde var at jeg skulle bare løpe fort på toalettet, og mobilen lå i baklomma og det er aldri en god idé når man da tar av seg buksen for å sette seg ned på toalettet. Jada, da skjedde selvfølgelig det som måtte skje. Klunk sa det, og i toalettet lå min fine iphone. Jeg fikk den opp i løpet av nanosekunder, men fuktskaden var allerede skjedd. Det hjalp nok ikke at jeg presterte å skylle hele telefonen i vann i tillegg. Jeg ser jo nå at det var skrekkelig dumt, MEN den hadde jo vært i toalettet (!!!). Uansett, telefonen er død, og jeg har forsøkt alle triksene i boken for å gjenopplive den. I skrivende stund ligger den hjemme, begravet i ris. Jeg har nemlig hørt at 24 timer i ris skal hjelpe, men det gjenstår å se da. Hvis ikke blir det tidlig julegave til meg selv, og minimalt med julegaver til alle andre, for da må jeg ut å kjøpe ny iphone.

Tidenes timing da, jeg har jo overhode ikke lyst å bruke så mye som en krone på meg selv akkurat nå. Det er jo snart jul jo. Men men, gjort er gjort. Jeg har i det minste lært da – aldri mer telefonen i baklommen på jeans når man skal på toalettet!!! Jeg må jo bare le av det hele nå, det er 100% min skyld, og som jeg nevnte i starten her, så har ingen dødd og i den store sammenheng betyr dette ikke verdens undergang. 

Håper dere har en nydelig tirsdag, og gjør noe ekstra hyggelig for dere selv i dag. 

 

Smiiiil, Maren 

17 kommentarer
    1. Ååh nam!! Den der smoothiebowlen så helt nydelig ut! Kan jeg spørre om dette var på Will.I.Juice eller et annet sted? Jeg bor ikke i Kristiansand selv (ennå), men har alltid hatt lyst til å bo der ettersom at jeg har familie der. Da jeg sist var der i sommer, måtte jeg innom Will.I.Juice ettersom at du alltid deler så delikate mat-bilder derfra, og TAKK for at du gjør det! Den salaten jeg spiste der var fantastisk god, og jeg måtte faktisk skrive ned ingrediensene og lage lik noen dager etterpå, Hahah! Vil også takke deg for å dele så mye annet inspirerende, og for at du er så ekte og ærlig! Jeg kommenterer sjelden, men har fulgt deg i et par år nå, så det er vel på tide å gi en liten tilbakemelding på den fantastiske jobben du gjør!<33
      Klem

    2. Tonje Felicia: Ja dette er Will I juice vettu. Det er som regel alltid enten der, på Kjøkkenskapet eller Bønder i byen jeg befinner meg :):)
      Nei så koselig, ååå så glad jeg blir for sånne kommentarer. det gir så mye motivasjon når man får høre at noen følger med og liker det man deler. At du opplever meg som ekte og ærlig er det største komplementet jeg kan få. Tusen tusen takk kjære Tonje <3

      Sender deg en god klem

    3. Man MÅ jo ikke absolutt ha IPhone da, hehe 😉 Så virikelig koselig ut, kanskje jeg må ta meg en tur på kafé snart, helt alene 🙂

    4. Har mistet mobilen i do fordi jeg hadde den i baklomma selv. Og ikke bare en gang men TO. Lærte tydeligvis ikke av feilen første gang.. men nå har jeg lært! (Forhåpentligvis)

    5. Anonym: haha, nå lo jeg høyt! Vi er visst flere som kan gjøre den tabben. det verste er at det er slettes ikke umulig at jeg gjør det igjen. hehe. Må bare passe på 😛

    6. maria: Nei det er helt sant, men jeg er liksom så vant til det og synes den er få funksjonell og grei :):) Men du har helt rett – det finnes jo mange flere alternativer. 🙂

    7. Hei!
      Lurer på hva du synes om propud-drikken? noe å teste? 🙂
      Har du trent yoga i det siste? Kunne du testet yoga og skrevet innlegg om det? Hører så mye bra om den treningsformen og for egen del har blitt mer og mer fascinert, selv om jeg i utgangspunktet var skeptisk siden det er så rolig og jeg ikke alltid svetter 😛
      Hilsen fast leser <3 🙂

    8. Susanne: Den var god, funket bra mellom treningsøktene på NIH i helgen. Jeg har testet en god del yoga og liker det veldig veldig godt. Jeg liker å gjøre det i tillegg til min faste trening og det er et supert tilskudd til det. Yoga tilfører en deilig ro, en fin tilstedeværelse , bevegelighet, smidighet, og masse styrke i kjerne og også resten av kroppen. Undervurdert som treningsform spør du meg 🙂 test noen av de litt tyngre timene hvor det før fortere i seriene og øvelsene er mer utfordrende. Test gjerne hot yoga også – svettegaranti!!

    9. Haha, det samme har skjedd med meg før! For meg hjalp det å ha telefonen i ris (sånn som du har gjort) en god stund. Men har også hørt at det skal hjelpe å ha den i ovnen på veldig lav varme? Selv om det høres rart ut.. men kan jo hende det er verdt å prøve? 😇

    10. Gjorde nettopp det samme, hadde ikke viljestyrke til å vente i dagesvis på at den risen skulle funke så dura rett på telenor og kjøpte ny. Utrolig irriterende, ny iphone koster typ 10 000 :-(( Håper du reddet din.

    11. Har aldri mistet mobil i do, men vet om mange som har gjort det, det jeg derimot har gjort er å knuse skjermen en del ganger… Sist det skjedde, som ikke er så lenge siden, var jeg på trening og hadde ikke på den vanlige beskyttelsen rundt skjermen, orda smalt den ned i flisegulvet i garderoben. Det kostet 2000kr å fikse skjermen og det er så ergerlig, for det er penger jeg ikke vil bruke! Det er så vanvittig frustrerende og irriterende når sånne ting skjer 🙁 Det kan skje den beste …
      Jeg har en venninne som presterte å kjøre over mobilen sin, men den overlevde, haha, en iPhone 4s tror jeg det var 😛

    12. Synne: Akkurat dette jeg gjorde , både ris og ovnen på svakeste varme – i over 24t. Men den er helt død dessverre 🙁 Nå er ny på plass også har jeg forhåpentligvis lært å være litt mer forsiktig!! Hehe

    13. Tone: Åååå jeg VET!! Kjipeste pengene ever!! Nei dessverre , selv etter 24-timer i ris og ovnen på lav varme så var den ikke til å redde 🙁

    14. Kristin Haugen Granli: Haha, er det sant?? Steike heller! Et lite under at den overlevde da. Hehe. Utrolig frustrerende , men gjort er gjort 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg