En utrolig spontan avgjørelse

Et sted midt i denne hektiske Oslohelgen min, fikk jeg et veldig spennende tilbud, og etter et par timers betenkningstid takket jeg ja. Billetter ble booket og om tre små uker reiser jeg avgårde. Turen går til BARCELONA, og jeg er så utrolig spent. Jeg har aldri vært der før, og hørt så enormt mye bra. Jeg reiser sammen med  en god venninne som er helt lik som meg på alt av interesser, så det kunne ikke passet bedre. 

Jeg gleder meg til litt bedre temperaturer, masse god mat og nye matopplevelser, shopping, sightseeing, trening på nye steder, bo på et utrolig flott hotell.  Jeg gleder meg til å se alt Barcelona har å by på, og jeg googler til den store gullmedalje. 

Nå kan det jo godt være at flere av dere har vært i Barcelona, og har noen gode tips? 

Jeg elsker jo sunn, spennende mat, så det står allerede et par fantastiske restauranter og cafeer på planen vår. Brunch & Cake selvfølgelig, og et par til jeg har blitt tipset om. Her trengs det absolutt flere tips. Så vet du om noe gøy, så sleng veldig veldig gjerne inn et tips i kommentarfeltet. Jeg føler dere lesere begynner å kjenne meg ganske så godt, og vet litt hva jeg liker. Så alle tips om gode spisesteder, ting å se, opplevelser, aktiviteter og generelt bare alle tips relatert til Barcelona mottas med stor takk <3 

              Foto: Brunch & Cake, Cosmo & Tropico

Jeg er så spent på denne turen, og gleder meg helt vilt masse. 12 desember reiser vi avgårde, og får fire gode dager i deilige Barcelona. Det kaller jeg den perfekte oppladning til jul og vinter her hjemme. Jeg håper dere har noen tips på lur, alt skal skrives ned og tas med på turen. 

I dag føler jeg meg som en 80 år gammel dame, kroppen er så stiv og støl etter helgen at jeg sliter med å bevege meg normalt. hehe. Heldigvis har jeg en relativt rolig mandag på planen, så da får denne skrotten slappet av og hentet seg inn litt. Jeg har fått en liten førjulsgave, med masse nydelig julepynt og nye kakebokser. I dag begynner jeg derfor julepyntingen, og jeg gleder meg så til å vise dere det <3

 

Smiiiil, Maren 

 

10 kommentarer
    1. Du MÅ innom chök! De har de sykeste donuts du kan tenke deg! Veldig, veldig verdt et besøk 🙂 (tror de har flere av dem rundt i Barcelona)

    2. Gled deg til å oppleve Barcelona. Det er virkelig en fin storby 🙂
      Stranden der er noe av seg selv, men det er kanskje ikke helt vært til å bade og sole seg midt i desember..
      Ellers er det masse gode shopping-muligheter, med mye fine butikker de ikke har i Norge, og som heller ikke er så veldig dyre! Anbefaler deg å søke opp både Adidas og Nike Store når du er der nede og bruke Google Maps på å komme deg frem! Veldig mye bra om man bare beveger seg litt utenfor den mest kjente turistgaten «La Rambla.»
      Som en litt annerledes og kul opplevelse synes jeg det var kult å gå i dyreparken. Maaaasse morsmme dyr der, og parken heter vel bare «Barcelona Zoo» eller noe slikt 🙂 stor park, så det er en fint måte å få inne både aktivitet og opplevelse i ett!
      (Også bør du selvsagt oppleve fotballkamp da, hehe ;))
      Pass på verdisakene dine!!!!!! De stjeler som ville på gata!

    3. Ååå, Barcelona!! Verdas beste by 🙂 Dersom det er tid til det, anbefaler eg ein tur innom La Sagrada Familia. Fantastisk arkitektur som kan få sjølv den minst kulturinteresserte (snakkar av erfaring) til å bli fascinert. Veldig verdt turen! 🙂 Kjøp billettar på førehand for å spare pengar og sleppe kø. <3

    4. Magnus: Så mye bra , tusen tusen takk 😀 Nei blir nok ikke så mye sol og bad på oss, men fint å gå tur på stranda uansett. takk for mye gode tips her altså. Ja fy søren, har hørt det er helt ekstremt mye tyveri der. Skal passe godt på 😀

    5. Cafeen Flax and Kale er helt fantastisk for frokost eller lunsj! Masse sunn og SUPERGOD mat med veganske alternativer i koselige lokaler! Anbefaler også sterkt en tur til området El Born som er veldig sjarmerende og mindre turistifisert enn det gotiske kvarter 🙂

    6. Hei!
      Elsker Barcelona og bodde der selv denne våren. Ville ha fått meg med Bunkers, en gammel militærplass med utsikt over hele byen. Et annet utsiktspunkt er Tibidabo, som er en svær fornøyelsespark med utsikt over hele byen. Er også en veldig fin katedral på toppen. Av spisesteder ville jeg sjekket ut Flax & Kale, Succulent og Teresa Carles!
      Kos deg masse, er så misunnelig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg