12 ting jeg lurer på

God morgen fra hotellfrokosten. Etter en natt med litt lite søvn var det helt magisk å sette seg ned her og nyte en god frokost. Jeg fikk bare ikke sove i natt, og sånne netter er så frustrerende. Tankene raser avgårde, og man finner liksom aldri roen. Når det er sagt, så er det altså en helt nydelig dag i Oslo i dag. Solen stråler og jeg har masse sunn, fargerik og deilig mat foran meg. Hvem bryr seg vel om litt lite søvn da.

Det er noen, veldig random, ting jeg går rundt å lurer på. Så da tenkte jeg, hvorfor ikke bare spørre. Det er stor variasjon av ting jeg ønsker svar på, alt fra ting relatert til bloggen, litt ferieprat, litt serieprat og ellers bare hvordan dere har det. Så hvis du leser dette, og har et lite minutt til rådighet, hadde jeg blitt så utrolig glad for svar på ett, to eller veldig veldig gjerne alle spørsmålene. 

Here we go: 

  1. Hva er det beste kamera du vet om til å filme med. Yes dere, her snakker vi videoblogg, og det må derfor ikke være så alt for stort, og lett å ta med seg rundt. Noen tips? 
  2. Vet du om et bra, enkelt redigeringsprogram til video? 
  3. Hva synes du er det gøyeste å lese om på blogg? Hva gjør at du klikker deg inn? 
  4. Hva er din beste ferieopplevelse, hvor og hvorfor?
  5. Din beste treningslåt? Gjerne tips om både styrketrening-musikk og løpemusikk. 
  6. Når på døgnet leser du oftest blogg / sjekker sosiale medier? 
  7. Hvilket hudpleie merke bruker du ( hvis du bruker noe ) og hvorfor akkurat dette? 
  8. Nevn 3 serier og 3 filmer du synes er fantastisk bra
  9. Hva er grunnen til at du leser akkurat min blogg? 
  10. Holder det med én bloggoppdaterning om dagen, eller hadde to oppdateringer vært bedre?
  11. Liker du instastories eller snapchat best? 
  12. Hvordan har du det? Hvordan føler du deg akkurat i dag. Hva går rundt å tenker på? 🙂

Krysser fingrene for at noen tar seg tid til å svare litt her, jeg hadde blitt så glad. 

Nå er frokosten spist, og jeg skal straks avgårde til et møte like i nærområdet her. Etterpå skal jeg rett videre i en lunsj som er både litt jobb og litt sosialt. Det er det beste! Blant annet skal det avklares litt rundt en potensiell reise i desember, så det blir veldig spennende. Ellers tror jeg at jeg ar glemt å fortelle at det kommer en ny give-away på søndag? Denne gangen er det masse freshe treningsklær i premiepotten. Mer om det på søndag!! 

Ha en strålende fredag mine venner <3 

 

Smiiiil, Maren 

 

26 kommentarer
    1. Vet du om et bra, enkelt redigeringsprogram til video? Hvis du har mac, så er iMovie ganske enkelt og greit til å begynne med. Final Cut pro er veldig bra, men det koster en del ekstra og er en mer avansert utgave av iMovie kort forklart.
      Hva er din beste ferieopplevelse, hvor og hvorfor? Musikkfestival i England med en av mine beste venninner. Vi tok bare alt med ro, ble kjent med masse nye mennesker, og selv om vi så å si bada i gjørme på festivalen var opplevelsen verdt det og jeg savnet faktisk gummistøvlene da jeg kom hjem.
      Nevn 3 serier og 3 filmer du synes er fantastisk bra. Filmer: Funny Games(amerikanske versjonen), A clockwork orange og anastasia(barnefilmen)
      Hva er grunnen til at du leser akkurat min blogg? Inspirasjon og glede.
      Liker du instastories eller snapchat best? Snapchat, ser ikke stories på instagram.

    2. 1) har kanskje ikke noe kameratips, men, et annet tips/forslag relatert; videoblogg er skummelt, da det er en ganske “svær” greie å kaste seg utti. men, kanskje det kan være lettere hvis du øver deg på å snakke på instastory først?
      2)imovie har jeg hørt er ganske bra og enkelt!
      3) jeg er en lover of mat og matoppskrifter <3
      4) faktisk, så har jeg nettopp vært 14 dager i usa på en biltur som begynte i las vegas og sluttet i san francisco! vi kjørte om los angeles, carpintera, carmel og vallejo. nydelig tur, med VELDIG variert innhold (ørken VS noe som lignet om skikkelig norsk gjengrodd skog).
      5) treningsmusikken varierer veldig fra økt til økt. alt fra country, metall og rap til listepop og techno... men 2 favoritter er absolutt YOU med SB RECORDS og some girls med jameson rodgers!
      6) sammen med frokosten, og sammen med kveldsmaten!
      7 + 8) bruker ingen huspleieprodukter, og har ikke spesielt mye tid til å prioritere på serier/filmer...
      9) du & bloggen din er så full av energi, farger og inspirasjon! du virker som en sprudlende kvinne, og vil nok tro jeg hadde vært ganske komfortabel i ditt nærvær <3
      10) en oppdatering holder 🙂 du blogger om livet ditt, bloggen er ikke livet ditt.
      11) instastories!
      12) jeg hadde mareritt da jeg våknet av alarmen idag tidlig. men etter flere timer med hjemmestudier, kaffe og en solig bolle blåbærgrøt føles det VELDIG bra (elsker at jeg føler meg nerd av studiene og lærer så veldig mye spennende hver eneste dag!).
      det ble en veldig lang kommentar, men nå har du noen svar fra meg ihvertfall! 😀

    3. Hva synes du er det gøyeste å lese om på blogg? Hva gjør at du klikker deg inn?
      – At det er varierte innlegg. Slik som du har. Treningstips, motivasjon, hverdag, dagen din, fjellet – u name it! Litt av alt – noe jeg føler du klarer veldig fint!
      Når på døgnet leser du oftest blogg / sjekker sosiale medier?
      – Sjekker ofte en på morgen og kvelden. Kommer helt ann på hvordan ser ut. Noen ganger sjekker jeg innom både 3 og 4 ganger også fordi jeg ikke har noe å gjøre, haha.
      Hva er grunnen til at du leser akkurat min blogg?
      – Positiv jente som ser utrolig snill ut. Og skriver interessante innlegg som fenger.
      Holder det med én bloggoppdaterning om dagen, eller hadde to oppdateringer vært bedre?
      – To hadde ikke skadet. Men heller 1 god enn 2 dårlige.
      Hvordan har du det? Hvordan føler du deg akkurat i dag.
      – Idag tror jeg blir en bra dag. Skal iallefall prøve å lage meg en bra dag! 😀

    4. Vet du om et bra, enkelt redigeringsprogram til video? Dessverre, nei!
      Hva synes du er det gøyeste å lese om på blogg? Hva gjør at du klikker deg inn? Hverdagsopplevelser, farger, antrekksbilder, treningstips,
      Hva er din beste ferieopplevelse, hvor og hvorfor?
      Interrail 2017 – gjennom Danmark, Tyskland, Italia, hellas, veldig lærerik og fin opplevelse!
      Din beste treningslåt? Gjerne tips om både styrketrening-musikk og løpemusikk.
      Når på døgnet leser du oftest blogg / sjekker sosiale medier?
      Ettermiddagen
      Hvilket hudpleie merke bruker du ( hvis du bruker noe ) og hvorfor akkurat dette? Body shop og dior. Har sensitiv hud, så har erfart at disse er best
      Hva er grunnen til at du leser akkurat min blogg?
      Du er så insiprerende å både å lese om sykepleierutdanning, hverdagsliv og trening!
      Holder det med én bloggoppdaterning om dagen, eller hadde to oppdateringer vært bedre? En holder
      Hvordan har du det? Hvordan føler du deg akkurat i dag. Hva går rundt å tenker på? 🙂
      Jeg har det veldig fint, går rundt og tenker på bacheloroppgaven min som jeg skal begynne på i januar og litt skremmende, men gøy at jeg snart er ferdig utdannet vernepleier. 🙂

    5. Hva synes du er det gøyeste å lese om på blogg? Hva gjør at du klikker deg inn?
      På en blogg skal jeg hente inspirasjon, og få et avbrekk fra hverdagen. Jeg klikker meg inn får å få en god følelse etterpå.
      Når på døgnet leser du oftest blogg / sjekker sosiale medier?
      Om morgenen og kvelden.
      Hvilket hudpleie merke bruker du ( hvis du bruker noe ) og hvorfor akkurat dette?
      Jeg bruker Clinique sine produkter, og er kjempefornøyd. Fikk adventskalenderen til jul i fjor, og har endt opp med å kjøpe flere produkter flere ganger. Produktene er milde mot huden, og holder huden min i sjakk. Anbefaler spesielt Clinique Moisture surge intense kremen, hvis du sliter med tørr hud.
      Nevn 3 serier og 3 filmer du synes er fantastisk bra
      Filmer: nattsvermeren, de urørlige (fransk, men veldig fin), og Harry Potter filmene
      Serier: game of thrones, stranger things og broen
      Hva er grunnen til at du leser akkurat min blogg?
      Grunnen til at jeg leser din blogg er at du virker autentisk og bloggen din gjør meg glad! Jeg liker balansen du har. Bloggen din er et sted jeg kan hente treningsinspirasjon, uten å få dårlig samvittighet, hvis det gir mening.
      Holder det med én bloggoppdaterning om dagen, eller hadde to oppdateringer vært bedre?
      Det er bedre med et godt blogginnlegg, enn to dårlige.
      Liker du instastories eller snapchat best?
      Snapchat
      Hvordan har du det? Hvordan føler du deg akkurat i dag. Hva går rundt å tenker på?
      Jeg er midt i eksamenstiden, så tenker mest på det. Var deilig med et avbrekk innom bloggen din. Håper du koser deg i Oslo! 🙂

    6. 3. Hva synes du er det gøyeste å lese om på blogg? Hva gjør at du klikker deg inn?
      Det der får mig til at klikke ind er de lækre billeder, den gode træningstøjsstil og lidt personlige indlæg. Selvfølgelig bliver jeg også inspireret af træningsprogrammerne men bruger dem ikke 🙂
      4.Hva er din beste ferieopplevelse, hvor og hvorfor?
      Det må være en Mallorcatur i sommer for at fejre mine forældres sølvbryllup.
      5. Din beste treningslåt? Gjerne tips om både styrketrening-musikk og løpemusikk.
      En virkelig motivations-female power-god energi-sang er Christina Aguilera Soar!!!
      6. Når på døgnet leser du oftest blogg / sjekker sosiale medier?
      Det gør jeg faktisk omkring 15-16 tiden.
      7. Hvilket hudpleie merke bruker du ( hvis du bruker noe ) og hvorfor akkurat dette?
      Elsker danske Nilens Jord, fordi det er uden parabener og parfume men stadig det lækreste naturlige brand jeg er stødt på.
      8. Nevn 3 serier og 3 filmer du synes er fantastisk bra
      Kun serier, da det er det jeg ser mest: Westworld, Mindhunter og Black Mirror. Alle tre er tankevækkende og leger med filosofi, dystopi og sindssyge jaw-dropping scenarier.
      9. Hva er grunnen til at du leser akkurat min blogg?
      – Du er fra Kristiansand (tæt på Danmark, og min kæreste er fra Kristiansand) så jeg synes det er sjovt at se, hvor du bevæger dig rundt i byen.
      – Du er smuk og har vildt god stil og jeg skulle ønske jeg kunne overtage dine garderober med det samme.
      10. Holder det med én bloggoppdaterning om dagen, eller hadde to oppdateringer vært bedre?
      Det ville være nice med 2 men vil hellere have gennemtænkte opdateringer med mange billeder end 2 uden.
      11. Liker du instastories eller snapchat best?
      SNAP SNAP SNAP
      12. Hvordan har du det? Hvordan føler du deg akkurat i dag. Hva går rundt å tenker på?
      Jeg har det helt fantastisk. Skole, træning, livet, kæreste, jul. Jeg bliver glad af det hele.

    7. 1. og 2. kan eg desvere ikkje svare på.
      3. Alt… Liker at du skriver om trenings øvelse, klær, mat, genere tips og din hverdag.
      4. Har ikkje funne mit favoritt sted enno, men for meg er det viktigeste hvem man er med.
      5. Går det an å velge??
      6. Heile døynet. Jobber ca 4 uker på og 4 uker av. Jobber eg natt, så blir det mye lesing her, og alle inleg eg ikkje har fåt lest menst eg var på fri blir lest.
      7. (mariaakerberg) naturlige prudukter, og den nermeste hud og kroppspleie salongen bruker det merket.
      8. Får meg går det mest i serier og har mange eg følger med på, men trur det må bli disse The Blacklist, Bones, Chesapeake shores.
      9. Du gir så mye av der sjølv, du gir meg trenings motivasjon og ein mer positiv hverdag.
      10. Ein er meir en bra nokk, men gjerne mer når det passer.
      11. For meg er snapchat for di nermeste og familie, så gjerne meir instastories.
      12. Styrer litt på i huse, ser litt serie, og gleder meg til kjæresten kommer heim fra jobb. Tankene går mye på jul om dagene, det gjør meg så glad. Liker å glede andre, og for meg er det da Julen handler om.
      Håper dette blei i rett numer no.

    8. Har dessverre ikke noe godt svar på 1 & 2.
      Hva synes du er det gøyeste å lese om på blogg? Hva gjør at du klikker deg inn?
      -Mat- og treningsinspirasjon i en hektisk hverdag der egen kreativitet ikke alltid er på topp 🙂
      Hva er din beste ferieopplevelse, hvor og hvorfor?
      -Japan. Fantastisk land, folkene, maten (ALT er godt!), opplevelsene? Storbyer, heftige naturopplevelser, uteliv, strender, pudder? noe for enhver smak!
      Din beste treningslåt? Gjerne tips om både styrketrening-musikk og løpemusikk.
      -Jeg liker godt Spotify sin løpe-liste som tilpasser seg takten du løper i. Pleier ikke høre på musikk når jeg trener styrke.
      Når på døgnet leser du oftest blogg / sjekker sosiale medier?
      -Leser oftest blogg med en kaffekopp før jobbdagen begynner, type 07.30-08.00, eller på slutten av arbeidsdagen i 16-tiden. Sosiale medier sjekkes innimellom ila dagen, og på kveldstid.
      Hvilket hudpleie merke bruker du (hvis du bruker noe) og hvorfor akkurat dette?
      -Bruker dag- og nattkrem fra Vichy. Fikk det anbefalt av en venninne for 8 år siden, og ble umiddelbart fornøyd, så har rett og slett ikke hatt behov for å prøve noe annet.
      Nevn 3 serier og 3 filmer du synes er fantastisk bra
      -Jeg ser nesten bare serier, så kommer med noen av mine favoritter her: The Killing (Netflix), Broen (Nrk), Mindhunter (Netflix).
      Hva er grunnen til at du leser akkurat min blogg?
      -Masse inspirasjon, godt skrevne tekster (faller fort av hvis det er masse skrivefeil), fine bilder/farger ? og så virker du som en utrolig sympatisk person!
      Holder det med én bloggoppdaterning om dagen, eller hadde to oppdateringer vært bedre?
      -For min del holder det i massevis med én med den kvaliteten på innleggene du har 🙂
      Liker du instastories eller snapchat best?
      -Ingen preferanse, men får oftere med meg instastories fordi jeg sjekker Instagram mer jevnlig. Snapchat sjekker jeg kun dersom jeg får en snap.
      Hvordan har du det? Hvordan føler du deg akkurat i dag. Hva går rundt å tenker på? 🙂
      -Gleder meg veldig til helg! Håper du får en strålende helg! 🙂

    9. DU MÅ SE PÅ SERIEN HOMELAND 😀 ligger på netflix. litt sånn thriller aktig serie med plot twists. OG ansiktsskrubben “let the good times roll” fra lush er det beste jeg har vært borti. ansiktstoneren med tea tree er også super.

    10. 1 Dette kan jeg ingenting om..
      2 Kan ikke noe om dette heller. ehhh, imovie..?
      3 Sunn, næringsrik (kalorifattig) mat, hverdagsinnlegg med tips om å være sporty i en hektisk hverdag og ikke minst trening! Programmer, tips osv
      4 Thailand. Der er alt bare rolig og deilig, man kan gjøre som man vil og slippe bekymringer
      5 Da ruckus og Silly Symphony av Melkers. Russemusikk funker faktisk på trening, hehe….
      6 Om morgenen når jeg våkner, til lunsj, etter jobb og om kvelden
      7 Bruker ikke noe
      8 Side om side, Frustrerte fruer og Unge lovende
      9 Gode og klare bilder, sunne verdier, gode oppdateringer
      10 Så mange som mulig 🙂
      11 Instastories. Ryddigere der!
      12 At det snart er helg!!!!
      4

    11. 3. Tips om kosthold, trening, livsstil
      4. Cuba – reis rundtover Havanna. Annerledes og urørt (enn så lenge). Cayo Santa Maria heller enn Varadero.
      6. Kveld. Stort sett i helgene.
      10. Alltid kjekt med flere oppdateringer.

    12. Jeg leser blogg på kveldene, så jeg syntes det er passe med 1 blogginnlegg hver dag:) Det jeg liker best å lese er kanskje litt personlige innlegg, der vi blir kjent med deg. Men såkkart elsker jeg jo treningsinnleggene dine!

    13. Håper noen kan hjelpe med så mål 1 og 2, det kan ikke jeg
      Jeg liker å lese om enkle treningstips, motivasjon, øvelser og bra treningsklær
      Synes også det er gøy å se hverdagsklærne dine / stilen din (utenom trening) og litt stas å få se litt fra leiligheten og sunn mat er bra og så litt «hverdagsprat om smått og stort»
      Beste ferietips er biltur i Italia og Frankrike, med 2-4 dagers stopp på ulike steder altså minimum 2 ukers tur (må rekke å bli litt kjent før en drar videre)
      1 gang om dagen med oppdatering er bra – men har du anledni g er det av og til gøy m 2 oppdateringer men ikke noe vi forventer
      Liker snap og insta jeg
      Ha fin helg i Oslo

    14. Når på døgnet leser du oftest blogg / sjekker sosiale medier? 12.00, 15.00, 22.00
      Hvilket hudpleie merke bruker du ( hvis du bruker noe ) og hvorfor akkurat dette?Elexir!
      Nevn 3 serier og 3 filmer du synes er fantastisk bra. Greys Anatomy, suits,
      Hva er grunnen til at du leser akkurat min blogg? Du er jordnær, ekte, inspirerende, sprer glede.
      Holder det med én bloggoppdaterning om dagen, eller hadde to oppdateringer vært bedre? Bedre med en oppdatering som du legger litt tid i enn 2 som blir sånn halvveis bra.
      Liker du instastories eller snapchat best? Snapchat

    15. Vet du om et bra, enkelt redigeringsprogram til video?
      Imovie er nok det beste jeg har å komme med…
      Hva synes du er det gøyeste å lese om på blogg? Hva gjør at du klikker deg inn?
      Jeg personlig elsker alt av vanlige hverdagsinnlegg og koser meg skikkelig med det. I tillegg er jeg superfan av matinnlegg – og da spesielt det du spiser på en helt vanlig dag. Elsker, elsker, elsker “alt jeg har spist i dag” innlegg, utrolig morsomt;) Ellers klikker jeg innom for treningsinspirasjon og generelt glede i hverdagen<33
      Når på døgnet leser du oftest blogg / sjekker sosiale medier?
      Noen ganger om morgenen, men mest på ettermiddagen mellom 15 - 18 😉
      Nevn 3 serier og 3 filmer du synes er fantastisk bra
      Serier: Greys anatomy (absolutt nr1!!!), the good wife og the arrangement.
      Filmer: The hunger games filmene (elsk<3), Dear John er også fantastisk bra, også må jeg ta med Letters to Juliet.<3
      Hva er grunnen til at du leser akkurat min blogg?
      Du gir utrolig mye hverdagsglede og trenings - og mat inspirasjon!
      Holder det med én bloggoppdaterning om dagen, eller hadde to oppdateringer vært bedre?
      En oppdatering om dagen er absolutt bra, men jeg blir mer glad dersom jeg ser to innlegg ila dagen. Men det er viktigere at du føler du får tid til alt du vil istedenfor å stresse med to innlegg pr dag!
      Liker du instastories eller snapchat best?
      Instastories, fordi snapchatstoryene forsvinner så fort i mengden..
      Hvordan har du det? Hvordan føler du deg akkurat i dag. Hva går rundt å tenker på? 🙂
      Jeg har det bra, supertaknemmelig for fredag og helg! Nå koser jeg meg med en stoooor skål med yogurtnøtter og smågodt. Droppet fest fremfor å ligge i vater på sofaen isteden;))) Ha en flott helg Maren!

    16. Eg liker bloggen din fordi den gir inspirasjon, motivasjon og glede. Liker også de mer personlige innleggene, og ikke minst snappene av Leo <3 Håper på litt juleinspo i desember 🙂
      De beste ferieminnene har eg her fra Norge, -Helgeland og Vestlandet er favorittene, utenom vakre nord-Norge da (er fra troms fylke) <3
      Sjekker blogger til frokost og gjerne også på kvelden, og det er flott med ett innlegg om dagen.
      Med kronisk sykdom kan dagene være veldig forskjellige ang form, i dag har vært en ganske bra dag, med en liten tur ute, og med strikketøyet inne.
      Ha en super helg i Oslo 🙂

    17. 3. Hva synes du er det gøyeste å lese om på blogg? Hva gjør at du klikker deg inn? Hverdagslige ting, tips og anbefalinger, inspirasjon som oppskrifter og trening etc
      6. Når på døgnet leser du oftest blogg / sjekker sosiale medier? Vanligvis på ettermiddagen
      7. Hvilket hudpleie merke bruker du ( hvis du bruker noe ) og hvorfor akkurat dette? Akkurat nå orgins for ansiktet. Jeg liker det fordi det har mer naturlige ingredienser og jeg merker en forbedring på huden min etter jeg begynte. På kroppen bruker jeg vanligvis biotherm sine kremer.
      8. Nevn 3 serier og 3 filmer du synes er fantastisk bra
      Shameless, Game of Thrones, Sons of Anarchy
      9. Hva er grunnen til at du leser akkurat min blogg? Jeg liker denne bloggen spesifikt fordi jeg synes du virker veldig jordnær og med sunne holdninger. Ikke så overfladisk som mange andre bloggere. I tillegg er jeg selv veldig opptatt av trening og kosthold og synes det er gøy å få tips og inspirasjon til dette.
      Holder det med én bloggoppdaterning om dagen, eller hadde to oppdateringer vært bedre?
      10. Liker du instastories eller snapchat best?
      Snapchat

    18. Vil anbefale iMovie som et godt redigeringsprogram. Skulle du trenge noe hjelp funker det fint å google iMovie så kommer Apple med noen gode tips! 🙂
      Jeg klikker meg inn på en blogg fordi bloggerens hverdag fenger meg. Jeg liker å lese om treningstips, innkjøp, diverse planer, tanker om forskjellige teamer osv.
      Mine beste feriesteder er Kreta og Thailand! Så bra på hver sine måter. Eller så må jeg også nevne Korfu hvor jeg har bodd og jobbet i 3 og en halv måned fra juni til september i år! 🙂
      Leser blogg oftest på kvelden
      Serietips: Pretty Little Liars!!
      Leser akkurat din blogg fordi du motiverer, inspirerer og sprer hverdagsglede!
      En oppdatering holder, men gjerne to hvis man har tid og overskudd til det 🙂
      Mer snapchat!
      Har hatt det vanskelig de fem siste ukene pga et utenlandsopphold grunnet jobb, men nå har jeg avsluttet det kapitlet og kommet meg hjem. Og det er sant, borte bra, men hjemme er absolutt best! Livet smiler for tiden fordi jeg fikk ny jobb i en super barnehage dagen etter jeg hadde landet i Norge igjen!
      Kos deg i Oslo! 🙂

    19. 1. Har sett veldig mange youtubere jeg følger bruke Canon powershot g7x, har skjerm du kan vippe rundt.
      2. Jeg bruker Pinnacle
      3. Variert innhold, ikke alt for mye tekst i forhold til bilder. Inspirerende, underholdene og positivt.
      4. Rickshaw Run i India (kjørte tuk-tuk India på langs i 14 dager, Team Bachstad har gjort det samme) for et land og et folk, utrolig spennende og utfordrene.
      6. Frokost og etter jobb/ middag
      7. The Ordinary ( google det). Veldig bra merke med dokumenterte virkestoffer og priser under 100,- lappen!! Foundation til ca 50 kr og den enste virkestoffet som er dokumentert å ha effekt på rynker, retinoid til 95 kr Gratis frakt til Norge over 25? Akkurat lagt inn en ordre 🙂
      8. Game of Thrones, Stranger Things og en litt “lettere” The Mentalist. Likte godt Handmaid’s tale også. En absolutt favoritt film: Stranger than fiction -en feel good perle med veldig gode skuespillere!! Shawshank redemption og Inception
      9. Utrolig positiv og veldig inspirerende. Gode tips og råd.
      10. En holder
      11. Har bare Insta
      12. Har slitt med krystallsyke i mange år og har bedre og ikke så bra perioder, takler det bedre nå enn tidligere, men kombo med mørk November er ikke topp 🙁 Skal på ferie om litt under 1 uke- Vietnam! Skal bli digg- håper å komme hjem med energi og treningsmotivasjon!!
      Lite tips til grønn suppe: løk, grønnkål og hele brokkolien (også med stilk), buljongterning og vann- veldig godt!
      Fortsett den gode jobben:)

    20. 3.
      – Innlegg om interiør
      – Litt fler innlegg om klær. Trenger ikke være outfitbilder, men bilder om innkjøp, to gensere du synes er fine, dine favorittsmykker, intersko osv.
      – Innlegg om favoritting eller andre lure småting. Som et sminkeprodukt man liker ekstra godt, en ekstra god ”matting”,en lur gadget og andre nødvendigheter.
      – Litt dypere og personlige innlegg (noe som jeg forresten synes du har blitt flinkere til i det siste <3)
      - Lister
      6. I sengen før jeg skal legge meg eller rundt lunsjtider.
      9. Du er så sprudlende, tar mye fine bilder, har gode verdier, fin blanding av trening og hverdagsliv og er rett og slett et godt forbilde.
      10. Gjerne to 🙂 men kvalitet fremfor kvantitet.
      11. Snapchat
      12. Jeg har det bra. I helgen er jeg i hjembyen min (student og bor et annet sted til vanlig) og ser igjen familien og venner og tar livet med ro 😀
      Ha en fin helg, Maren. Fortsett med akkurat det du driver med. Du er god <3

    21. 1. Nå har jeg ikke brukt så mange andre til å filme med, men jeg liker mitt Olympus PEN E-PL8 🙂 Lite og lett også!
      3. Jeg liker å lese hverdagslige innlegg, typ “time for time” innlegg er noe av det kjekkeste jeg vet. Det viktigste for meg er at jeg kan relatere meg til bloggen. En blogger som bare snakker om masse turer og eventer han/hun reiser på er noe av det kjedeligste jeg vet.
      4. Siste ferien min til Italia! 3 dager i Firenze og 4 dager i Siena. Lånte bil og reiste rundt i Toscana og besøkte mange sjarmerende småbyer. Anbefales! 🙂 Fant vel ut på denne reisen at det å holde seg på et resort en hel uke og bare ligge på solsenga ikke er det jeg setter mest pris på ved en ferie (selv om det så klart er deilig i noen dager, hihi).
      4. Hovedsakelig til løping:
      – Lonely Together med Avicii og Rita Ora
      – Young For Good med Elin Bergman
      – Scream & Shout med Britney Spears
      – Turn Up The Love med Far East Movement
      – Confident med Demi Lovato
      – Work from Home med Fifth Harmony
      – One Last Time med Ariana Grande
      5. Leser blogg til alle tider dessverre, haha. Men oftere på morgenen og formiddagen enn ettermiddag og kveld.
      6. Jeg bruker EmerginC. Det er det eneste merket som faktisk har vist seg å gjøre huden bedre i mine perioder med dårlig hud. “Complexion Perfection” serumet er helt fantastisk!
      7. Serier:
      – Outlander (dette må du se!)
      – Game of Thrones
      – For tiden digger jeg Doctor Foster på NRK 🙂
      – (Et lite ekstratips: Call the Midwife, utrolig koselig serie!)
      Filmer:
      – The Intern (sykt koselig!)
      – American History X
      – Den Grønne Mil
      8. Jeg liker at du er så jordnær, og skriver mye om hverdagen din 🙂 Og selvfølgelig, treningsinspo!
      9. Jo flere jo bedre, hehe! Jeg er lett å underholde 🙂
      10. Ingen preferanse her
      11. Gruer meg til eksamen på mandag, og selve perioden jeg går inn i nå. Har slitt med å glede meg til jul hvert år etter at jeg startet å studere, noe som er ganske synd. Jeg vil liksom aldri at vi skal komme til førjulstiden, for det betyr eksamenstid og tilbakemelding på karakterer. Grøss, masterstudie er definitivt ingen spøk!
      God helg til deg søta <3

    22. 2. iMovie
      3. Trening og kosthold
      4. For å få inspirasjon
      5. Destinasjon har ikke mye å si, reisefølget er viktigst.
      6. Alt av beyonce ellers er Nike sine lister veldig bra!
      7.Morgen, ettermiddag og kveld
      8. Ikke noe jeg bruker regelmessig
      9. Greys, modern family og side om side filmer: notting hill, sleepless in Seattle og love actully
      10. Mye inspirasjon, du sprer glede
      11. Sier ikke nei til flere:)
      12. Snap
      13. Jeg har det veldig bra! Har en deilig julestemning, selv om eksamen snart står for tur. Fikk akkurat også en jobb jeg har siklet på.

    23. jeg liker at du deler de dårlige dagene, og de positive. turgleden din som smitter over. og litt dype innlegg om diverse temaer kan du bli enda flinkere. de siste ukene syntes jeg det er alt for mye reklame, nesten hvert innlegg inneholder annonse, eller lenker… 🙁 liker best snapchat story. leser bloggen på kvelden. hadde vært supert med to innlegg

    24. Hva synes du er det gøyeste å lese om på blogg? Hva gjør at du klikker deg inn? Jeg setter ekstra stor pris på å lese bloggere som får meg til å føle meg “normal”, at også bloggere har opp- og nedturer osv. Samt å føle at man kan ha en kommunikasjon, f.eks. gjennom kommentarfeltet.
      Når på døgnet leser du oftest blogg / sjekker sosiale medier? Ofte til frokost, på buss til/fra skole eller på kvelden.
      Hvilket hudpleie merke bruker du ( hvis du bruker noe ) og hvorfor akkurat dette? Jeg bruker Avene jeg har fått anbefalt av apoteket.
      Hva er grunnen til at du leser akkurat min blogg? Jeg synes du har en fin blanding av treningsøkter, mat og hverdagstanker. Kunne gjerne tenkt meg litt “dypere” innlegg om trening fra en PTs ståsted, ikke bare ferdige økter. Og så blir man jo aldri lei av sunne, enkle oppskrifter!
      Holder det med én bloggoppdaterning om dagen, eller hadde to oppdateringer vært bedre? Det er alltid gøy å lese, så to hadde ikke skadet.
      Liker du instastories eller snapchat best? Snapchat.
      Hvordan har du det? Hvordan føler du deg akkurat i dag. Hva går rundt å tenker på? Idag og mange dager for tiden tenker jeg på hvordan jeg skal klare å motivere meg til å trene bein, spesielt de tunge øktene. Jeg har i det siste sett negativ progrensjon, og er usikker på om det bare har vært dagsformen eller noe annet..
      Til slutt vil jeg bare komme med en “utfordring” eller tips til noe du kan prøve ut, og det er å leve en uke på studentbudsjett. Ut ifra det kan du handle inn, dele ukesmeny/dagsmeny med sunne, billige oppskrifter og motivere studenter til å leve sunt! Spesielt er det viktig nå i eksamensperiode.

    25. La meg starte med å si at dette var et kjempemorsomt innlegg å skulle svare på 🙂 Med fare for at dette blir en mindre avhandling, here we go:
      3) Hva synes du er det gøyeste å lese om på blogg?
      Gode tekster (heller en god tekst med ett bilde, enn bare bilder og lite substans), inspirasjon (mat, interiør, tankevekkende innlegg).
      4) Hva er din beste ferieopplevelse?
      Da familien var på guidet gruppereise i Italia for snart ti år siden. Poenget mitt her er at jeg syns man får SÅ MYE igjen for guidete turer. Ting blir lagt opp på en måte som gjør at du får sett og får vite så mye mer enn om man skulle lagt opp turen selv.
      7) Hvilket hudpleie merke bruker du ( hvis du bruker noe ) og hvorfor akkurat dette?
      – Jeg har, så lenge jeg kan huske, slitt med oljete/fet hud i T-sonen – såpass at pannen skinner under en time etter at jeg har påført sminke/pudder. Prøvd litt diverse gjennom årene, blant annet Clinique – som var helt greit, men ikke ga meg noe særlig resultater. I våres begynte jeg derfor å «researche» litt når det kom til hudpleie; hva slags produkter er det jeg burde bruke? Hva slags (aktive) ingredienser er det som faktisk funker? Hvor tidlig burde man begynne å tenke på anti-aging (jeg er 24)?
      – Etter å ha lest meg litt opp, fant jeg ut at aktive ingredienser (dvs. antioksidanter – særlig vitamin A, C og E, AHA/BHA-syrer, og neoglukosamin) er GULL VERDT. Produkter med aktive ingredienser koster litt mer – du må ofte opp i noen hundrelapper per produkt – men jeg bestemte meg for å investere i dette når sommeren og feriepengene kom.
      – For meg var det viktig at det var et godt hudpleiemerke, men også at jeg kunne få tak i produktene i hjembyen min. Landet derfor på Exuviance. (Har også hørt veldig mye bra om Elixir, men dette var ikke å få tak i hos meg).
      – Og her kommer en annen viktig ting: invester i en SERIE av produkter. Man trenger mest sannsynlig ansiktsvask, toner, dagkrem (med SPF) og nattkrem (Og muligens et serum eller to, men det kan man investere i etter hvert). Poenget med dette er at mange av disse produktene jobber sammen, og hvis du har «alle» produktene fra samme merke forsterker de effekten av hverandre.
      – OG: Ting Tar Tid. Jeg opplevde å bryte ut i pannen den første tiden etter oppstart av produktene. Men; det tar faktisk 3-4 månder med trofast bruk morgen og kveld før man ser ordentlige forandringer. Og det er helt sant: Nå, etter snart fire månders bruk, er hudtonen min SÅ mye jevnere, jeg er mindre blank i T-sonen, og jeg får generelt mye mindre kviser/nupper.
      Skulle jeg konkretisert disse tipsene, hadde det blitt:
      1) Gå til din lokale hudpleie-salong og få gjort en analyse av hva slags hud akkurat DU har, og hva slags type produkter som anbefales for deg.
      2) Finn et merke som kan tilfredstille kravene ovenfor, og invester i flere produkter i samme serie.
      3) Ting. Tar. Tid. Vær trofast, rens morgen og kveld – resultatene kommer, men det tar tid.
      Dermstore.com er forresten en fantastisk fin nettside for å finne/sammenlikne produkter, samt finne ut av deres (aktive) ingredienser (De shipper ikke til Norge, men utrolig mye informasjon å hente der). Paulaschoice.com har også mange fine «fakta-sider» om «the ABCs» når det kommer til hudpleie. (Det er en nettbutikk, men jeg har brukt siden kun for å lære mer om hudpleie).
      Jeg blir jo litt blank i T-sonen fremdeles. Poenget er at huden er bedre, og sminken sitter mye lenger før jeg trenger en touch-up.
      8) Nevn 3 serier og 3 filmer du synes er fantastisk bra
      SERIER
      – Black Sails (HBO): En slags prequel til Treasure Island, satt til Karibien på 1700-tallet. Gi den noen episoder – starter litt tregt, men dette er den BESTE serien jeg noen gang har sett. Ja, den handler om pirater, men den er SÅ BRA. Plott, karakterer og karakterutvikling, dialog, twists – skulle ønske jeg kunne gå tilbake og se den på nytt.
      – Outlander (Viaplay): denne serien har alt; romantikk, spenning, historie, fantastiske skuespillere og plott.
      – This Is Us: Rørende og fantastisk vakker. Tror jeg gråt litt i nesten hver eneste episode av sesong 1. Handler om en familie med trillinger, i nåtid og fortid. Måten denne serien er lagd på er bare så SOLID bra.
      FILM
      – Interstellar (FANTASTISK science fiction, men likevel så «nær», rørende, trist, nydelig)
      – Moonrise Kingdom (Nostalgisk, «quirky», kanskje litt spesiell men SÅ nydelig)
      – V for Vendetta (dramatisk, viktig, fascinerende, vakker)
      10) Holder det med én bloggoppdaterning om dagen, eller hadde to oppdateringer vært bedre?
      Jeg er veldig glad i blogger som oppdaterer to ganger daglig. Leser ofte blogger til frokost, og kanskje en gang til i løpet av ettermiddagen/kvelden. Når det er sagt: kvalitet fremfor kvantitet. Heller ett godt innlegg daglig, enn to korte/intetsigende innlegg.
      Oida, dette ble langt? Håper du får noe ut av det! 🙂

    26. Liker å lee bloggen din fordi den er blid og positiv og variert. Liker blandingen av ulike type innlegg. Jeg leser blogg i 19:00 tiden mens jeg venter på at barna skal sovne. Backpacking i Australia er en av mine beste reiseopplevelser. Togreising i kina har også vært spennende fordi kontrastene ef så store. Av hudpleie så har jeg prøvd mye og er en del jeg ikke tåler så godt, men har brukt clinique i mange år tidligere, men nå har jeg brukt cosmica noen år og er svært fornøyd med det:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg