Slik ser min hverdag ut.

Inneholder annonselenker

I dag ble det en litt sen oppdatering fra meg. Vanligvis er bloggen det første jeg setter meg ned med når jeg våkner, men i det siste har vi endret litt på treningsrutinene og da blir det trening først, også jobb etterpå. Slik min hverdags ser ut nå, så er det opp mellom kl 06 og 07, luftetur med Leo, også rett på trening. Ca 1 time trening, hjem, frokost (hvis det er kondisjonstrening på planen må jeg spise etterpå, ellers får jeg sting/hold. Er det styrketrening så spiser jeg først). Etter frokost er det ny, litt lengre luftetur med hunden, før jeg drar avgårde for å jobbe. 

Jeg liker å jobbe utenfor leiligheten, slik at jeg føler det blir et skille mellom jobb og hjem. På den måten slapper jeg mye bedre av når jeg er hjemme, og jobber mer effektivt når jeg er ute. 

I dag, som så mange andre dager, har jeg satt meg på Bønder i byen, i sentrum av Kristiansand. Jeg elsker dette stedet, både stemningen, maten, folkene som jobber der, alt er bare utrolig lunt, varmt og hyggelig. Jeg sitter ofte litt bortgjemt i cafeen, bak en vegg eller inni et hjørne. På den måten kan jeg forsvinne inn i min egen verden, og få unna alt som står på dagens liste. 

Ja jeg har lister på alt jeg skal huske, rekke, gjøre, fikse og ordne. Jeg lever for lister, og så lenge det står på en liste blir det gjort. Havner det ikke på en liste, så skal jeg love deg at det blir glemt. På dagens liste stod det: 

  • Oppdatere bloggen
  • Redigere julebildene fra helgen
  • Se over oppskriftene på kakemenn, pepperkaker og jule-seigemenn
  • Svare mail 
  • Klargjøre annonse x 2 
  • Booke tur til København
  • Ringe Annette i Nettavisen 
  • Fakturering 
  • Sortere bilag, og kvitteringer – ringe regnskapsfører Geir. 

Nå er jeg ca halvveis i listen, og siden jeg gledet meg så mye til å redigere julebildene kom det i første rekke i dag. Derfor er bloggen litt sent oppdatert. Nå skal jeg skravle ferdig med dere, også skal jeg løpe avgårde å møte en venninne for en kjapp kaffe og en god klem. Hun gjennomgår en litt tøff periode, og da er det viktig meg varme, lange klemmer, og en god kaffekopp. 

Jakke – Cubus  // Skjerf – Holzweiler // Bukse – Bikbok  // Sko – Nike (utsolgt, Adidas i samme nydelige farge HER)  // Veske – Marc Jacobs 

I kveld skal jeg ligge rett ut på sofaen og slappe av, og det er i grunn min plan hver kveld frem til torsdag. Da reiser jeg nemlig avgårde til Oslo, for den mest intense og mest aktive helgen noen sinne. NIH aktiv Convention står på planen. Det er forresten ikke helt sant at jeg skal være hjemme å slappe av hele uken, for i morgen kveld skal to venninner og meg på teater, og se et stykke (eller egentlig er det en musikal tror jeg) som heter SULT. Det handler om sosiale medier og dets påvirkning på unges hverdag. Jeg gleder meg! 

Har dere hatt en fin mandag så langt? Skjer det noe du gleder deg til denne uken? 

 

Smiiiil, Maren 

 

9 kommentarer
    1. Hei!
      Jeg lurte på en ting. Dersom man ikke ønsker større lår (da mine er ganske kraftig fra før av), lurte jeg på hva som er best, høyrepetisjon med lavere vekter eller lavrepetisjon med tyngre vekter?
      Håper du svarer 😀

    2. Nydelige bilder og så fin og rutine du har. Det er sikkert viktig når man har en sånn jobb som du har! Jeg begynner uken med to nattevakter, så jeg gleder meg egentlig bare til å bli ferdig med dem.
      Kos deg sammen med venninnen din. Du er flink som stiller opp. Klem

    3. Du er flink 🙂 Jeg skal ha to nattevakter på sykehuset! Jeg liker veldig godt at du har vist så mange antrekk i det siste som ikke er treningsklær 😀 Du har en fresh, sporty og fin stil som jeg får mye inspirasjon fra! 🙂

    4. Anonym: Da ville jeg valgt lavere repetisjoner 4-6 rep, på tunge vekter. Man bygger mer volum ved høyrep (hypertrofi / pumping av muskulaturen ) eventuelt må du gå over det igjen, over i utholdende styrke, over 20 rep. Så ville jeg kombinert dette med kondisjonstrening, løping / intervaller :):)

    5. Hei!
      Kunne du ha skrevet et innlegg med tips i hverdagen når man har hund? Hvordan balansere jobb/skole, sosialt og samtidig ha hund?
      Og kanskje litt tips / erfaringer fra valpetiden? :-)))

    6. Tina: Absolutt, det er ikke så lenge siden sist valpe-innlegg, men det er jo så gøy å skrive om så jeg skriver gjerne et nytt veldig snart 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg