Ekte, sunt og himmelsk godt

Annonse

 Verdens beste havregrøt med nøttesmør 

Husker dere jeg skrev på bloggen for noen måneder siden at jeg hadde testet peanøttsmør på havregrøten for første gang? Det var på en hotellfrokost, hvor jeg så noen på nabobordet spise det. Etter det har jeg blitt litt hektet. Det er helt seriøst noe av det beste jeg har smakt, og jeg må bare oppfordre alle til å teste det ut. Fest i munnen, rett og slett. 

Nå er det slik at det finnes mange ulike typer nøttesmør, og dessverre inneholder mange både sukker, masse tilsetningsstoffer og palmeolje. Pip & Nut er et naturlig nøttesmør, uten raffinert sukker, og uten noe som helst palmeolje. Det er heller Ingen tilsetningsstoffer, og derfor må produktet røres litt i før bruk fordi det ligger et tynt lag olje fra nøttene på toppen. 

Mine to favoritter når det gjelder nøttesmør er: 

  • I havregrøten 
  • På eplebiter sammen med kanel 

Jeg har lyst å vise dere begge favorittene mine i dag. Jeg håper grøten kan være til inspirasjon til en sunn god frokost, lunsj eller kveldsmat. Også håper jeg eplebitene med nøttesmør og kanel kan være inspirasjon til en digg, sunn snacks. 

Havregrøt, til 1 posjon: 

  • 50g havregryn
  • Vann + en slump lettmelk
  • 1 god ss nøttesmør
  • Et lite dryss havsalt
  • 1/2 ts kanel & 1 god ts honning 
  • Blåbær, eplebiter og valnøtter

Grøten kokes opp på vann, og lettmelk. Ta grøten av plata, og tilsett så kanel, honning og salt. Rørt godt om. Hell grøten over i en skål, og fyll på med topping, som kronen på verket legger du en god ss Pip & Nut nøttesmør i midten av grøten. Mmmm.

Pip og Nut kommer i to varianter. Smooth-varianten, og Chrunchy-varianten. Smooth-varianten inneholder kun naturlige næringsrike ristede peanøtter og en klype havsalt. Denne varianten er nydelig på smak, ren, og proppfull av proteiner. I tillegg inneholder den sunt fett. Chrunchy varianten inneholder kokosnøttolje, og lønnesirup i tillegg, og det gir en helt himmelsk smak. Begge variantene inneholder kvalitetspeanøtter fra Argentina, og er som nevnt helt uten palmeolje og tilsetningsstoffer. Konsistensen er litt mer flytende enn annet nøttesmør med tilsetningsstoffer, så denne er super å bruke i matlaging og enkel å ha i grøt, smøre på brødskiva. 

Dette nøttesmøret er enkelt å få tak i. Det selges blant annet på Meny, samt mange Spar og Bunnpris butikker. Løp og kjøp – du vil ikke angre.

 

Smiiiil, Maren 

 

5 kommentarer
    1. Elsker sånne tips! Nå klarer jeg ikke å spise havregrøt så mye lenger, men skal definitivt prøve ut din variant 🙂 Jeg spiste sykelige mengder med havregrøt i nesten 3 år før jeg ikke klarte det uten å føle meg dårlig, men vil gjerne klare å spise det igjen, da det er billig og sunt, og egentlig veldig godt 🙂

    2. Jeg elsker peanøttsmør på knekkebrød med litt syltetøy på toppen og en stor kopp te (og en god serie) sofa og et stort pledd he he

    3. Men da må du jo prøve peanøttsmør på marenskåla også, for det er sååå digg med eple, cottage chesse og banan hihi

    4. Digger å bruke peanøttsmør som dipp til gulrot og selleri! Fantastisk godt! Liker også kombinasjonen av lompe, nøttesmør og banan…!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg