Styrketrening: Skuldre

Jeg deler styrkeuken min med dere, del for del, dag for dag. Jeg har allerede delt bryst og triceps økten min, og den finner dere HER. I dag er det tid for skuldre, og hvilke øvelser jeg velger når jeg skal trene skuldrene. Jeg deler inn uken min på denne måten: 

  • Ben 
  • Bryst og Triceps
  • Skuldre 
  • Rygg og Biceps 
  • Cardio etter tid, lyst og overskudd. 

L E T ´S   W O R K O U T 

I dag er det som nevnt skule på planen, og slik ser økten min ut: 

  • Militærpress med stang 
  • Sidehev sittende / stående 
  • Skulderpress med hantler 
  • Fronthev med hantler 
  • Omvendt flies i kabel 

Jeg kjører 8-10 repetisjoner pr øvelse, og 3-4 sett. Skuldre er en gøy muskelgruppe å trene synes jeg, men det er en liten muskelgruppe, så har jeg tid og overskudd så slenger jeg på litt mage/kjernetrening også. Jeg skal dele et eget program på det med dere. 

   Fotograf: Adele Grosås

I dag startet Leo og meg dagen tidlig som alltid, med en liten morgentur. I dag tok jeg med meg kaffekoppen ut på tur, og det var så deilig. Kaffe, en happy liten valp og den villeste soloppgangen jeg har sett. Hver morgen er fin, men i dag tok det helt av. Himmelen var knallrosa, og sterk oransje. En deilig start på dagen for oss begge to.

Nå skal jeg straks løpe avgårde på trening. I dag står det rolig langkjøring på planen min. Jeg testet et nytt konsept på treningssenteret der jeg jobber i går, og kroppen er så støl at noe annet enn rolig langtur i dag føles helt uaktuelt. Treningen var litt inspirert av CrossFit, og fy søren så gøy det var. Økten delte jeg på Snapchat, og den ligger der enda hvis noen vil se. Snapchat: marenerdvik 

 

Smiiiil Maren

 

10 kommentarer
    1. Er det noen grunn til at du velger å trene en kroppsdel av gangen, fremfor to eller tre slik at antallet ganger du trener samme kroppsdel i uken øker?

    2. Anonym: Jeg trener to muskelgrupper samtidig, og trives med det. Ben er sp omfattende at det kjører jeg alene. + at jeg løper en god del og der får bena kjørt seg. Dette er bare sånn jeg gjør det akkurat nå, jeg har i ange perioder kjørt fullkropp også. Kun for variasjon og for å ikke komme der igjen at jeg blir lei 🙂

    3. Anonym: Jeg la den både på instastories og på Snapchat :):) Kan selvfølgelig få den ut på bloggen også. Anbefaler å følge på Snap, der deler jeg mye av treningen jeg gjør – akkurat når jeg gjør den!:) marenerdvik er min Snapchat

    4. Kult. Kan jeg komme med et ønskeblogg innlegg? En styrke økt der du får opp pulsen, skikkelig utholdende styrke som man kjører i sirkel og som man ikke trenger så mye utstyr? Feks noe hopp, floorball o.l. klem

    5. Tips:
      -Dropp øvelse nr.1 & nr.3.
      -Sitt på øvelse nr.2
      -Før vektene frem til en vannrett avslutning på øvelse nr.4
      -Nr.5 = tommelen opp
      (Gjør alt rolig og kontrollert, og la det svi 😉

    6. Hei! Har du noen form for cardio før du gjør disse styrkeøktene? Eller legger du all cardio i egne lkter?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg