35 ting du ikke visste om meg

Inneholder annonselenker

God morgen <3 Her nyter vi en stille og rolig morgen, etter en god og kald morgentur. Dere som følger meg på snap fikk se den magiske morgenen med de vakreste fargene. Kald og krisp høstluft, soloppgang og en superhappy liten valp som spretter rundt bena mine. Det er hverdagslykke for meg. I dag tenkte jeg gjøre en litt morsom greie på bloggen. Jeg har listet opp hele 30 punkter som jeg tenker at ikke alle vet om meg. Jeg synes sånn er gøy å lese selv, også er det en fin måte å bli litt bedre kjent med meg på. 

30 ting du kanskje ikke visste om meg: 

  • Jeg må ha melk i kaffen min 
  • Cashewnøtter er det beste jeg vet, og jeg har null kontroll på inntaket. Jeg kan ikke spise én håndfull, det går ikke. Hele boksen/posen ryker
  • Jeg er en tallfreak, og HATER når noen setter lyden på tven på 11, eller 18. Kom igjen da, enten må du da velge 10 eller 20. 
  • Jeg farger håret, og er naturlig litt lysere i håret. 
  • Det er så fint å være naturlig, men likevel hater jeg å gå uten maskara. Jeg føler øynene mine forsvinner helt. 
  • Jeg har ikke så enormt mange venninner, men de jeg har er veldig gode. Jeg hadde gått gjennom ild og vann for hver og en av dem. 
  • Jeg hadde ingen feil når jeg tok lappen, verken teori eller selve oppkjøringen. 
  • Hver eneste dag starter med kaffe, og får jeg ikke den koppen får jeg hodeverk og funker overhode ikke. 
  • Sminke er er ukjent fenomen for meg, og jeg skulle så ønske jeg kunne litt mer. Jeg kan ta på maskara selvfølgelig, men utenom det er jeg rimelig blank.  
  • Jeg har 3 jeans, og over 50 treningstights.
  • Jeg elsker talentprogrammer som The Voice, og Idol. Det må være musikkprogrammer, Norske talenter synes jeg ikke er så stas. 
  • Hjem er det fineste ordet jeg vet, og i min familie betyr “hjem” at alt er trygt, godt, lunt og koselig. Hjemme hos familien en søndag, med god mat på bordet, alle samlet, fyr i peisen og god stemning, da er det “hjem”. 
  • Geografi er mitt svakeste fag, og på andreplass kommer økonomi/matte. 
  • Jeg er veldig mørkredd, og ganske så lettskremt. 
  • Frukt står øverst på min liste over favorittmat, og jeg momser lett i meg 10 enheter frukt pr dag. 
  • Jeg spiser ALT av mat, og kan faktisk ikke komme på noe jeg ikke liker. 
  • Jeg går aldri i jeans og vanlige klær hjemme. Kosebukse og myke gode klær er fast hjemme-uniform. 
  • Min familie er glad i biler, og vi har en kjøreskole i familien. Det stilles som et minstekrav til at man er en trygg og god sjåfør, og det tror jeg at jeg tør påstå at jeg er. 
  • Jeg er enormt hjemmekjær. Jeg koser meg veldig på reise, men ingenting slår følelsen av å komme hjem. 
  • Treningsplaner og matplaner laget av andre funker ikke for meg. Jeg har ikke sjans! Jeg må gjøre ting på min egen måte. 
  • Jeg bruker enormt mye tid på mobilen, mac og sosiale medier. Dette visste dere nok! men det dere kanskje ikke vet er at jeg synes ikke det er verken negativt eller stressende. Jeg føler meg ikke “flink” fordi jeg kobler av, fordi jeg koser meg med å være “på” også. Det er ikke et stressmoment, men en hyggelig greie. Jeg digger jobben min, og synes sosiale medier, blogg, Instagram, Snapchat og facebook er kjempe gøy. 
  • Jeg bruker kontaktlinser, og uten dem hadde jeg ikke sett mye. Disse er helt uten farge, men med masse styrke. 
  • Jeg tror jeg er født positiv, og det er jeg enormt glad for. Livet er enklere når man er lett til sinns og glad. 
  • Bekymring for de jeg er glad i kan plage meg ganske så mye. Jeg er så livredd for at noe skal skje noen av “mine”, og hver gang noen skal ut å fly eller gjøre noe som helst, så får jeg en klump i magen. 
  • Jeg må se God morgen Norge hver morgen, det er det hyggeligste programmet jeg vet. 
  • Jeg er veldig opptatt av å ha det hyggelig rundt meg, og nå på høsten er det alltid tente lys, store pledd og kos her hjemme. 
  • Morgenen er den beste tiden på døgnet for min del, da er jeg mest kreativ, og ikke minst mest effektiv. Tidenes A-menneske. 
  • Jeg elsker å rydde, men vasking er det kjedeligste jeg vet. 
  • Det kleineste jeg vet om (for min egen del) er videoblogging, og jeg blir flau bare av å tenke på det. Jeg har så enormt lyst å få det til, men blir rett og slett helt klein bare av å tenke på å snakke på film, og vlogge fra min hverdag. Jeg MÅ komme meg over det der. De jeg kjenner som gjør det er superflinke, og jeg blir veldig inspirert av å se på dem. 
  • Jeg hadde helt drøyt sprøyteskrekk når jeg begynte på sykepleien (den ble heldigvis kurert i løpet av de 3 årene)
  • Jeg må alltid fjerne all sminke, rense huden og pusse tenner på kvelden, ellers er det ikke sjans at jeg får sove! 
  • Jeg sover alltid med ørepropper, hver eneste natt! Det henger igjen fra jeg bodde like ved Bogstadveien i Oslo i lang tid, med mye folk, trikken like utenfor, og en diger jernport som lagde enormt med støy. Jeg sovner med det samme de puttes i ørene, men våkner likevel lett av av alarmen min, eller at valpen lager en liten lyd. 
  • Pepsi max, solo super og mozell er livets drikk, og jeg kjøper det flere ganger i uka. Dyrt og ikke bra – men vi har alle våre ting. 
  • Jeg blir utrolig lett revet med, viser mye glede og blir helt utrolig engasjert over den minste ting. Både på ting som gjelder meg selv, men også på andres vegne. 
  • Jeg liker ikke radio så godt, og grunnen er litt komisk. Jeg skravler mye, og det har jeg alltid gjort. Så det med radio sitter igjen fra jeg var liten. Radioen var min største konkurrent om oppmerksomhet, og når den var på i bilen på kjøretur for eksempel, så fikk jeg ikke skravlet så mye som jeg ville. 
  • Jeg blir utrolig lei meg av slemme kommentarer på bloggen. Heldigvis er det svært sjeldent det dukker opp noen troll her, men når de kommer så blir jeg ordentlig lei meg. 

Genser – Bikbok HER  // Sko – Nike  HER // Bukse – Acne 

Jeg er helt forelsket i min nye rosa ullgenser. Den ble med meg hjem fra shoppingrunden på lørdag, og jeg synes den er fresh i fargen. Det er egentlig ikke så typisk meg med en sånn farge på vanlige klær ( gjerne på treningskær ) men det er gøy med noe litt annerledes også. Fargen er ikke så sterk rosa som den ser ut på disse bildene. Genseren er super god, og jeg tror den blir digg utover vinteren. Den er fra Bikbok og dermed er prisen helt super. Jeg tror jeg kostet rundt 300kr. 

Nå vil jeg gjerne høre fra dere: 

Dette var mine 30 punkter, og nå skal jeg ikke be dere om så mange punkter, men det hadde vært veldig gøy å høre et par ting om dere også. Det er så gøy å bli litt kjent med dere som leser bloggen. Så hvis du har lyst å legge igjen 2-3 ting som er typisk deg i kommentarfeltet så hadde det vært utrolig gøy. Jeg lurer også litt på om dere synes dere denne typen innlegg er artig å lese? 

 

Smiiiil Maren 

25 kommentarer
    1. Jeg synes sånne innlegg er morsomme! Om du absolutt vil vite, 2-3 ting som er typisk meg er at når jeg kommer hjem fra jobb, så skifter jeg bh og sokker. Når jeg henger opp undertøys vask, så må truser og sokker henge på hver sin råd. Og helst like sokker ved siden av hverandre. Og jeg er så dårlig til å be om hjelp, så etter 1 år i ny leilighet har jeg fortsatt ikke oppvaskmaskin! Krise!! Klem

    2. Anja: Haha så Gøøøy!! Vi har alle våre ting. Kan faktisk kjenne meg litt igjen på den med å henge opp klesvask. Be om hjelp er jeg derimot god til. Haha. Jeg finnes ikke handy – så der er jeg glad for å ha min egen handyman her hjemme. Pappa får også gjennomgå når unge frøken erdvik trenger hjelp. Og egentlig mamma også. Og storebror! Hehe. Dette går begge veier da – vi stiller opp for hverandre der det trengs <3

      Takk for at du delte - kjempe gøy:):)

    3. Så morsomt innlegg!
      – Jeg MÅ re opp sofaen og ha det helt ryddig før jeg legger meg, ellers sover jeg dårlig!
      – Jeg MÅ spise opp alt godteriet om jeg vet det ligger i ei skuff, haha! Ligger i sofaen og ser mot kjøkkenskuffer.. da har jeg tapt.
      – typisk meg er at alle fjernkontrollene må ligge på rad 😂

    4. synes slike innleggg er et bra tilførsel i bloggen din, samme med den lista over ting du har dilla på. liker at vi får bli kjent med deg på andre måter enn det “normale” 😀
      før var jeg et typisk B-menneske, kunne finne på å støvsuge alle gulvene i huset og rydde overalt klokken 01 om natta… meeen ettersom årene har godt og jeg har blitt en mini-voksen så jobber jeg hardt med å bli et A-menneske, for herreguuud så mye mer produktiv man blir om morgenen!!!
      og jeg klarer absolutt ikke en treningsøkt uten headsett og musikk. niks, nope, da er det bare å dra hjem.
      og jeg er kanskje ikke så stor på brokkoli, kål og blomkål, men jeg spiser ca 2 PAKKER snackspaprika i uka. det er den beste grønnsaken jeg vet om, haha!

    5. Morsomt innlegg, visste ikke at du bruker linser! Du liker altså ikke briller? 🙂 Fresh genser!
      Tja, fakta om meg? Jeg er veldig introvert, men også sosial og utadvendt. Aller helst vil jeg nok bare ligge i armkroken til typen min eller være med en av mine nærmeste venninner!
      Jeg er veldig dårlig på å ta treningsfri, selv om jeg er syk. Som i dag… Haha, det er så teit, fordi jeg sier til andre at de ikke bør trene når de er syke, men er utrolig dårlig til å følge eget råd.
      Jeg har ikke lappen. Planlegger å ta lappen til sommeren, for akkurat nå skriver jeg bachelor og skal opp i muntlig. Klarer virkelig ikke å ha fokus på flere ting samtidig. Jeg må gå all inn dersom jeg vil ha en A eller B!
      Ha en fin kveld <3

    6. karoline: Hehe så utrolig gøy å lese!!! Takk for at du deler. Ser for meg at du sitter der å momser paprika, men du vasker og rydder midt på natta! Hehe <3

    7. Åå, sånne innlegg er gøy. Du er en av de få bloggerne jeg følger jevnlig, er alltid så mye inspirasjon å hente 🙂
      Noen ting om meg:
      ¤ Jeg er veldig glad i dyr, og da spesielt hunder. Har hatt mellom en og tre hunder hele livet sammen med familien
      ¤ Jeg besvimer hvis jeg ser på at det tas blodprøve av meg, men er ellers ikke spesielt redd for blod
      ¤ Sjokolade er favorittgodteriet mitt, og jeg kan spise uante mengder hvis jeg ikke begrenser meg. Jeg er derimot ikke glad i smågodt, og spiser det så og si aldri
      Håper du får en fin uke! 🙂

    8. Helene: Ååå så gøy at du valgte å dele 😀 Jeg hadde faktisk sprøyeskrekk når jeg begynte på sykepleien – så kjenner meg litt igjen 🙂 den ble kurert da, heldigvis! hehe

    9. Kristin Haugen Granli: Nei jeg eier ikke et eneste par faktisk. Kun linser her 🙂
      Åå lykke til med det, og den lappen kan du jo ta når du får tid – du har jo god tid! Tusen takk for at du delte. Blir så glad 😀
      Takk, du også <3

    10. Supergøy å lese, føler jeg blir kjent med deg på en litt annen måte enn jeg gjør gjennom et vanlig blogginnlegg 🙂 Disse små og rare særtrekkene som er ekstra gøye å høre om!
      – Jeg er et ekstremt vanemenneske. Velger samme skap på treningssenteret, samme plass på bussen og må innrømme at jeg fikk et øyeblikks panikk da mannen min spurte om vi kunne bytte side i senga. Svaret mitt er alltid den samme, dårlige unnskyldningen; «…men jeg har jo alle tingene mine her..»
      – Kjenner meg fullstendig igjen i det å være a-menneske. Morgenen er den desidert fineste tiden på dagen, for da føler jeg at jeg er den eneste som er våken i hele verden og tiden står liksom litt stille, om du skjønner. Så deilig å ha noe godt å drikke og en god frokost (jeg har forresten hang up på kefirbolle), for så å få en kjapp start på alt som skal gjøre i løpet av dagen.
      – Selv om jeg bare er 25 år, så har jeg etter å ha bodd i Oslo et år virkelig begynt å sette pris på natur. Når andre jetsettere på min alder digger asfaltjungelen her på Østlandet og hopper videre fra trendy cafe til en enda mer trendy cafe, så vil jeg aller helst tilbake til Sørlandet der jeg hører hjemme. Jeg er vel som sørlendinger flest akkurat der:) Ingenting slår måkeskrik, blaude konsonanter og sjø.
      Ville bare helt til slutt takke for at du inspirerer så mye som du gjør! Ha en super super dag 🙂

    11. Morsomt innlegg! 🙂 Et lite tips til deg som er glad i Pepsi Max, letsdeal har tilbud på tre brett til 349,-! Gull for oss som har en “mild” avhengighet 😅
      Tre ting om meg:
      ? Jeg parkerer alltid lengst unna inngangen til butikker/senter, fordi jeg ikke stoler på at folk er forsiktig når de åpner døra på egen bil.
      ? Jeg spiser potetgull i rekkefølge – minst til størst.. Det kløøør når noen bare spiser uten å sortere først!
      ? Å når vi snakker om kløe .. Hvis noe eller noen stryker meg på underarma, så klør det på tunga.. Haha, snakkes liksom! Lover at jeg er ganske normal ellers!
      Ha en fin dag! 😁

    12. Hei Maren! Jeg synes du fortjener ros for den fine bloggen din. Jeg er innom bloggen din flere ganger i uken og finner stadig mer inspirasjon som jeg drar nytte av i hverdagen. Takk skal du ha! Elsker bloggen din 🙂

    13. Frida: Jeg ler så jeg griner!!!! Hahah TAKK for at du deler dine fantastiske særheter – jeg digger det!!! Min pappa og forsåvidt kjæreste også er helt lik på det med bil og parkering. Så morsomt. Altså potetgull greia ler jeg så høyr av, gjør du virkelig det? Haha så gøy! Jeg tar en hel hånd og trøkker rett i tryne – null sortering her! Hehe. Den klø greia er også super morsom, jeg ler og ler. Tusen takk for dine bidrag og ikke minst for Pepsi Max tipset!!:) Hurra!!

    14. Hei! Spennende funfacts:) Her er mine:
      1. Alltid først ute på dansegulvet på fest, jeg EELSKER å danse og “sjekketrikset” mitt er å hale gutta ut på gulvet, hahah. Selv om det ofte ender med at de svinger armene mine ut av ledd eller prøver å svinge sine stive norske hofter 😀
      2. Elsker klemmer!! Spesielt de bakfra 🙂 Enorm trygghetsfølelse <3
      3. Kan virke veldig utadvendt og selvsikker for folk utad og venner, men er også skikkelig liten, alene og usikker til tider

    15. Hahah, ja! Jeg gjør det! Ganske slitsomt til tider, men det er kun når jeg er alene da. Får da være grenser, si!
      Takk for en herlig blogg! Du er et friskt pust i hverdagen <3

    16. Så morsomt innlegg og morro å bli bedre kjent med deg 😀
      3 ting om meg:
      – jeg hater undertøysvask, men når samboer først tilbyr (ikke ofte), så får han ikke lov, for han henger det ikke opp ordentlig.. flaut å innrømme, men alt må henge riktig, sokker i par og mine og samboerens på hver vår side av stativet så det er lettere og fortere å brette det.. Hahah, samboer blir bare glad for da slipper han. Han bruker det alltid mot meg :p
      – jeg overtenker alt og er veldig sensitiv, noe jeg jobber konstant med..
      – jeg er konfliktsky, og når jeg først skal ta opp et eller annet på for eksempel jobben som jeg har tenkt og dvelt på over lang tid, blir jeg skjelven og furteleppa sniker seg inn på ;D Hahaha, jeg dør!

    17. Så morsomt innlegg. 😃 jeg har så mange vaner og særheter at det ee nesten flaut. Jeg er så utrolig distré og “glemmee” så fort ting jeg har gjort. Folk tror jeg er helt idiot. Litt sånn, var det hyggelig pp tur? huh? tur?… eeeh… har jeg vært på tur? Ja, var ikke du just i Bergen.. åh jo, det er sant… eller når jeg kjøpte ny bil og selgeren lurte på om vi skulle trykke litt på skjermen, trodde først han mente bilskjermen, men forstod jo når han satte seg inn i bilen at han mente radio/gps skjermen inne i bilen *blondine øyeblikk*
      Jeg har knekkebrød med bringebærsyltetøy og ost til frokost hver dag. Jeg kan ikke fordra paprika, oliven, laks, sjampinjong. Æsj. Hihi

    18. Åh blir så glad av å lese bloggen din!
      Du er en så fantastisk fin, inspirerende og genuint god person – JA til flere bloggere og mennesker som deg!
      Stor klem her fra Bergen <3

    19. Elsket punktet med radio.
      Jeg lo så drikken kom ut gjennom nesa når jeg leste det punktet.
      Typisk Maren, på en positiv måte 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg