Styrketrening: Bryst og armer

Hei dere. I dag har jeg lyst å begynne å dele litt av styrketreningen min med dere, og da tenkte jeg å begynne med litt overkroppstrening. Jeg deler treningsuken min inn i 4 styrkeøkter og kondisjonstrening når jeg har tid og lyst. Styrkeøktene mine deler jeg inn på denne måten: 

  • Ben 
  • Bryst og triceps
  • Skuldre og mage
  • Rygg og biceps 

I dag tenkte jeg som sagt å dele litt styrke for overkropp, og først på planen står bryst og triceps. Jeg kjører følgende øvelser: 

  • Brystpress med hantler 
  • Pushups 
  • Flies på benk med hantler 
  • Benkpress
  • Flies i kabel 
  • Triceps pushdown
  • Triceps over head

Dette er en gøy økt synes jeg, spesielt fordi det har gått fort å øke i styrke på disse øvelsene, og det gir motivasjon. Jeg har fremdeles en god vei igjen på teknikk i benkpress, men jeg jobber jevnt og trutt med det, og synes som nevnt det er veldig gøy. Jeg har slitt litt med motivasjonen for styrketrening en god stund, noe jeg også har delt på bloggen flere ganger. Nå forsøker jeg å komme gjennom mine fire økter pr uke, noen ganger går det, andre ganger får jeg det ikke til – og det er helt i orden! 

              Foto: Adele Grosås

I dag er en super spennende dag. Jeg har et telefonmøte kl 12 som jeg er kjempe spent på, og kl 15 skal jeg avgårde i et møte jeg gleder meg til. Det aller mest spennende skjer kl 19 i dag, da er det nemlig Rosa Sløyfe løpet i Kristiansand. Mamma, min tante (mammas søster, som også var hennes benmargsdonor <3 ), mammas gode venninne og meg, skal gå løypen sammen. Jeg gleder meg så <3 

Etter løpet er ferdig er det kjapt hjemom for å skifte før det braker løs med Astrid S konsert på Kick. En perfekt avslutning på en super spennende dag! I morgen grytidlig hopper jeg på første fly til Oslo, hvor en hel dag med møter venter før jeg hopper på kveldsflyet hjem igjen. Så er det sannelig helg igjen. I dag blir en spennende dag, så følg gjerne med meg på Snapchat hvis du har lyst å se både Rosa sløyfe løp og Astrid S konsert. Du finner meg på marenerdvik. 

 

Smiiiiil, Maren

 

4 kommentarer
    1. Hei! Utfører du noen form for kondisjonstrening før disse styrkeøktene? Isåfall hvilke og hvor lenge? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg