Bring a little Hell

Somebody gotta raise a little hell

I dag dere, i dag hadde jeg en sjeldent god dag på trening. Grunnen til det er ene og alene en helt rå sang som poppet opp på min spilleliste. Jeg gikk på mølla, og visste at jeg skulle tilbringe den neste timen der. Hva jeg skulle fylle den timen med hadde jeg ikke bestemt meg for. Jeg følte meg litt slapp og trøtt i kroppen, og tenkte at i dag var den perfekte gå-på-mølla-med-podcast-på-øret dagen. Jeg koblet på øretelefonene og vips startet en spilleliste jeg ikke hat hørt på evigheter. Første sangen som kom på var Dorothy med Raise Hell. 

Den sangen traff meg noe så sinnsykt akkurat i dag. Teksten slo mot meg “Somebody gotta, gotta raise a little hell”, og fy flate som jeg løp. Økten bestod av en solid miks av mye forskjellig, og på det aller aller raskeste løp jeg på 19,8 km/t. Det føles helt vilt å løpe så fort, og selv om det ikke var mange sekundene jeg løp så fort så var det en vill følelse av mestring å kjenne at jeg faktisk kan hvis jeg virkelig vil! 

Hele økten så slik ut: 

  • Gå i motbakke i 20 min 
  • Løp 30/30 intervaller i 10 minutter 
  • Gå i motbakke i 10 minutter
  • 30/30 intervaller i 10 minutter 
  • Jogge i 5 minutter
  • Gå rolig i 5 minutter

Vips var én time, og 10km unnagjort på null komma niks. I motbakke går jeg på 5-6 km/t, og 6-7 % motbakke. Når jeg løper intervaller varierer jeg mellom 15 og 18 km/t, også et par brutale speedy-intervaller på slutten helt opp mot 19,8 km/t. Helt uten noe motbakke på disse. 

Håper dette innlegget kan inspirere akkurat deg til å ta deg en liten kondisjonstrening i dag. Finn frem noen heftige sanger som virkelig får frem beast mode i deg, og kjør på!! Jeg heier på dere alle sammen, og VET at dere kan. Så bestem deg, tøff deg opp, finn frem den rå musikken og bare gjør det!! Om du løper i 10 minutter eller 60 har ingenting å si, alle må begynne et sted, og bare det at du velger å prøve, er helt rått!! 

 

Smiiiil, Maren 

9 kommentarer
    1. Så kult! 🙂 Kjenner ikke sangen, men den er nå lagt til i løpe-spillelisten min. Skal teste økta di (bare litt lavere fart, hehe.)
      Kanskje du kunne skrevet litt om ulike typer intervaller, og når man bør øke farta versus øke stigningen på mølla? Hvordan belastes muskler og ledd ved de ulike løpeformene? Jeg lurer også på hvilken pulssone man bør ligge i på henholdsvis lange (4 min +) og korte intervaller.

    2. Godt jobba Maren, 19.8 står det respekt av!👍 Og takk for tips, rå låt som nå er lagt til spillelista!😉 Men du, hvis du ikke allerede kjenner til disse to, MÅ du sjekke ut Fall Out Boy med særlig The Phoenix, men også Alone Together! Du kommer til å mose mølla med over 20 km/t, garantert!💪😉

    3. Inspirerende!! Og så gøy å lese at du trivdes så godt på mølla idag. Nå fikk jeg også skikkelig lyst til å løpe! 🙂
      Men nå på høsten lurer jeg på tips til å forebygge (så godt det kan la seg gjøre…) for forkjølelse og eventuelle tips dersom man blir syk. Hva er dine tips? Jeg lurer spesielt på matinntak og eventuell trening når man er syk, hvordan legger du opp det? Man har jo som regel ikke ork til fancy middager eller trening..

    4. Hiwy: Ja det har jeg, og egentlig lyst å lage et eget innlegg på det!! Jeg drikker mye te med ingefær, kanel og honning. Frukt og grønnsaker i kostholdet. Aldri fryse ute – kle seg godt! Ull innerst på de kaldeste dagene. Jeg har alltid ullsokker i veska ( funny greie i familien – vi har de ALLTID med. Mormor strikker tynne, nydelige sokker som ikke klør). Drikk godt med vann, og sørg for å få nok søvn. Ikke gå ut med vått hår. Og for all del – kle godt på deg etter trening når du skal hjem i den kalde høstluften. Puh – det var det jeg kom på i farta!

    5. fitliving: ellers finnes det jo alltids tilskudd av vitaminer, C-vitaminer er smart ( husk at det finnes masse C-vitamin i ting som appelsin , kiwi, brokkoli)

    6. Du er kjempe motiverende og gir masse positiv treningsglede:) Lurer på om du har tips til intervaller når du ikke har mye erfaring med å løpe intervaller? Trener styrke og liker å løpe ute på fjellet:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg