Sunne Halloween muffins

Sunne, saftige kryddermuffins 

Halloween nærmer seg, og kanskje er det noen som skal stelle i stand til Halloween fest til helgen. Jeg har derfor laget en litt artig oppskrift til dere. I stil med det meste på denne bloggen ville jeg det skulle være sunt og godt, og samtidig være tro mot Halloween temaet. Her ser dere resultatet. Smaken er kvalitetssjekket av familien, og 100% godkjent på både smak og konsistens. Så disse kan jeg virkelig anbefale. 

Oppskrift til ca 8-10 muffins: 

  • 2 egg
  • 50g sukrin gold
  • 50g sukrin melis
  • 120g kesam
  • 50g havremel
  • 30g mandelmel
  • 1/2 ts kanel og 1/2 ts kardemomme
  • Et lite dryss av ingefær og nellik 
  • 1 ts bakepulver

Slik gjør du: 

Forvarm ovnen til 180 grader. Bland sammen alle ingrediensene til en jevn og fin røre. Jeg trengte ikke spe på med noe vann, men gjør det hvis du føler røren blir for tykk, og spe på med litt mel dersom den er for tynn. Fordel røren i muffinsformer, og sett dem på et stekebrett. Stek midt i ovnen på i ca 15 minutter. Steketiden vil kunne variere, så følg med. 

Jeg lagde en enkel topping av sukrinmelis og vann, og en med philadelphia light og sukrin og litt kokosmasse. På disse bildene er det melis-topping. Resten av pynten er i Halloween tema, med sjokoladekuler og tik-taks i sort og oransje. 

Håper disse faller i smak. Enten om du skal feire Halloween eller ikke, så kan det jo være gøy å lage noe ekstra godt til helgen. Her på sørlandet regner vi bort i dag, og jeg tenker derfor å kose meg inne med enda litt mer kokkelering. 

Ha en nydelig dag dere <3

 

Smiiiil, Maren 

 

7 kommentarer
    1. Gleder meg til å prøve! Er så gøy når du legger ut oppskrifter som er sunnere. Bloggen din er så bra, og jeg synes alltid det er kjekt når du kommer ut med nye innlegg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg