En glutenfri gla´nyhet

Reklame

Søndagsro og morgenkos, med hele bordet dekket av godsaker. På dette bordet er det masse godt både for meg, med en sensitiv mage, og min skjønne venninne med glutenallergi. I dag har jeg invitert på søndagsfrokost, og disket opp med alt jeg vet av godsaker. 

Rundstykkene har saftig smak, og god konsistens. Noe av det beste er at de inneholder hele 7,3% fiber, og er dermed en stjerne blant glutenfrie produkter. I tillegg er de et «Fri for» produkt, noe som et betyr at de ikke inneholder de «vanlige» allergener som; gluten, hvetestivelse, melk, laktose, egg, nøtter og soya. Dette er en herlig glutenfri nyhet. Hatting Fiberrike Glutenfrie rundstykker er et godt tilskudd til det glutenfrie markedet, og det beste av alt er at de smaker helt magisk! 

Jeg skal ikke kjede dere med enda mer magestyr, det har jeg blogget nok om tidligere. Siste nytt på den fronten er at jeg pr dags dato ikke har cøliaki, men at tarmtottene mine (disse sitter på innsiden av tarmen, og tar opp næring) er brutt litt ned, og man finner ikke helt årsaken. Kan det være glutenintoleranse, ja kanskje. Noen tester er negative, men ved gastroskopien så man disse tarmtottene da, og begynner da igjen å lure på om det kan være noe der. Jeg vet da søren jeg, alt jeg vet er at jeg har en irritabel tarm og sensitiv mage som på behandles med mat den liker. Disse rundstykkene var gull for min mage! 

Tilbake til lunsjen vår. Vi disket opp med både speilegg, friske bær, frukt, ost, skinke, melk, juice, yoghurt med mysli og rødbetesalat. En fest av et måltid, for både øyet, magen og smaksløkene. Mmmm

Så dette fristende ut?

Håper dette var til inspirasjon for en fargerik, og koselig lunsj. Det skal ikke så mye til, legg rundstykkene i ovnen, og mens de steker legger du pålegg på fat, dekker et hyggelig bord, og vips er lunsjen tatt til et helt nytt nivå. Sleng på litt frukt og grønt, så blir det komplett. Ønsker du mer informasjon om Hatting sine produkter kan du lese mer HER.  God søndag dere, håper dagen blir fin for hver og en av dere <3 

 

Smiiil, Maren

 

5 kommentarer
    1. Kjære Maren! Trist å høre om din irritable mage. Ibs er forferdelig frustrerende greie og kan være ganske vondt! Heldigvis fins det ulike grader av det også! Men vil komme med ett nyttig tips, sjekk ut kokebøkene/bloggen/snapchaten til Julianne Lyngstad og blogg/bøker av Cecilie Ågotnes:) klem fra en fast leser som alltid blir inspirert av ditt gode humør og aktive livsstil, samt nyttige tips:)

    2. Så lekkert – gøy å få litt glimt av leiligheten din også.
      Jeg ble inspirert til å lage en skikkelig sønndagsfrokost m egg og bacon

    3. Prøv å gå vegansk! Sjekk ut What the Health og food choices! Er garantert kjøtt og meieri som har gitt deg problemer 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg