Deilige pannekaker – med kun 2 ingredienser

Jeg tror ikke det er mulig å lage enklere pannekaker enn disse, og sannelig er de ikke både sunne og utrolige gode i tillegg. Som nevnt i overskriften inneholder de kun to ingredienser, og det i seg selv gjør dem til en favoritt. Jeg hadde et par godt modne bananer liggende på hytta i helgen, og egg har jeg rom regel alltid i kjøleskapet. 

Til én porsjon trenger du: 

  • 1 moden banan
  • 2 egg 

Ha eggene i en bolle, mos bananen sammen med eggene. Stek i stekepanne med litt smør eller olje. Jeg hadde et lite dryss kanel også i røren, for ekstra smak, men det er ikke nødvendig. Hvis du har tid og lyst så er det absolutt godt med litt kardemomme, eller sukrin også i. 

Så enkelt, og så utrolig godt. Bananpannekaker med nydelig smak, og næringsrike som bare det med proteiner og sunt fett fra egg, og karbohydrater fra banan. Disse har jeg laget to ganger til siden jeg lagde dem på hytta i helgen, og de blir like gode hver gang. Toppingen varierer jeg, og det jeg har testet til nå er cottage cheese, bananskiver, flytende honning og blåbær. En annen variant var brunost og smør. Mmmmm. Prøv deg frem og finn din favoritt. 

Håper disse faller i smak hos deg også. Lag gjerne opp kvelden før, og ta dem med som lunsj på jobb eller skole dagen etter. Da gjenstår det bare å ønske dere en finfin onsdag <3 

 

Smiiiil, Maren 

 

7 kommentarer
    1. ååååå Maren du er så god!Blir så glad hver formiddag jeg går inn på bloggen din, for joda, godeste Maren har allerede første innlegg på plass hun! 🙂 skikkelig bra! Du blogger så bra, gjevt, uansett travle tider, ferie, hva som helst! 🙂
      La veldig godt merke til det i sommer f.eks. Du hadde dine faste innlegg hver dag du, og det er gull verdt! 🙂 Digger deg, de gode, varierende innleggene dine oooog din ærlighet! 🙂 stå på videre, jeg heier på deg! Stooor klem fra trofast leser, Beate! 🙂

    2. beate: Ååå for en fantastisk fin kommentar!! Nå går smilet hele veien rundt her, tusen tusen takk <3 slike kommentarer gir helt enormt med motivasjon. Så god du er, tenk at du tok deg tid til å skrive dette til meg, i stede for å bare tenke det. Tusen tusen takk <3 Sender deg en god klem 😀

    3. Charlotte: Vet du hvorfor jeg ikke gjør det? fordi jeg stort sett alltid spiser det samme. SKJERPINGS på meg selv der altså, lover å prøve å bli bedre!!!

    4. Vet du hva? Denne skal jeg prøve i morgen, ser utrolig godt ut 😀 Takk for mye bra inspirasjon, både mat og trening!
      Håper jeg holder meg like sporty som deg når jeg blir på din alder 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg