Tren hele kroppen på 20 minutter

Dette treningsprogrammet har jeg gledet meg til å dele med dere – se de omgivelsene!!! Jeg er stor fan av enkle, effektive treningsprogrammer som ikke krever for mye utstyr eller plass. Så da er dette programmet helt genialt. Det krever nemlig kun en bitte liten strikk, og litt ledig plass, enten om det er ute eller inne, hjemme, på treningssenteret eller på reise. Her får dere 7 gode øvelser med miniband, som trener hele kroppen. 

  • Knebøy 
  • Gående planke
  • Utfall bakover
  • Hofteløft
  • Pushups
  • Kick-ups 
  • Sittende roing 

Her får dere bilde av øvelsene på rekke og rad. Bildene viser startposisjon, og sluttposisjon: 

Knebøy: 

Gående planke: 

Utfall bakover: 

Hofteløft / glutbridge: 

Push-ups / armhevninger: 

Kick-ups: 

Sittende roing: 

Hvordan man kjører programmet kan varieres. Jeg varierer mellom å kjøre det som en sirkel, slik at jeg for eksempel gjør 10 knebøy, rett over på 10 utfall bakover pr ben, 10 gående planke osv gjennom hele økten. Så tar jeg en god pause, også en ny runde. Vanligvis 3-4 runder.

Eller så kjører jeg 10 repetisjoner pr øvelse, liten pause, 10 nye rep på samme øvelse, pause også siste runde på den øvelsen, Så går videre til neste, og slik jobber jeg meg gjennom hele programmet. 

Da gjenstår det bare å si gooood tirsdag, og god trening! 

 

Smiiil, Maren 

 

 

5 kommentarer
    1. Perfekt! Etter oslos bratteste har jeg så stive legger, så da tror jeg sette programmet blir en av øktene i dag! Klem

    2. Nyttig innlegg! Eg har eit spørsmål litt på sida: Kvar har du kjøpt buksa/tightsen din? Har du namnet på modellen? Den var så fin! Eg ser etter ein tights som er litt meir bukseaktig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg