To treningsøkter du kan gjøre hvor som helst

Jeg lovte dere å dele strikkøkten med dere, og det skal jeg selvfølgelig gjøre. Jeg kjørte som nevnt en treningsøkt med strikk for jentene, og artige ting er til for å deles så her kommer økten til dere også. Strikkene som ble brukt var den lange gule, og den lille grønne. Begge fra Abilica. 

Treningen ble lagt opp som følger: 

10 øvelser: 

  • Knebøy med strikk
  • Band pull apart
  • Push-ups på knær
  • Brystpress
  • Hofteløft med strikk på knær
  • Stående roing 
  • Kick back 
  • Triceps 
  • Biceps
  • Skulderpress

Jeg gikk først gjennom alle øvelsene for å lære dem teknikken, så fikk de prøve litt også kjørte vi på med selve treningsøkten. Den ble lagt opp slik at to og to jobbet sammen, og fordelt på laget skulle de gjøre 50 repetisjoner av hver øvelse. Kun en kunne jobbe om gangen, den andre hadde i oppgave å være “pt”, og sjekke teknikken. Dette er en genial metode som gjør at treningen blir gøy, effektiv, og lærerik for alle. 

Jeg satt senere sammen en liten økt selv, og den har jeg knipset bilder av til dere. Min økt var som følger: 

  • Knebøy 
  • Sittende roing
  • Strak mark 
  • Pullups 
  • Triceps press
  • Band pull apart 
  • Kick-back 

Jeg kjørte 10 rep pr øvelse, 3 runder på hver. Enkelt og greit. 

På denne økten brukte jeg kun den lange strikken, men jeg har lagt enda en økt til dere med kun den lille strikken. På den måten får dere godt med øvelser med begge treningsstrikkene. 

Smiiil, Maren 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg