Flytte til Oslo?

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått høre at min største tabbe, rent bloggmessig, var å flytte fra Oslo. “Du burde bo i Oslo – det er jo her alt skjer”. Det kan godt være at det hadde vært enklere for meg å bo i Oslo i forhold til bloggen, men samtidig så er jeg glad jeg ikke gjør det. Jeg tror ikke jeg hadde hatt den samme bloggen hadde jeg bodd der, og jeg føler innholdet hadde hatt et annet fokus. Jeg koser meg med å være litt utenfor alt sammen, og ha det hele litt på avstand. Jeg nyter å kunne svippe innom å kjenne litt på pulsen ved jevne mellomrom, også kunne stikke av igjen like fort som jeg kom. 

Jeg er så glad i sørlandet, og føler meg heldig som kan bo, jobbe, trene, gå turer, være med venner, familie og nyte et relativt rolig liv i Kristiansand. Det kan nok absolutt stemme at det hadde vært spennende og sikkert økonomisk smart for bloggen å bo i Oslo. Presse eventer og happenings, masse mer liv og kanskje også flere muligheter. Samtidig så har jeg jo testet det livet der, og merkelig nok tok ikke bloggen min av før jeg valgte å flytte fra Oslo. 

Jeg synes Oslo er en deilig by, og ved hvert eneste besøk så kjenner jeg at denne byen vil alltid være en del av meg. Det er noe spesielt her. Jeg hadde drøye 3 år i Oslo, og byen er for meg full av minner – på godt og vondt. Jeg endret meg litt når jeg flyttet hjem til Kristiansand, akkurat som jeg skrudde meg selv ned et par hakk og fant en deilig ro. Jeg kom nærmere familien og enn så klisje det høres ut ,så fant jeg meg selv litt igjen. 

Så selv om jeg går glipp av mye store eventer, happenings og slike ting så tenker jeg at jeg ville aldri byttet. Kristiansand er byen min, og jeg kjenner det kribler i magen her jeg sitter på flyplassen og venter på flyet hjem. To dager i Oslo var deilig, men ingenting kan måle seg med følelsen av å komme hjem <3 

I dag har jeg løpt rundt i møter i vanlige klær, og for en treningsfrøken som meg så føles det nesten litt rart. Jeg er så vant til sneakers og treningstights at trange jeans og spisse sko føles nesten som å pynte seg. Samtidig synes jeg det er utrolig gøy med klær, sko, og vesker. Jeg tror jeg må prøve å kle meg i litt annet enn bare treningstøy fremover, så ikke alle tror jeg skal på fest bare jeg drar på meg en jeans. hehe.

Nå er det straks boarding på flyet her, og ja jeg er en av dem som spretter opp å stiller meg i kø i det boarding signalet popper opp på skjermen. Jeg er også den som er alt for tidlig ute på flyplassen, ankommer gate i goood tid, og hvis ikke det var nok så er jeg også hun som reiser seg i det fest-setebeltet slukker og står som en tulling i midtgangen. 

 

Smiiiil, Maren 

 

 

16 kommentarer
    1. høres like fint ut å bare bli i Kristiansand:) har du forresten tatt en pause fra sykepleier -jobben? Har lurt sånn på det jeg!

    2. Jeg er kjempe glad for at du holder til i Kristiansand for det gjør bloggen din. Du passer til å bo der og byen passer deg. Tror ikke det hadde vært den samme bloggen andre steder. Men sikkert godt å kjenne på Oslo av og til. Men jeg synes du klarer seg kjempe bra!! Klem

    3. Så fin i vanlige klær! Håper det kommer flere antrekksbilder utover høsten, du er jo så fin ☺️

    4. Eline: Neida, men vikariatet mitt gikk ut nå i september 🙂 Så nå blir det ekstravakter fremover. Jeg setter litt ekstra fokus på bloggen en periode, og skal gjøre mye spennende med den + flere treningsreiser, litt foredrag, workshops osv 😀 men sykepleier vil jeg alltid være, og skal jobbe 100% som det en gang i fremtiden 🙂

    5. Kjenner meg SÅ igjen i det du skriver Maren! Flyttet hjem igjen selv for tre år siden, etter fem år i Oslo, og har ikke angret en dag. Er fortsatt veldig glad i Oslo, men hjertet mitt er hjemme. Elsker å reise til Oslo, men når flyet lander hjemme, da blir jeg like rørt og glad hver gang, for det er dette som er hjemme❤️

    6. Jeg digger at du tørr å ikkje gjøre som alle andre, men å bo i drømme byen Kristiansand 🙂 kan du begynne å dele mer om privatlivet ditt? Hvordan du har det i klesskapet, hva du handler på butikken, hvilke nye klær du kjøper etc? Er du sammen med kjæresten enda? Kunne gjerne fått hørt mer om han også 🙂

    7. Ha ha – jeg må kommentere, for når du beskriver deg på flyplass er det som å beskrive meg også det med når fasten seat belt skiltet slukker – akkurat som om jeg kommer tidligere ut fordi om jeg spretter opp og står i midtgangen som førstemann ha ha

    8. Anonym: haha, nå måtte jeg le høyt her i stua. Kjenner så den følelsen av å tro man kommer fortere ut om man er førstemann i midtgangen. hehe, godt vi er flere 😛

    9. Elsker bloggen din, masse nyttige tips og inspiration! 😁 og den kule jakka du Har på deg, er den Kjøpt nå?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg