Crossfit – denne økten må du teste

I går hadde jeg min andre Crossfit økt, og den var så gøy at jeg må dele den med dere. Jeg er et godt stykke unna å mestre dette Crossft greiene, men jeg synes det er veldig gøy. Det vil si – jeg synes det er gøy, helt til det kommer noe på økten som jeg ikke kan. Det skjedde faktisk i går, men heldigvis kom jeg meg gjennom det på et vis. Olympiske løft altså – det er virkelig ikke min sterke side. 

Jeg går på nybegynner timer. Økten er derfor skalert og tilpasset nybegynner: 

4 intervals 

  • 30 step ups
  • 30s rest
  • 30 DB (dumb bell) push press
  • 30s rest

4 intervals 

  • 30s wall ball
  • 30s rest
  • 30 power clean
  • 30s rest

4 intervals 

  • 30s DB front rack lunge
  • 30s rest
  • 30s burpee over bar
  • 30s rest

Økten gjennomføres slik at vi starter timeren og i 30 sekunder kjører vi step up på kasse, så er det 30s hvile før vi løper bort og plukker opp dumb bells og gjør oss klar for push press. Så er det 30s med push press, og 30s pause igjen. Dette er én runde, og vi skal ha 4 slike. Så er det 1 min pause før vi kjører videre på neste intervall med wall ball og power clean. 

Jeg fikk ikke tatt bilder av øvelsene, det var så mange på timen og litt flaut å dra frem kamera. Så det er bare å google øvelsene om du er usikker på hva de betyr og hvordan de gjennomføres. Bildene i dette innlegget er tatt på Crossfit Kvadraturen som jeg trener på, og fotografen er som alltid, fantastiske Victoria Nevland. 

 

Smiiiil, Maren

 

 

 

8 kommentarer
    1. Ny på bloggen din – liker den veldig godt så langt =)
      Bare lurer på – hvilket merke er toppen din på bildet? Den var kjempefin!

    2. Siden du (hvis jeg har forstått riktig, da) er litt gira på å finne tilbake til “gnisten” for styrketrening, kan jeg virkelig anbefale å lære seg olympiske løft skikkelig – støt og rykk. Begge øvelsene er krevende teknisk, men når en først knekker koden er det utrolig gøy! Og så kan det jo brukes på så sinnssykt mange måter… det har iallfall betydd uendelig mye for meg og jeg tror ganske så sikkert at olympiske løft er mye av grunnen til at jeg har holdt styretreningen vedlike i så lang tid nå. =)
      Anbefaler at du får noen til å vise deg litt – ha noen rene teknikkøkter kun med fokus på oly. løft. Da tipper jeg at både styrketrening og crossfit blir enda kjekkere fremover. =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg