16 random Oslo-favoritter

 W E E K E N D  M O D E  

Takk for at jeg fikk ta en liten timeout i går, det trengtes. I dag er en mye bedre dag, og jeg kjenner jeg gleder meg veldig til denne helgen. Vi skal til Oslo i bryllup til et vennepar. Vi reiser innover allerede i dag, og skal bruke hele helgen i Oslo. Jeg gleder meg til en helg på hotell, god mat, gode venner, god tid og helt fri. Jeg gleder meg til å innom mine Oslo-favoritter både når det gjelder cafe, restauranter, turområder og butikker. 

Nå sitter kanskje noen å tenker hva disse Oslofavorittene er, og det vil jeg selvfølgelig dele. Kanskje dere kan dele noen tilbake? 

16 ting jeg digger i Oslo: 

  • LETT – siden første gang jeg satt mine ben på Lett var jeg frelst. Sunn, fristende og fargerik mat, servert på en delikat og praktisk måte. Velg og mix selv. Sunt og godt. 
  • BIT – er i grunn samme konseptet, men ikke like fresh som Lett. Til gjengjeld så har Bit helt nydelig bakverk. 
  • JUICE – råeste sportsbutikken. Ligger på Eger torget. 
  • ZARA – Gøy for oss som ikke har Zara på sørlandet (åpner heldigvis snart) 
  • DELICTESSEN – Magisk tapas
  • KAFFEBRENNERIET – beste kaffen 
  • BARRYS BOOTCAMP – den råeste treningsformen som finnes i mine øyne. Jeg ELSKER det!! 
  • ALEX SUSHI – Vilt god sushi! 
  • THE JUICERY – så utrolig innbydende og fresht. smoothie-bowl herfra er gull. 
  • OLIVIA – pizza med tynn bunn, mmmm 
  • FROGER HOUSE – favoritt hotellet. Home when your not <3
  • LØPETUR PÅ BYGDØY
  • STUDIO JOBBPREK,  OPTIMAL, GYM ILA – De råeste treningsentrene jeg vet om 
  • FRESCO – nydelig mat, sunt og digg. 
  • SMOOTHIE EXCANGE – smoothie er livet. rett og slett!
  • RUSLETUR  I FROGNERPARKEN – med god tid, lave skuldre og kaffe i hånda 

Det er så mye mer jeg liker med Oslo, men dette var det jeg kom på en fredagsmorgen. Nå er bilen fylt med bakevarer og rykende fersk kaffe, spillelisten er oppdatert og vi er klare for roadtrip. 

Vi blogges fra Oslo <3

 

Smiiiiil, Maren

 

15 kommentarer
    1. Så fint at du føler deg bedre. Man trenger noen ganger en timeout.
      Håper du kommer innom Studio Jobbsprek til helgen da, kjæresten min, Tore, jobber der sammen med Sondre 🙂 Hadde vært kjempehyggelig å hilse på deg, hvis du ikke allerede stikker innom i kveld, hehe 🙂 Helt enig i at Studio Jobbsprek er et helt rått senter, tror Hilde-Elin, Pål og Frode (sjefene) hadde blitt veldig glade for å høre det, de har jobbet kjempehardt med senteret 🙂

    2. vil også anbefale cafeen oslo raw, supergode raw-kaker, smoothiebowls og salater!! Ha en fin fredag og helg 🙂

    3. Så godt å høre at du føler deg bedre <3 Jeg flyttet til Oslo for ca to år siden, og jeg syns det er så gøy med slike tips! Er enig med mye av det du har skrevet. I tillegg syns jeg pizzaen på Villa Paradiso er fantastisk (finnes både på Solli plass og på Grunerløkka), Åpent bakeri på Tranen (Kiellandsplass) er også helt nydelig! Her kan man få kjøpt ferske rundstykker, og ta på så mye hjemmelaget jordbærsyltetøy man bare vil (De har også fantastisk bakevarer).
      Ha en nydelig helg i Oslo, fine Maren!

    4. Slenger meg på over her at du kommer til å elske Oslo raw. Verdens nydeligste sted med masse raw food, salater, smoothies, kaffe, matcha, sjokkis jaa you name it.. Du bare MÅ prøve det! Ligger på Adamsstuen så deilig litt unna “gryta’.
      Vil også anbefale Eckers, Funky Fresh Food, Oslo K,Pur Oslo, Liebling og Sunt Godt.
      Hilsen hun som har testet aaalt av sunne og digge fristelser i Oslo <3"

    5. Slenger meg på over her at du kommer til å elske Oslo raw. Verdens nydeligste sted med masse raw food, salater, smoothies, kaffe, matcha, sjokkis jaa you name it.. Du bare MÅ prøve det! Ligger på Adamsstuen så deilig litt unna “gryta’.
      Vil også anbefale Eckers, Funky Fresh Food, Oslo K,Pur Oslo, Liebling og Sunt Godt.
      Hilsen hun som har testet aaalt av sunne og digge fristelser i Oslo <3"

    6. Helt enig med flere her, du kommer til å elske Oslo-raw på adamstuen, også er faktisk pizzaen på tranen på alexander kiellands og den på villa paradisio bedre enn den på olivia hihi (den hvite med reinsdyr og granateple på tranen, omg)! og den asiatiske maten på lille asia i hegdehaugsveien, sykt god mat. også dra innom funky fresh som ligger ved akerselva, sykt digg vegetar-og vegansk mat (elsk på falaflene og kakene) kos deg masse i helgen <3

    7. Du MÅ sjekke ut Modern Greens på Vika Terrasse! Dette er en fantastisk salatbar som fortjener å bli løftet fram. Pluss for rolig atmosfære (les: perfekt for café-kontor), hyggelig og serviceinnstilt betjening (som ber på gratis smaksprøver) og stort utvalg av spennende kombucha!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg