Mitt første møte med CrossFit

I går deltok jeg på min aller første ordentlige CrossFit time på CrossFit Kvadraturen, og det var så gøy. Ja timen var skalert og for nybegynnere, men det gav likevel stor mestring. Økten var så gøy, og derfor tenkte jeg at det ville være perfekt å dele den med dere. Økten så slik ut: 

For time:

  • 40 knee raise / legs to pole
  • 35 overhead squat
  • 30 push ups
  • 25 wall ball

Time cap. 12 minutter

Du gjør ferdig første øvelse før du går videre på neste. Du må ikke ta 40 knee raise sammenhengende, du kan dele opp, og ta de nødvendige små pausene. Jeg kjørte hanging knee raise (legs to pole er et lettere alternativ), brukte 15 kg på overhead squat og 6kg medisinball på wall ball. Tid: 06.16.

En utrolig morsom økt som virkelig gav mersmak. Økten varer ikke lenge, men tiden før bruker vi på oppvarming av hele kroppen, øve på øvelsene, se at teknikken sitter og prøve oss frem til riktige vekter for økten. 

              Bildene er fra en tidligere ShapeUp shoot på CrossFit Kvadraturen. Fotograf: Victoria Nevland

Jeg har tatt et introkurs i CrossFit, og får med det lov å trene én måned gratis. Jeg tenker å utnytte den måneden godt, også får jeg se hva som skjer etter det. Jeg trives nok fremdeles best med joggeturene mine, og vanlig styrketrening, men jeg kjenner at CrossFit vokser på meg, og at det uten tvil kan bli noe jeg trives veldig godt med. Nå skal jeg teste noen økter til, så får vi se. 

 

Smiiiil, Maren

 

9 kommentarer
    1. Silje: Ja nesten!! Hehe , Neida , men for min del er det mye nytt. Heldigvis er alle så flinke til å forklare og lære bort, så det går veldig greit 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg