Topp 10 spisesteder

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tidligere i uken var jeg på lunsj med en av mine beste venninner, lunsjen var både for sosial kos, og litt jobb. Hva skal man med et helt styling-team og fotografer på shoot, når man har en bestis som utdannet innen styling, makeup, webdesign og foto. Fy søren så gøy det skal bli å gjøre ulike prosjekter sammen med henne. Jeg ser at jeg må bli flinkere til å ta med meg kamera rundt, det er jo så koselig med litt hverdagsbilder. 

Alle som leser denne bloggen har nok fått med seg at Will I juice er et av mine favorittsteder for lunsj, og i grunn frokost også hvis jeg er tidlig på farten. Her spiser vi proteinbowl og grønn juice. Mange spør om spisesteder i Kristiansand, å hva passer vel bedre enn å slenge inn 10 av mine favoritter her. Jeg klarer ikke rangere dem etter hvilken jeg liker best, de har liksom alle sine ting som gjør stedet fantastisk. Så her kommer de i tilfeldig rekkefølge: 

  • Will I juice – nydelige smoothie bowls, smoothie, juice og andre sunne godsaker
  • Kjøkkenskapet – frisk og nydelig salat som du kan mikse sammen selv, ferske deilige sandwicher, og noe av de beste bakevarene jeg noen gang har smakt. Også ekstremt flinke på kaker. 
  • Food asylum – Sushi som ingen andre kan lage sushi. Må oppleves! 
  • Bønder i byen – Kvalitetsmat! Nydelige salater med litt annerledes ingredienser enn man er vant til. Sunn husmannskost med det lille ekstra. 
  • M beach club – Fresheste stedet i Kristiansand hvis du ønsker en tur ut på kvelden, MEN de har også nydelig mat. På lørdag og søndag har jeg min egen meny der. Detox by Maren Erdvik med super-smoothies, proteinpannekaker, smoothie bowls og avokado sandwich. 
  • Slakter Sørensen – Pommesfrites av søtpotet og nydelig biff. Hyggelig restaurant med veldig god atmosfære og stemning. 
  • Tilstede mat og mer – økologisk og kortreist, kvalitet i hvert eneste ledd og utrolig god mat. Beste stedet når jeg ønsker å senke skulrene og gi kroppen min sunn og god mat. Jeg satt mye mer når jeg studerte sykepleie, super hyggelig sted. 
  • Rådhuscafeen – Diggeste pizzaen med tynn bunn og herlig smak. Deilig kaffe og utrolig hyggelig sted. 
  • Mother India – Regnes som den beste indiske restauranten som finnes, og jeg har faktisk aldri vært der. Vilt! Den måtte med på listen fordi alle rundt meg ELSKER dette stedet og kan virkelig bare ikke få skrytt nok. 
  • HT-sushi – genial take-away sushi, super god og mitt stamsted når det gjelder sushi på farten. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så hvis du bor i Kristiansand, eller skal på besøk hit så har du noen tips til hvor det kan være digg å spise. Kom veldig gjerne med flere tips hvis du har? Det kan jo absolutt være det er en skjult perle jeg har glemt på min lille liste. 

Nå skal jeg momse i meg siste rest av havregrøten her, før det er ut på tur med lille tassen. I ettermiddag er det middag og kos med “flokken”, også kjent som familien min <3 Ha en nydelig torsdag dere, mer fra denne kanten senere. 

 

Smiiiil, Maren 

 

10 kommentarer
    1. Så mange gode tips! Har veldig lyst å teste noen av disse neste gang jeg er i Kristiansand 😊 Synes også frk.Larsen er et av byens hyggeligste steder.
      Ha en fin dag, Maren og takk for at du sprer så mye glede i hverdagen! 😁

    2. Du bør prøve sushi på Kobu! Tror det er samme kokk som var på food asylum tidligere, sinnsykt godt og utrolig koselige ansatte😊

    3. Hei! Tenkte å prøve menyen din på m beach club i dag! Er det hele dagen eller bare lunsj og slutter et klokkeslett? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg