Trening midt på natta

Dette var scenario i går kveld kl 22.30: 

  • Han: Skal vi ta en joggetur?
  • Jeg: NÅ????? 
  • Han: Ja hvorfor ikke?
  • Jeg: Ikke sjans i havet, jeg tenkte legge meg snart, du får meg aldri i verden ut på tur nå

20 minutter senere er vi ute på vår første joggetur sammen på evigheter. Vi var hjemme igjen like før midtnatt, og da ble det fruktfat og serier til alt for sent på natt. Fy søren for en spontan, sporty og morsom utfordring. Sånn liker jeg, og jeg må virkelig bli flinkere til å la meg pushe av andre, og ikke være så sta. Nå sier jeg absolutt ikke at folk skal begynne å trene midt på natta, men det var utrolig deilig å jogge rundt der i mørket. Jeg hadde aldri gjort det alene, men sammen med en trygg kjæreste var det helt topp. 

I dag er det tid for styrketrening, men gårsdagens tur gav mersmak, og jeg sitter her nå å grubler litt på om jeg ikke skulle ta meg en liten luftetur nå på formiddagen også. Sannelig føles det ikke som treningsgleden er på vei tilbake. 

Hvordan har dere det ift trening sent på kvelden? Funker det for deg, eller er det noe du helst unngår? 

 

Smiiiiil Maren 

 

10 kommentarer
    1. Tøft gjort – jeg hadde nekta plent, hehe 😉 Funker ikke med kveldstrening for meg, både fordi jeg pleier å være for trøtt, og fordi jeg bare kan glemme å få sove etterpå. Men glad for å høre at det gav godfølelse og mersmak, ikke noe som er bedre enn det! Bare å bruke løpelysten for alt den er verdt, du som snart skal løpe ditt første løp – wiiiii!!! :):) Nei da, bare tuller, men apropos pushing og utfordringer…;) Jeg kommenterte det sist, og sier det igjen: GJØR DET, hiv deg med på et løp!! Jeg er også livredd i forkant, men alt det positive rundt det gjør det verdt det! Og kanskje du vil få den mestringstroen på deg selv som du faktisk BØR ha!! 🙂 JEG HEIER, og håper du gir deg selv sjansen til å bryte den barrieren som tydeligvis plager deg litt… Et siste stort MEN er likevel det at løpegleden er det aller, aller viktigste, med eller uten konkurranser involvert! 🙂

    2. Kjære søte flinke Maren; er det lov å ønske seg et innlegg på bloggen?:)) Trening etter graviditet! Hvordan starte, hvilke øvelser, når, etc. Vet ikke hvor mye du kan om dette, men jeg prøver meg likevel 🙂 Bloggen din er tipptopp! <3

    3. Den følelsen du beskriver her er fantastisk og noe vi alle burde gjøre en innsats for å oppleve oftere. Særlig når det er sommer og en har fri på morgenen til å sove litt ekstra passer slike utflukter veldig fint. Jeg hadde dessverre slitt med det samme. Har en del søvnproblemer og er derfor veldig avhengig av å legge meg og stå opp til samme tid hver dag, ellers kan d ta meg mange dager å komme i balanse igjen og det er så kjipt å gå rundt som en vandrende zombie at det for m inn n del ikke ville vært vert det. Slet enormt i en periode da jeg hadde kveldsspinning. Timen var ferdig 21.00 og jeg klarte aldri å sovne før 2-3 de nettene, som funka dårlig når en skal opp kl 6… Foretrekker virkelig å være ferdig med trening innen 18 for å klare å roe ned både kropp og hodet før senga. Skulle virkelig ønske det ikke var slik… Heldigvis fungerer roligere aktivitetar som gåtur o. L da.. Så kveldsGÅtur, uten høy puls og masse adrenalin, kunne jeg fint vært med på =)

    4. Hei Maren. Jeg ser at du har så fine vipper ☺️ Hva slags vipper setter du på? Og bruker du mascara oppå? De er så tjukke og fine 🙂

    5. Er det en mulighet for at du kan lage et innlegg om (sunn) reisemat? 🙂 Skal reise endel i høst, og det blir mange timer på div flyplasser, så det hadde vært kjempemoro med litt inspo til hva man kan ta med i sekken på flyturer 🙂 Veldig mye overpriset mat på flyplassene 😊

    6. Line: Ja de er supre, lagt på av flinke Cathrine ( og påfyll av Lisbeth en gang) begge jobber på klinikk Nova <3 bruker ikke noe maskara over nei. Dette er volum vipper, lengde 12

    7. Å, joggetur i mørket med kjæresten høres helt hærlig ut! 😀 Det fikk jammen jeg og lyst til å prøve en gang 🙂 Kjenner jeg hadde stritta godt imot så sen trening, men følelsen etterpå må være helt magisk!

    8. Natalie: Gøy ide, jeg skal jo straks ut på tur igjen (om 5 dager) og da passer et sånn innlegg veldig bra. Skal begynne å se på det med det samme jeg Natalie. 😀 takk for tips

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg