En tårevåt start på ferien

Jeg har ikke rukke å oppdatere dere før nå, det ble nemlig en noe annerledes start på denne ferien enn jeg hadde sett for meg. Jeg var som nevnt oppe kl 05 i går morges, hadde en full arbeidsdag og dro direkte fra jobb til flyplassen. To flighter med rimelig kort mellomlanding og endelig fremme i Nice. So far, so good. Problemene begynte i det jeg skulle hente bagasjen på bagasjebåndet, og den ikke dukket opp. Jeg tenker alltid at sånn skjer ikke meg, men denne gangen var det visst min tur. Fy søren så kjipt. Der stod jeg i varme tette jeans og en ulljakke, i 26 grader. Klokken nærmet seg midnatt og jeg var mildt sagt en litt sliten utgave av meg selv. Jeg måtte innse at bagasjen ikke kom til å dukke opp, skjema ble fylt ut og jeg dro for å finne familien min. Det var lettere sagt enn gjort….

Jeg har flydd til Nice sikkert 7-8 ganger før, men denne gangen endte jeg på en annen terminal fordi jeg kom fra Oslo. Jeg flyr så og si alltid via Amsterdam, og da lander vi et annet sted. I nesten tre kvarter løp jeg rundt, med mine foreldre på telefonen mens vi forsøkte å finne hverandre. På et tidspunkt slo alt meg på en gang. Stup trøtt etter minimalt med søvn, en lang dag, mistet bagasje og nå ingen familie. Tårene presset på, og der stod jeg. Helt alene på flyplassen, med tårer nedover kinnene. 

Lang historie kort, så fant vi hverandre til slutt, tårene ble tørket og jeg fikk låne det mest nødvendige for å komme meg gjennom første natten. I dag ble det shopping og for 10 minutter siden ringte det en hyggelig mann på døren her med baggen min. Jeg måtte ta en liten gledesdans for at bagasjen endelig har kommet til rette. Nå kan ferien virkelig begynne, jeg har tingene mine og alt er fint. Huset er helt magisk og været er nydelig. Det blåser ganske godt, men med 34 grader og strålende sol så gjør det ingenting. 

Nå er vi i gang med å lage middag i huset her, og kvelden skal bare nytes hjemme. På menyen står det ovnsstekt kylling, hjemmelaget hvitløksbrød og potetsalat, pesto pastasalat og litt annet snacks.  

 

Smiiiiil Maren 

8 kommentarer
    1. For en kjedelig start på ferien. Men du kom deg til paradis. Ser utrol8g koselig ut. Tenk å få ha ferie sammen med sin gode familie i et hus der man kan styre litt selv. Du er heldig. Nyt og kos deg. Klem

    2. Kari: Den kjøpe jeg her nede nå, i full fart uten å prøve den en gang. Måtte bare ha en bikini i varmen når bagasjen forsvant <3 så utrolig koselig du likte den.

    3. Anja: Tusen takk skjønne Anja <3 jeg føler meg veldig heldig også. Familieferie er så koselig :):) håper du nyter sommerferien fullt ut. God klem

    4. Hei! Kan jeg spørre om hvor dere leide huset og gjennom hvem? På jakt etter noe til neste sommer! 🙂

    5. Digger deg og det fantastiske humøret ditt 😃 liker også ay du skriver så ærlig om at treningsmotivasjonen for styrketrening har forsvunnet. Føler du et slags “press” for å begynne med det igjen? Og har kroppen din forandret seg mye ettersom du ikke har trent så mye styrke i år?

    6. Ingebjørg: Ja og nei, føler jo at det må i gang igjen fordi jeg vil jo dele økter og inspirere leserne mine, men samtidig er det kun et press fra meg selv. Ja den har nok blitt litt slappere i fisken dessverre. Hehe 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg