Ferieplaner og alenetid

For en deilig helg det har vært, og følelsen av å våkne opp i dag, uten å måtte gå på jobb er helt nydelig. Jeg har som sagt ikke ferie enda, men fordelen med turnus er at man plutselig har fri noen dager innimellom når andre vanligvis er på jobb. Det gir rom for koselige morgenturer, med kaffe i hånda og i godt selskap. Jeg er så glad i å gå tur, og det trenger ikke alltid være for å trene. Noen ganger er det vel så bra ( om ikke bedre ) å bare rusle sammen med en person du setter pris på, og kose seg.

I går var vi på grilling hos et vennepar, og resultatet av den kvelden ble en ukes tur til Italia ferdig planlagt. Reiseruten er lagt, og hoteller er booket. Vi skal innom: 

  • Milano
  • Firenze
  • Venezia (og lille Venezia – Chioggia)
  • Verona
  • Como sjøen (Lake Como)

Jeg gleder meg så til å dra på tur, og alle tips om hva man bør se, hvor man bør spise, ting å oppleve osv mottas med stor takk. 

I dag skal jeg jobbe med litt hyggelige ting fra morgenen av, etterfulgt av lunsj med to av de fineste menneskene jeg vet om. I kveld blir det en etterlengtet og rolig hjemme alene kveld. Leo og meg skal ha filmmaraton og bare kose oss. For de som ikke har fått det med seg, så er Leo min 6 måneder gamle pomeranian valp. Jeg har allerede begynt på handlelisten for kvelden, og der står det blant annet popcorn, sørlandschips, vannmelon, jordbær, zero vanilje saus og sandwich is. Mmmm. 

Det har til nå vært en helt drøyt sosial sommer, og selv om jeg elsker det, så er jeg helt avhengig av litt alenetid også. Så denne kvelden gleder jeg meg veldig til. Hvilken type film ville du satt på hvis du skulle hatt en hjemme-kose-kveld? 

 

Smiiiiil Maren

 

 

9 kommentarer
    1. Så herlig. Var i Italia i fjor og det er så flott der. Bodde ved et sted langs med Garda sjøen men tur både til Verona og Venezia. I Verona var vi på kvelds opera. Det var virkelig helt fantastisk og bør oppleves, selv om man i utgangspunktet ikke er en opera fantast. Vi booket billetter kvelden før. Og det er en så koselig og romantisk by. I Venezia tok vi selvfølgelig en kanal båt tur. Veldig turistisk men veldig gøy. Vi var der bare en dag, men spiste den dårligste og dyreste maten der. Så ville anbefalt å gå litt utenom om man skal ha en bedre middag. Men en flott by!! Kos deg med italiensk mat og alt det gode, god vin og god stemning.
      Om film så ville jeg ha valgt Pitch perfect eller mamma Mia akkurat i dag.
      Klem

    2. Høres herlig ut med en uke i Italia! Enig med Anja over her, opera på kvelden bør oppleves! Om du/dere ikke rekker det, bør dere i alle fall sette dere på en av de mange fortauskafèene i nærheten av operaen og se på folkelivet og drikke en Aperol Spritz! Ha en super ferie 🙂

    3. Alenetid må til, jeg blir mannevond hvis jeg er for lite alene hehe. Når jeg har mannefri pleier jeg å gå for skikkelig jentefilm, typ Twilight og sånt som jeg aldri får mannen til å se. 🙂 Eller så ligger jeg og leser blader eller bok. Kos deg!

    4. Romantisk komedie er min alenetid 😉 Revenge er en ganske bra serie.
      Akkurat nå sitter jeg å små ler litt til “Casual”, film ser jeg ganske lite på igrunn. Men netflix og sjangeren romantisk komedie har somregel noe ok å by på 🙂

    5. Var i Italia for over ti år siden. Savner det så utrolig mye. Følte at du kan bare gå rundt og suge til deg historiske steder. Det er jo kafer over alt. Når jeg drar på slike ferier tenker jeg ikke over shopping muligheter. Men heler museumer man kan dra på og ting å oppleve. Mesunner deg veldig!
      Har veldig få film forslag desverre. Har ikke så mye tid til dette hehe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg