Denne dagen skal nytes

I går klarte jeg å følge mine egene råd om å lage noen hyggelige planer etter nattevakt, slik at man ikke bare sover bort en hel dag. Vi dro avgårde til Grimstad og Skral festivalen. Det må være Norges desidert koseligste festival, mer sjarm og kos skal man lete lenge etter. Masse fine folk, strålende sol, bra musikk og god stemning. Fy søren som jeg koste meg. Mine snille foreldre satt “barnevakt” for Leo, og han har uten tvil hatt time of his life. I dag føles det veldig som søndag, og det skulle jeg virkelig ønske det var også. Søndag betyr Sunday Detox på M beach club med min egen meny.

Forrige søndag fikk jeg snapper av flere som var å testet menyen, og det gleder mitt hjerte. Det er så gøy å se at oppskriftene funker, at folk bestiller dem og liker dem så godt. Det er alltid litt skummelt å satse på en sunnifisert meny, ofte når folk skal ut å spise så ønsker de å kose deg litt ekstra, og da er det mange som ikke ønsker et super sunt alternativ. Heldigvis finnes det også mange som gjerne vil ha sunn mat ute, og det har vist seg at det er tilfellet med Sunday menyen på M Beach. Smoothies, smoothie bowls, sunne pannekaker og smashed avocado sandwich har virkelig slått ann. Nå teller jeg ned til søndag, da skal jeg bort på M og kose meg med sunn mat og fine folk. 

I dag er første dagen av en liten friperiode, og den skal bare nytes. I skrivende stund sitter jeg ute på verandaen, med sola i ryggen og kaffekoppen i hånda. Det er strålende vær og jeg har en hel dag uten noen spesielle planer. Hjelpes så godt! Det er definisjonen på ferie, sol, god tid og ingenting som haster.

Jeg har akkurat lest ut begge bøkene jeg holdt på med, og nå trenger jeg deres tips. Man må ha en god bok i ferien. Jeg elsker alt av Jo Nesbø, og Jørn Lier Horst. Alle tips mottas med stor takk <3

 

Smiiiiiil Maren 

 

 

10 kommentarer
    1. Tørst av Jo Nesbø. Eller boken Offer uten ansikt. Eller Springflo (og de andre i samme serie) Bra krimbøker Om du vil ha en litt lettere bok så anbefaler jeg Engletreet og Når sypressene hvisker. Kos deg!

    2. Hvis du vil lese noe som ikke er helt krim og ikke er helt roman så vil jeg anbefale deg å lese Vindens skygge og Englenes spill av Carlos Ruiz Zafon (i den rekkefølgen)! Jeg slukte disse bøkene og de er så spennende! Sjekk de ut 😀 Ha en fin sommerkveld videre 🙂

    3. Siden du liker nesbø og Horst vil du nok også like bøkene til Jan Erik Fjell. Vil også tipse om “En femte årstid” , av Torkild Damhaug – en av mine favorittkrim gjennom tidene.
      Og om du er klar for noe nytt utfordrer jeg deg til å lese noe av Haruki Murakami. Har lest alt av ham nå og det er skikkelig nedtur fordi det er noe av det beste jeg har lest noensinne
      Ellers har du jo også “Og været skiftet og det ble sommer og så videre” , av Pedro Carmona-Alvarez som er veldig fin! En annen perle som er virkelig fin er “Krystallslottet” av Jeanette Wales
      Ellers er jeg glad i det meste av Ragnar Hovland, Tore Renberg og Johan Harstad
      Dette er iallfall noen av mine favoritter 🙂

    4. Anbefaler deg virkelig “Ahnhem” dersom du er klar for en spennende utfordring! Har lest to av tre bøker nå, og de er Like spennende alle sammen! Noen ganger kan jeg ikke slutte å lese fordi jeg bare MÅ vite hva som skjer videre, og da vet man at det er en bra bok! 🙂

    5. Eg likar også bøkene til Jørn Lier Horst og Jo Nesbø godt:-) Sidan vi ser ut til å ha ganske lik smak vil eg anbefale Kepler. Boka Stalker var virkelig bra, og det fraus nedover ryggen min fleire gongar. Eg trur Stalker er bok nummer fire i ein uavhengig serie(kan lese boka uten å ha lest dei førre).

    6. Du MÅÅÅÅ lese Lars Kepler!!! De er helt rå, du kommer til å elske dem! (Så mye at du ikke kommer deg på trening, haha :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg