Sunn snacks på stranda

My favorites at the beach 

Det sommer og mange tilbringer lange, deilige dager på stranda. Flere har spurt hva jeg tar med meg på stranda, og hvilken type mat og snacks jeg anbefaler. For det første så er min anbefaling ganske så klar – kos deg med akkurat det du vil. Det er sommerferie og jeg synes det skal være lov å kose seg litt ekstra. Kjenne på forskjellen mellom hverdag og ferie. Når det er sagt så er det jo absolutt lov å ta noen smarte valg også.

Mine beste tips til snacks og mat på stranda er: 

  • Ta med deg frisk frukt og kutt det opp på stranda 
  • Legg drikken i frysen kvelden før, slik holder drikken seg iskald på stranda
  • Ta med noe salt – det smaker himmelsk i varmen. Feks nøtter, salte kjeks eller chips (chips av rotgrønnsaker er super godt)
  • Ha med noe ordentlig mat slik at man ikke bare går å momser på snacks hele dagen. Middagsrester i en boks, sandwich / wraps, en omelett du lager hjemme å legger i en boks, grove brødskiver med proteinrikt pålegg. Ferdig kokte egg og grove knekkebrød osv. 
  • Ha en kjølebag med kjøleelementer slik at maten holder deg fresh og drikken kald
  • Kutt opp grønnsaker og legg dem i litt iskaldt vann, da blir de sprø og gode. Ha dem kaldt i kjølebagen, og kos deg med crispy, sunn snacks. Feks gulrøtter i strimler, agurk, kålrabi, brokkolibuketter eller selleristenger. 

I går var jeg på stranda med en god venninne, og jeg tenkte jeg kunne vise dere hva vi hadde med oss. Vannmelon og ananas som vi kuttet opp, moreller, jordbær og sørlandschips. Viktig med noe digg salt vet dere. hehe. Jeg synes den chipsen er en viktig del av sommerkosen, det er noe med å kjenne på forskjellen på hverdag og ferie som nevnt tidligere. Til lunsj valgte vi å kjøpe salater med grovt brød fra en cafe like ved stranden. Vi hadde også med oss både vann, saft og pepsi max. 

Dette var altså mine beste tips. Vi er alle ulike, og liker ulike ting. Så nå er jeg spent på å høre hva du / dere vanligvis har med dere på stranda om sommeren, eller på båttur / holmetur. Kanskje jeg får noen nye fine tips til min neste strandtur. 

Hva liker du å ha med deg på stranden? 

 

Smiiiil Maren 

 

5 kommentarer
    1. Samme her! Elsker frukt! Men må virkelig ha chips i sola, det smaker helt himmelsk med noe salt da! Favoritten er pringles med paprika:) Ellers er det det samme som du la ut. Har også et barndomsminne, mamma tok alltid med boller på stranda når vi var små, så det gir meg en god følelse:) Kos deg videre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg