3 treningsprogrammer du kan gjøre i sommer

Jeg er ambassadør for Abilica og de betyr at jeg får lov å gjøre mye gøy sammen med dem. Jeg har hatt flere give-aways og konkurranser, enda en ny stor give-away er like rundt hjørnet. I tillegg til det, så har jeg nå fått lov å bidra med hele 3 ulike treningsprogrammer med ulikt utstyr fra Abilica som man kan trene nå på sommeren. 

  • Trening på hytta
  • Trening på ferie 
  • Trening i hagen 

Utstyret er enkelt, og består av strikk, kettlebell og ankelvekter. Jeg har lyst å dele alle med dere, også håper jeg alle kan finne et program de liker og føler funker for seg. I dette blogginnlegget fokuserer jeg på det første programmet som er med Kettlebells. Klikk deg inne på min side hos Abilica og finn alle tre programmene med bilder og beskrivelse. 

 

Program 1 “PÅ HYTTA” Utstyr: Kettlebells 

Antall repetisjoner pr øvelse: 10 (10 pr side) 

Antall sett: 4 

Goblet squat 

Muskler som trenes: Rumpe og lår 

Stå litt bredere enn skulderbreddes avstand med bena, tærne og knærne peker litt utover. Plasser en kettlebell i brysthøyde, opp-ned. Press brystet opp og frem, og trekk skulderbladene ned og bak. Stolt holdning. Senk deg kontrollert ned, dybden bestemmes av hver enkelts mobilitet. Gå så dypt ned du klarer, mens ryggen holdes rett. Når du er i bunnposisjon er det viktig at du strammer rumpe og mage, og presser deg opp igjen med tynge på hælen. 

KB swing 

Muskler som trenes: Rumpe, korsrygg og bakside lår 

Start med beina i hoftebredde og plasser en kettlebell i hendene, midt i mellom beina, press skulderne bak og hold brystet høyt. La hofta gli bakover (ikke bøy for mye i knærne) til det strekker på bakside lår. Stram magen godt, og skyt hofta eksplosivt framover så kula svinges framover. Sving kula til armene er omtrent paralelle med gulvet og senk kontrollert ned igjen. Husk dette er ikke en armøvelse, all kraft kommer fra hoften. 

Hipthrust 

Muskler som trenes: Rumpe 

Ligg på bakken med bøyde ben og hælene god plassert i bakken. Kettlebell plassert på hoften. Stram rumpe og mage, og skyt hoften opp, hold i et par sekunder i topposisjon, før du senker kontrollert ned igjen. 

Pass på: Stramme magen godt, og holdt spennet i ryggen. 

Stående roing 

Muskler som trenes: hovedsakelig rygg 

Stå oppreist med kettlebellen i en hånd. Bøy overkroppen litt frem, pass på at ryggen holdes helt rett. Stram magen, og trekk skulderbladet tilbake før du trekker vekten opp. Albuen peker rett bakover. Pass på at du bruker ryggen til å løfte. Snu bevegelsen, og kom kontrollert ned til utgangsposisjonen igjen. 

Strakmark 

Muskler som brukes: Rumpe, lår og kjerne. 

Stå rett opp og ned, hoftebreddes avstand mellom føttene. Hold en hantel i hendene. Bøy i hofteleddet og senk hantelen kontrollert ned mot gulvet, skyv hoften bakover. Snu bevegelsen når kroppen er i en rett linje, og løft eksplosivt tilbake til startposisjon.

Håper dere liker programmet, og husk at dere finner alle 3 programmene HER. 

Jeg er straks på vei ut på luftetur med lille tassen før det blir solings med to venninner etterfulgt av middag med alle jentene i kveld. Jeg har ikke ferie enda, så da gjelder det å nyte de små fridagene innimellom så godt man kan. Ha en nydelig onsdag dere <3 

 

Smiiiil Maren 

 

2 kommentarer
    1. Jeg prøvde ut hytteprogrammet med kettelbells. Perfekt siden det var akkurat det jeg tok med meg på hytta i år😀 veldig inspirerende å bare følge programmet ditt. Lurer på et par ting. Hvor lang tid bruker du på det programmet? Jeg syns det gikk så fort. Hvor tung vekt bruker du på bein/rompeøvelsene?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg