Sommerfletter & nye hårprodukter

Sponsede produkter

Den første fletten er en litt avansert flette å lage. Den heter pulltrough-braid, og er bygd opp med strikk. Akkurat denne er nok enklest å gå sammen med en venninne og øve på hverandre også flette hverandre. Den er nemlig litt vanskelig å gjøre selv. Bor du i Kristiansand så ville jeg tittet innom A-salong Tollbodgata, jentene der er flette-mestere og kan så utrolig mange fine fletter. Jeg skulle egentlig ha denne fletten på palmesus, men like før jeg skulle dra fra salongen så ombestemte jeg meg og gikk for den aller fineste, og enkleste fletten jeg vet, og det er den jeg har lyst å dele med dere. 

Dette er en vanlig utover rotflette, og i følge min flinke frisør-venninne Jeanette er den utrolig enkel å lage selv. Man fletter en rotflette utover, og når man har laget den så drar man i den og fester den under alt det andre håret bak. Det er viktig å dra den godt ut, slik at den blir bred og fint. Denne hadde jeg begge dagene på Palmesus, og den holdt seg så fint. 

Gode produkter er viktig, spesielt på sommerstid. Denne serien fra Kerastase er for farget hår! Den gir ikke enormt mye fukt, men er fin for et normalt til litt tørt hår. Hvis man trenger mye fukt, er ikke denne optimal, da finnes det flere andre som er bedre. Spør frisøren din så finner du den rette for deg. Men for meg som farger håret, og har et litt tørt hår etter mye sol på Rhodos, er den super. Den beskytte hårfargen slik at den sitter bedre i håret. Den nye kuren gjør slik at fargen holder lengre og blir veldig mykt og deilig! Hvis man sliter med rødskjær/gulskjær,orange, så kan man bruke de nye kurene med farge (den høye avlange esken) i slik at kan få bort de fargene man ikke vil ha i håret.

Jeg for min del har en tendens til å få mye oransjeskjær i håret når jeg er i solen, da kan jeg blande i blå/lilla (siden det er komlinentærfargen for orange, og dermed fjerner det) men de har kun lilla for å korrigere det litt. Jeg kunne nok brukt grønn også, men jeg starter med lilla, også får vi se. Her må man få veiledning fra frisøren for å finne den rette for deg og ditt hår. Poenget er hvertfall at man kan gjøre så mye med gode produkter, og denne serien er jeg super fornøyd med. Jeg har brukt Kérastase i mange år nå, og elsker produktene. 

Det er så gøy med litt sommerlige fine frisyrer. Har du tenkt på at du faktisk kan bestille en time hos frisøren for en lekker flette, og kun det? Jeg har ikke tenkt på det før frisøren min sa at det var mange som gjorde det, spesielt nå på sommeren før festivaler eller sommerfester. Det er jo helt genialt. Jeg skal uten tvil bli flinkere til å gjøre det lille ekstra med håret når jeg skal på diverse ting i sommer. 

 

Smiiiil Maren 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg