Palmesus Ready

Se denne deilige fargefesten da. Palmesus-båndene er på plass, og armen min har aldri sett bedre ut. Hurra for palmesus-helg, masse masse fine folk i byen, et opprigg på bystranda jeg aldri har sett maken til, deilig musikk, bobler i glasset og feststemning fra start til slutt. Fy flate som jeg gleder meg til denne helgen her. Jeg bor på selve bystranda, og er litt spent hvordan valpen kommer til å reagere på musikk, lyd og så mye som skjer. Jeg tenker at så lenge jeg er flink til  å gå hjemom til han, så skal det gå fint. Så skal han få en god lang tur før galskapen starter her nede på fredagen. Hvis noen valpemammaer der ute sitter på noen lure tips, så legg gjerne igjen tips i kommentarfeltet. 

For min del er høydepunktene under årets Palmesus uten tvil Chainsmokers, og Zara Larsson. 

Jeg skal storkose meg fredag og lørdag, og på søndagen blir det søndagskos på M beach med smoothie bowls og andre sunne godsaker. For en helg vi har i vente dere, det kribler i hele kroppen. 

 Er det flere av dere som skal? Hva gleder du deg mest til? 

 

Smiiil Maren 

 

14 kommentarer
    1. Jeg holder på å pakke, reiser til Kristiansand i morgen – gleder meg veldig. Var der i fjor også.
      Fin bligg og alltid noe nyttig og gøy å lese.

    2. Heii! Det høres jammen ut som en fantastisk helg! skulle gjerne ha vært der selv 😀 Men jeg lurer på en ting som jeg tror du kan svare på. Har en treningsstrikk, men den er ganske tjukk og har også veldig stor motstand. så jeg får ikke brukt den sånn som jeg vil. Har du noen anbefalinger på slike trenignsstrikker eller resistance band? Hvilke bør man anskaffe seg for å få trent mest mulig? vil gjerne ha noen ulike sånn at man lett kan trene hele kroppen eller flest mulig ulike øvelser 😀 Blir såå inspirert av treningsinnleggene dine og får mer og mer lyst til å kjøpe inn slike strikker selv. Har du forslag til hva de heter og hvor de kan kjøpes også? Takk for en stilfull og fargerik inspirasjonskilde!! 😀 Klem.

    3. Sett på TV/radio før du går, samt gi han f eks grisehale (noe han bruker litt tid på å spise opp), slik at han har litt lyder rundt seg samt blir litt avledet fra støyen ute 🙂

    4. Håper du får ei knall helg, Maren! 😀
      Et lite tips ang. valpen, er å prøve å oppføre deg mest mulig normalt rundt ham. Ikke trøst, bruke en annen stemme etc., slik at valpen “får en grunn” til å engste seg/merker at noe er på gang 🙂

    5. Så herlig. Har jo langfri helg, så burde tenkt på å ta en tur nedover. Etterpåklokskap!!! Kos deg masse. Tror det er lurt å venne hunden til litt bråk så den ikke blir redd. Men hvordan aner jeg ikke. Sette på tv-en kanskje! Og komme innom litt av og til! Klem

    6. Første nyttårsaften med vår valp gikk vi en lang tur på dagtid med innlagte søksøvelser.Da vi kom hjem tok han seg en blund før han fikk søke på nytt.Han reagerte ikke noe på fyrverkeri-bare lå på sofaen og slapphet av.Vi oppførte oss som vanlig og dullet ikke noe ekstra med han.Forrige nyttårsaften (2016) gikk like bra.Satt på sofa ryggen å kikket på rakettene.Nå er dette riktignok en jakthund som har vært med på skytebanen og på jakt siden 8 måneders alderen,men han klarer seg hvertfall fint:)

    7. Christine: men da er dere hjemme hos han? problemet nå er jo at jeg ikke skal være her egentlig. men vurderer nå om jeg kanskje heller skal det. Lille tassen min er viktigere enn en fest. Så blir han urolig og utrygg så blir jeg hjemme <3 ikke for å dulle med han, men bare for å være her, gjøre vanlige ting og trygge han med at jeg oppfører meg som om at det er en helt vanlig dag. Takk for at du delte din erfaring 🙂

    8. Kjipt å gå glipp av en strandfest i dette været!
      Får håpe du finner en løsning med valpen, så du kan kose deg på Palmesus 🙂
      PS: Jeg overtar gjerne båndet ditt, om du ikke har bruk for det..hehe :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg