FILM: 8 øvelser for en spretten rumpe

På treningscampen til Rhodos lagde jeg en økt for deltagerene med fokus på en sterk, stram og spretten rumpe. Jeg valgte ut 8 øvelser som jeg selv ener er utrolig gode og effektive. Jeg fikk dessverre ikke tatt så mye bilder fra denne økten, så da ble løsningen å stikke innom gymmet denne uken for å filme øvelsene til dere.

Øvelsene var som følger: 

  • Et bens hipthroust
  • Knebøy med KB. 3 sek ned, eksplosivt 1 sek opp
  • Kickback med strikk
  • Statisk bro med strikk rundt knær
  • Gående utfall
  • Airsquat med albu mot kne
  • Strakmark med minbands
  • Hoppende utfall

Så her kommer en helt enkel liten treningsfilm til dere. Håper dere liker den. 

Denne økten krever ikke mye utstyr, men litt ekstra belastning kan være en fordel når man ønsker muskelutvikling og fettforbrenning. I dette programmet har jeg brukt kettlebells, strikk, vektskiver og egen kroppsvekt. 

Synes dere det var gøy med video av treningsprogram? Gi meg gjerne en tilbakemelding på om det er noe dere vil ha mer av <3

 

Smiiiiil Maren 

23 kommentarer
    1. Ja, det er jo det, men du kan jo skrive et innlegg en sjelden gang om andre ting i samfunnet som du kanskje er interessert i? Bare et forslag altså, liker godt å lese det du skriver om kosthold og trening.

    2. Jaaa takk! Helt suupert med video fremfor bilder/tekst. Skjønner selvfølgelig at det kanskje er mer tidkrevende å lage film hver gang. Men det er lettere å se nøyaktig utførelse av øvelsene på video. Tipp topp! 😃

    3. Smiler du alltid så mye når du trener, eller er det bare når kameraet er der? Hehe 🙂 Ser ut som du har det så gøy. Alltid moro med videoblogg :))

    4. Magnus: Hehe “miljøskadet” etter lang periode hos ShapeUp hvor vi alltid smiler på bildene. Også var det en funny setting med min bestis bak kamera. Alltid litt unaturlig å filme sånn, så da kommer smilet og latteren lett :):) Så bra du synes det – da kommer det flere!!

    5. vil også gjerne ha mer av det Thomas kommenterer over her! har også en konstruktiv tilbakemelding: se på de siste tre innleggene dine. alle er veldig like. blir veldig kjedelig, og spesielt for de som også kjøper shape up når det er samme “mal” om du skjønner?

    6. Anonym: Tusen takk for tilbakemelding. Jeg synes det er så greit å gjøre det sånn for da får leseren all informasjon om teknikk, repetisjoner, sett, hva man må passe på osv på en oversiktlig måte. Men kan selvfølgelig endre på det, og gjøre det annerledes 🙂 Takk for innspill – fort gjort å gro litt fast i litt eget spor 🙂

    7. Andrea: Denne ble kjørt som en sirkel, 1 min jobb, 30 sek pause. som en stasjonstrening for de 40 deltagerene på campen. var enklest sånn ift at de var så mange. Alene kjører jeg ofte 45/15, altså 45 sek jobb og 15 sek pause, eller repetisjoner, da blir det ofte 10-12 rep x 3-4 runder.

    8. supert om du prøver å endre, for blir som sagt litt kjedelig for de som også kjøper shapeup, men skjønner at det er viktig og oversiktlig for de som ikke kjøper bladet, men blir litt dobbelt opp!
      Liker veldig godt dine to siste matinnlegg 🙂 🙂 🙂

    9. Supert med film!! Jeg kjøper ikke shape up, så synes det er veldig kjekt med de siste innleggene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg