Jeg spiser aldri dessert

Før noen kaster seg over kommentarfeltet så skal jeg bruke et par setninger på å utdype hva jeg mener med overskriften. Det er faktisk sant at jeg så og si aldri spiser dessert i form av kaker og typiske dessert retter. Jeg er et matvrak uten like, og spiser gjerne både to og tre porsjoner med middag. Jeg er en sikkelig foodie, og vil heller ha masse mat enn søtsaker. 

Når det er sagt så får jeg virkelig mine øyeblikk jeg også, hvor jeg man tømme smågodtavdelingen på butikken, og dose nedpå en hel boks med is. men sånn i det daglige liv, når vi er ute å spiser og gjerne på ulike tilstelninger så tar jeg heller forrett og hovedrett, eller gjerne ekstra mye hovedrett enn dessert. 

Noen som kjenner seg igjen? 

Jeg får likevel ofte lyst på noe litt søtt etter mat, og da lager jeg gjerne en stor skål med frukt, bær og meieriprodukter. Da enten vanilje kesam, skyr eller vanilje yoplait yoghurt. Jeg topper det hele med diverse snacks jeg har tilgjengelig. Gojibær, kokosflak, tørkede tranebær eller usaltede nøtter. nam nam nam. Dette er også mat som metter og gir meg mer enn kun et lite sukker-boost. 

Nå er jeg spent på å høre med dere, er du en skikkelig søtmoms eller er du mer den typen som heller tar mer mat enn dessert? 

 

Smiiiil Maren 

 

21 kommentarer
    1. Spiser aldri dessert etter mat, rett og slett fordi jeg ikke orker mer etter mat…
      Innimellom spiser jeg dessert, ellers er det kos på lørdager

    2. Sjelden dessert, spiser meg heller mett på middag. Men kveldsmat kan gjerne være en slags dessert da jeg sjelden er ordentlig sulten og heller tar noe snacksaktig. Da som regel av det sunne slaget men slt fra egg til proteinpudding, fruktsalat, nøtter, eller iskrem. Tenker mer på det som snacks enn dessert da det blir både kveldsmat og gjerne litt innslag av noe søtt

    3. Thomas Frydenberg: Ja enig med deg. og har noen bakt kake eller gjort noe sånn hyggelig så spiser jeg selvfølgelig <3 hovedpoenget var bare at jeg velger mer mat over dessert i 9/10 tilfeller

    4. Eg hater 3 retters o.l. vil alltid spise meg mett på middag. Tar heller noe søtt til kaffen i besøk. Når jeg spiser middag ute vil jeg ikke ha dessert…så jeg elsker buffet. Kan fråtse i skalldyr og kald mat og blir god og mett uten dessert😊

    5. Helt lik deg der! Fins ikke kake/dessert menneske.. men middagsmat derimot👌🏼 Og ikke for å glemme vandt king, is i alle former og Sørlandschips/popcorn! 😎

    6. Jeg er svak for både forrett og dessert, men havner nok oftere på middag og dessert. Eller alle 3 😊

    7. Ja takk til alt men med måte. I hverdagen er det mest vanlig mat og frukt. Men jeg elsker kake. Om jeg velger forrett eller dessert spørs litt på menyen. Og en digg smågodt skål er aldri feil. Men nå om dagen er det ingenting ekstra. 😀klem.

    8. Først må jeg si at jeg liker blogger din veldig godt, og at du gir utrolig mye motivasjon og glede på snap. 😀
      Jeg tenker alt med måte. Det skal ikke være noe som er definitiv nei-mat, men som mamma merker jeg at det er veldig viktig med fokus på ett sunt kosthold uten å virke hysterisk. Drittmat er altfor tilgjengelig og henger over små og store som fristelser uansett hvor man snur seg. Å lære barna at man kan kose seg innimellom, men at det er veldig viktig for kroppen og helsen å spise sunn, næringsrik og god mat.
      Jeg føler meg best når jeg spiser sunt og velger sunnere alternativer når jeg skal kose meg, dessuten finnes det en drøss med sunnere alternativer til hva man kan lage uten å måtte pøse på med raffinert sukker og annet som bare gir en god følelse akkurat der og da 😉

    9. Jeg spiser heller mer mat enn dessert, skjønner ikke de som klarer å spise rett etter middag:P

    10. Jeg er helt enig med deg, elsker en god middag og spiser meg mye heller helt mett på det enn å spare plass til en dessert! Er likevel glad i søtsaker men da i form av sjokolade, smågodt og is eller god bakst 😀

    11. Så enig. Spiser som oftest dessert mer av plikt enn lyst (når jeg får det servert), må jo ikke såre verten…d er jo så mange som ikke forstår deg dersom det ikke frister med dessert så da er det bedre å bare hive seg med. Foretrekker som flere andre her sier, middag + smågodt/sjokolade eller is som kos litt senere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg