Effektiv sommertrening

Sommertrening er et hett søkeord om dagen. Det går mot ferietid, og da vil man at treningen skal være effektiv, enkel å gjennomføre og helst kunne gjøres der man er, og ikke nødvendigvis inne på et treningssenter. Jeg har satt sammen et raskt og enkelt treningsprogram som møter alle de kravene. Dette er et program jeg kjører ofte selv, og de faste øvelsene jeg tyr til når jeg ønsker en liten effektiv kjappis. 

1. Hipthrust 

2. Bulgarsk utfall 

3. Dips 

4. Step Up

5. Pushups 

6. Box-jump

Slik gjør du:

Programmet består altså av 6 øvelser, 12 repetisjoner på hver øvelse (12 på hvert ben) og 4 runder. Vips har du en super treningsøkt. Kjør enten øvelsene ferdig en og en før du går videre til neste, med ca 45 sek  pause mellom hvert sett av øvelsen. Eller kjør dem som en sirkel med ca 1-2 minutters pause mellom rundene. 

Nyt dagen mine venner. Her på sørlandet stråler solen og det ser ut til å bli en deilig sommerdag. Håper solen stråler hvor enn du befinner deg, og at du i dag kan legge treningen utendørs. 

 

Smiiiil Maren 

 

14 kommentarer
    1. Heisann..supre sommerøvelsar..Har tenkt og kjøpe meg strikk til å trene med i sommer..Har korte strikk som eg brukar til ulike øvelsar,men det blir jo då mest rundt beina.Ønsker å trene armane og. Er det då lange strikker som er best til armer? Setter stor pris på gode råd ang kjøp ..Mvh Anne

    2. Hei, vil bare skryte av bloggen. Så inspirerende og veldig gøy å lese og se bilder fra treningsturen. Så bare fantastisk ut .

    3. Anne: Jeg liger godt å kombinere små powerbands (mini bands) og lange strikk for å få kjørt hele kroppen 🙂 🙂 lettest å trene bena med de små, men på overkropp bruker jeg det lange ja 🙂

    4. Statera Marit Ebeltoft: Strålende sol, 32 grader, en god venninne er fotograf og en av mine beste venninner er med på shooten. Jeg var på Rhodos, på min helt egne treningsreise med 42 helt magiske damer. Altså – jeg kunne ikke holdt smilet tilbake om jeg hadde prøvd en gang 😉

    5. Tusen takk for svar.då skal eg gå til innkjøp av ett langt strikk..ha ei super fin uke..PS viktig og sette av tid til å gjere ingenting,kose seg med ei god bok er herlig..og tenk og kunne sitte ute i sola i tillegg. .som Bergenser er eg kjempe misunnelig på alt det deilige sommerværet du har..sukk..klem .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg