Trening med strikk på treningstur

I går var en aktiv dag på treningsreise, og som jeg såvidt nevnte i gårsdagens blogg så hadde vi en veldig aktiv dag. Vi var på løpetur, hadde kjerne-trening, trente med strikk og løp stafettinspirerte intervaller. Puh, hei hvor det går på treningstur! Nå skal jeg straks ut på ny morgentur, men jeg hadde lyst å titte kjapt innom å dele gårsdagens strikk-økt med dere. 

Jeg la opp økten slik at jeg valgte ut 5 øvelser ( vi har gått igjennom mange andre øvelser tidligere på campen, og skal igjennom flere senere i uken) som jeg først demonstrerte, og alle fikk teste dem ut litt. Så satt jeg dem sammen til en økt.

Øvelsene var: 

  • Knebøy med strikk rundt knær
  • Banded pull apart
  • Opptrekk
  • Pushups 
  • Hofteløft med strikk rundt knær

1Knebøy med strikk rundt knær

2. Banded pull apart

3. Opptrekk

4. Push-ups

5. Hofteløft med strikk rundt knær

Økten ble lagt opp slik at det skulle gjennomføres 100 repetisjoner på hver øvelse, det vil si 500 repetisjoner til sammen totalt. Deltagerene gikk sammen to og to, og skulle gjennomføre de 100 repetisjonene fordelt mellom seg. Den som ikke jobbet, hadde i oppgave å sjekke teknikk og komme med tilbakemeldinger til den andre. I praksis vil det si at den ene personen da kanskje tar noen repetisjoner ( antallet kommer ann på hvor tung øvelsen er) før den andre overtar og fortsetter, slik jobber de sammen til 100 repetisjoner er nådd. 

En super måte å både lære inn teknikk, jobbe i team og få en skikkelig god treningsøkt. Vinn vinn vinn spør du meg. 

 

Smiiiiiiil Maren 

 

9 kommentarer
    1. Så gøy det ser ut å være på treningsreise! 🙂 Håper dere arrangerer flere slike turer i fremtiden! Har skikkelig lyst til å være med! 😀

    2. For en fantastisk plass (følger deg på snap), utrolig gøy å følge med. Ser vsnnvittig gøy ut

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg